Το όνομα βαρύ… 10 γενιές Corolla έχουν περάσει άλλωστε. Και η 11η έρχεται πολύ δυναμικά να επαναπροσδιορίσει εκ νέου τα δεδομένα της κατηγορίας.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το όνομα βαρύ… 10 γενιές Corolla έχουν περάσει άλλωστε. Και η 11η έρχεται πολύ δυναμικά να επαναπροσδιορίσει εκ νέου τα δεδομένα της κατηγορίας.

Toyota Corolla 1,4 D-4D

85.164 Επισκέψεις στο άρθρο (3/1/2014)

Το όνομα βαρύ… 10 γενιές Corolla έχουν περάσει άλλωστε. Και η 11η έρχεται πολύ δυναμικά να επαναπροσδιορίσει εκ νέου τα δεδομένα της κατηγορίας. Πρώτα από όλα με τη δυναμική της εμφάνιση, στη συνέχεια με την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και τους καλούς εσωτερικούς χώρους της και έπειτα με τον εξαιρετικό τόσο σε απόδοση, όσο και κατανάλωση πετρελαιοκινητήρα της. 

Για να σας προϊδεάσουμε, απλώς αναφέρουμε πως η μέση εργοστασιακή κατανάλωση του 1,4 D-4D των 90 ίππων είναι 3,8 λτ.100 χλμ., οι εκπομπές CO2 κάτω των 100 γρ./χλμ. και άρα δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ενώ στη μέτρηση κατανάλωσης του Auto Τρίτη το μικρομεσαίο σεντάν της Toyota στα 5 λτ./100 χλμ. «έγραψε» ταχύτητα 141 χλμ./ώρα, την μεγαλύτερη από όσες έχουμε μετρήσει μέχρι στιγμή. Σε αυτό συνέβαλε τόσο η αεροδυναμική της σχεδίαση, όσο και η κλιμάκωση του κιβωτίου. Όμως προτού φτάσουμε σε αυτό, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Δυναμική όσο ποτέ
Η 11η γενιά της Corolla υιοθετεί τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota και αντικειμενικά είναι πολύ όμορφη και εκπέμπει δυναμισμό χάρη και στην πολύ καλή αεροδυναμική (Cd 0.27). Παρούσες είναι οι φόρμες Keen Look (που σημαίνει ότι η σχεδίαση είναι εκλεπτυσμένη και αποτελεσματική αεροδυναμικά), αλλά και Under Priority (μοτίβο που καθίσταται εμφανές στο σχέδιο του εμπρός προφυλακτήρα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος). 

Πιο συγκεκριμένα τώρα, στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζουμε τα μεγάλα φανάρια που εφάπτονται πάνω στη γρίλια της μάσκας και δημιουργούν ένα ενιαίο πάνελ, αλλά και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Από την άλλη στο πλάι το σχήμα είναι αεροδυναμικό (θυμίζει μέχρι τη μέση το Auris) και καταλήγει στον υπερυψωμένο τρίτο όγκο του χώρου αποσκευών. Τέλος, τα φωτιστικά στο πίσω τμήμα είναι μεγάλα σε όγκο και με πιο «συμβατικό» σχήμα από ό,τι αυτά του Auris, ενώ μεγάλες είναι κι οι διαστάσεις του προφυλακτήρα.

Κινητήρας: Σβέλτος και οικονομικός
Κάτω από το καπό της Corolla της δοκιμής μας βρισκόταν 1,4 D-4D πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος μας είναι γνωστός τόσο από το Auris, όσο και το Yaris. Με 90 ίππους και 205 Nm ροπής, άμεσο ψεκασμό του καυσίμου στον κύλινδρο και περιορισμένες τριβές, είναι ένας κινητήρας φιλικός προς το περιβάλλον, αποδοτικός και με πολιτισμένη λειτουργία. 

Πιο συγκεκριμένα τώρα, επιδεικνύει προθυμία στο γκάζι από  τις χαμηλές στροφές, ενώ «τραβάει» ικανοποιητικά μέχρι ψηλά. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και χωρίς κραδασμούς ενώ η δύναμή του δεν αφήνει πουθενά εκτεθειμένο τον οδηγό. 

Στον αυτοκινητόδρομο είσαι με μια ταχύτητα επάνω, ενώ στην πόλη κινείσαι χωρίς κραδασμούς. Ο εν λόγω κινητήρας συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με καλή ακρίβεια, αλλά και εξαιρετική κλιμάκωση χάρη στην οποία σου δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερα άλογα, αλλά και ροπή, ενώ χάρη στη μακριά έκτη μπορείς να κινηθείς με 141 χλμ./ώρα και κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. 

Με τη βοήθεια του συστήματος Start&Stop έχει μειωμένη κατανάλωση (3,8 λτ./100 χλμ.) και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει 99 γρ./χλμ. 

Εσωτερικό: Ποιοτικό και πρακτικό
Το εσωτερικό της Corolla θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτού του Toyota Auris. Έτσι, συναντούμε και πάλι ένα σχεδόν κάθετο ταμπλό, με καθαρές γραμμές και έμφαση στην εργονομία. 

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει μεγάλες και ευανάγνωστες ενδείξεις, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα infotainment της Toyota, Touch&Go. 

Αυτό αποτελεί μια γενναία ένεση τεχνολογίας, αφού συνδυάζει Bluetooth, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας! Οι διαφορές στο ταμπλό (σε σχέση με το Auris) έχουν να κάνουν με την καλυμμένη θήκη για μικροαντικείμενα στη βάση της κεντρικής κονσόλας και στην πιο σμιλευμένη μετώπη του ταμπλό και των επενδύσεων στις πόρτες. 

Σε γενικές γραμμές πάντως το φινίρισμα και η προσοχή στη λεπτομέρεια κινούνται σε υψηλά επίπεδα, ενώ πολύ καλή κρίνεται και η ανθεκτικότητα των πλαστικών, έτσι όπως προκύπτει από τη συναρμογή τους.

Χώροι: Κορυφαίοι χώροι για τους επιβάτες
Στο κομμάτι των χώρων, οι αυξημένες διαστάσεις της νέας Corolla και ειδικά τα +100 χλστ. σε σχέση με το Auris στο μεταξόνιο (2,7 μέτρα συνολικά), ωφελούν  το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και κατά συνέπεια την εσωτερική άνεση. Επίσης, το σχεδόν επίπεδο δάπεδο δεν κλέβει χώρο για τα γόνατα του καθήμενου στη μέση, επιτρέποντας τη μεταφορά έως και 3 ενηλίκων στο πίσω κάθισμα. 

Σε ό,τι αφορά στο πορτ-μπαγκάζ, ο ωφέλιμος όγκος του βρίσκεται στα καλά επίπεδα της προηγούμενης γενιάς, αλλά με 2 λίτρα περισσότερα (452 λτ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι καθώς το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου έχει χαμηλώσει ελαφρώς, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, έχει διαμορφωθεί ανάλογα και η θέση οδήγησης, ενώ έχει διαφοροποιηθεί και η κλίση του τιμονιού. Τέλος, στην άνεση του πίσω καθίσματος, συμβάλλει τόσο η αλλαγμένη κλίση του, όσο και το λεπτότερο πάχος της επένδυσης, ωστόσο το ύψος δεν είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας.

Στο δρόμο: Aνετο και ασφαλές
Όσο αφορά στην οδική συμπεριφορά, ο οδηγός από την πρώτη στιγμή θα εκτιμήσει την προσφερόμενη άνεση και ασφάλεια που προσφέρει η νέα Toyota Corolla αφού η αίσθηση που εισπράττεις είναι ότι οδηγείς ένα καθόλα αναβαθμισμένο σύνολο. Το τιμόνι είναι ακριβές, έχει σωστό βάρος και μεταφέρει καλή πληροφόρηση στις στροφές, ενώ στις υψηλές ταχύτητες η μόνη μας ένσταση είναι η αμεσότητά του γύρω από την περιοχή της ευθείας. 
Επίσης, η ηχομόνωση είναι πολύ προσεγμένη, γεγονός που σε συνδυασμό με την εξαιρετική αεροδυναμική κρατάει μακριά από την καμπίνα το θόρυβο του πετρελαιοκινητήρα και φροντίζει για την άνεση στον ανοιχτό δρόμο (ακόμα και στα 140 χλμ./ώρα!). Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, ενώ το φιλτράρισμα των ανωμαλιών είναι καλό. Από εκεί και πέρα, η νέα Toyota Corolla είναι ρυθμισμένη περισσότερο για άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, και τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα τον αντλεί περισσότερο από το χαμηλό κέντρο βάρους. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές είναι ελεγχόμενες, οι πλεύσεις στις αλλαγές πορείας μικρές, ενώ την προοδευτική υποστροφή στο τέλος της στροφής τη «μαζεύει» εύκολα και εξίσου προοδευτικά το καλό ESP.

Παθητική ασφάλεια
Στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP η νέα Toyota Corolla έλαβε το άριστο, δηλαδή πέντε αστέρια με καλές επιμέρους βαθμολογίες. 
Πιο αναλυτικά, στην προστασία των ενηλίκων πήρε ποσοστό 94 %, στην προστασία των παιδιών 82%, στην προστασία των ενηλίκων 67%, ενώ τέλος στα επικουρικά συστήματα ασφάλειας ποσοστό 66%. Να σημειωθεί, πως ο εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει 7 αερόσακους και ESP από τη βασική έκδοση.

Τιμή-εξοπλισμός: Πλήρης και πλούσια από τη βασική έκδοση
Η τιμή της Toyota Corolla 1,4 D-4D ξεκινά από τα 17.380 ευρώ για την Life Eco η οποία κρίνεται πλήρης από εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ESP, σύστημα Start&Stop, a/c, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα και φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.

200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  COROLLA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Το εντυπωσιακό πίσω μέρος της Corolla αναδεικνύει την προσοχή στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του μοντέλου.

Το εντυπωσιακό πίσω μέρος της Corolla αναδεικνύει την προσοχή στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του μοντέλου.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center