Το Skoda Rapid Spaceback μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Skoda Rapid Spaceback μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ.

Skoda Rapid Spaceback 1,6 TDI 90 PS

85.165 Επισκέψεις στο άρθρο (3/1/2014)

Το Rapid Spaceback είναι το πρώτο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Skoda. Διαθέτει τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ συνδυάζει τη δυναμική εμφάνιση με την πρακτικότητα και την οικονομία σε ένα value for money πακέτο, με κινητήρες σωστών προδιαγραφών.

Είναι γεγονός πως οι φωτογραφίες του Skoda Rapid Spaceback παραπέμπουν σε αμάξωμα βάγκον, ειδικά σε συνδυασμό με τον υποσυνείδητο συνειρμό που προκαλεί το συνθετικό -back στο όνομά του. 
Στην πραγματικότητα όμως, το μόνο κοινό που έχει το Rapid Spaceback με ένα στέισον βάγκον είναι η προσφορά χώρων και πρακτικότητας.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα χάτσμπακ μοντέλο -το πρώτο μάλιστα μικρομεσαίο για την εταιρεία- το οποίο από κοντά είναι δυναμικό, σπορτίφ και συμπαγές. Υιοθετεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Skoda, η οποία έχει εκφραστεί τόσο με το Rapid σεντάν, όσο και με τη νέα Octavia.
Σε επίπεδο διαστάσεων, το Skoda Rapid Spaceback είναι 18 εκ. πιο κοντό από το σεντάν (συνολικό μήκος 4.303 χλστ.), όμως, σύμφωνα και με τις μετρήσεις μας, είναι πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες, από αυτό (sedan).

Δυναμική και φρέσκια σχεδίαση
Η «σιλουέτα» του Skoda Rapid Spaceback διατηρεί τις καθαρές γραμμές που γνωρίζουμε από το 4θυρο μοντέλο, με αποτέλεσμα στο μπροστινό μέρος και μέχρι τη μεσαία κολόνα να συναντάμε τα ίδια βασικά στοιχεία της σχεδίασης, όπως η χρωμιωμένη μάσκα με τις κάθετες ραβδώσεις που ενώνει τα φανάρια. 

Από εκεί και πίσω, το σκηνικό αλλάζει αρκετά, με τον τρίτο όγκο να έχει αφαιρεθεί και στη θέση του να υπάρχει η κλασική χάτσμπακ ουρά με πολλές μαύρες λεπτομέρειες, οι οποίες ενισχύουν το νεανικό προσανατολισμό του μοντέλου. 

Σημαντικό ρόλο στη «νεανικότητα» του μοντέλου παίζουν επίσης και η τεράστια γυάλινη πανοραμική οροφή, που ξεκινά από το παρμπρίζ και καταλήγει στο πίσω τζάμι (προαιρετικά), όπως και τα τετράγωνα φώτα στο εσωτερικό των οποίων τα LED σχηματίζουν το σχήμα C. Με λίγα λόγια δηλαδή, το Spaceback ενσωματώνει πλήρως το πιο πρόσφατο σχεδιαστικό DNA της φίρμας, όντας πολύ ενδιαφέρον και φρέσκο. 

Από 14.590 ευρώ
Τιμή εκκίνησης για το πετρελαιοκίνητο Rapid Spaceback των 90 ίππων είναι τα 14.590 ευρώ (με απόσυρση και προσφορά) για την έκδοση Active, η οποία διαθέτει καλό επίπεδο εξοπλισμού. Ενδεικτικά περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα 4 ηχείων.

Στην επόμενη έκδοση Ambition, προσθέστε προβολείς ομίχλης, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, υποβραχιόνιο οδηγού και συνοδηγού, ενώ στην έκδοση Elegance της δοκιμής μας προσφέρονται επιπλέον, μεταξύ άλλων, οι ζάντες αλουμινίου και ο αυτόματος κλιματισμός. Η γυάλινη πανοραμική οροφή κοστίζει 850 ευρώ επιπλέον και πραγματικά εντυπωσιάζει με το μέγεθός της, αφού καλύπτει σχεδόν όλη την οροφή. 

Εσωτερικό: Ευχάριστο και καλοφτιαγμένο
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Skoda Rapid Spaceback είναι γνώριμος από το σεντάν. Διαθέτει μοντέρνες γραμμές, η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, καλή επίσης είναι και η εργονομία, χάρη στις γνώριμες λύσεις της Skoda. Να σημειώσουμε εδώ πως σε αντίθεση με τη σεντάν έκδοση, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί και τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα από τους σχετικούς διακόπτες πάνω στην πόρτα. 

Το τριάκτινο τιμόνι έχει σπορτίφ σχεδίαση, η οποία συνάδει με το νεανικό χαρακτήρα που θέλει το εν λόγω μοντέλο να προβάλλει.
Από τη πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα και βρεθείς πίσω από το τιμόνι του θα εκτιμήσεις την καλή ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή, αφού τριγμοί δεν γίνονται αντιληπτοί ακόμη και όταν περνάς πάνω από κακοτράχαλους δρόμους. Ο διάκοσμος πάντως είναι σκουρόχρωμος και κάπως μουντός. 

Ο πίνακας οργάνων είναι ευδιάκριτος και έχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα είναι ποιοτικά και λογικά δομημένα, ενώ μόνη μας ένσταση είναι η σχετικά στενή θήκη μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, η οποία όμως χωράει ένα compact smartphone. Η έξτρα πανοραμική οροφή μπορεί να μη διαθέτει ηλεκτρικό σκιάδιο, αλλά η παρουσία της κάνει ιδιαίτερα ευχάριστη την παραμονή στην καμπίνα.

Χώροι: Μικρομεσαίο σαν… μεσαίο
Το μεταξόνιο του Spaceback είναι, όπως και στο σεντάν, (2.602 χλστ.) και αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στην ευρυχωρία. Μάλιστα σε σχέση με το σεντάν, οι πίσω επιβάτες έχουν 10 χλστ. περισσότερο «αέρα» στα γόνατα και 30 χλστ. στο κεφάλι. Πιο συγκεκριμένα, το εσωτερικό πλάτος πίσω ανέρχεται στα 1.373 χλστ. που είναι πολύ καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας. 

Έτσι, στην πράξη μπορούν με άνεση να καθίσουν πίσω ακόμη και τρεις ενήλικες επιβάτες. Από την άλλη βέβαια, ο χώρος των αποσκευών έχει μικρύνει από τα 550 λτ. στα 415 λτ., τιμή όμως που είναι πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο. Μάλιστα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, αυτός εκτοξεύεται στα 1.380 λτ.. Επομένως, το Spaceback μπορεί δικαίως να λάβει τον τίτλο ενός εκ των πιο ευρύχωρων μοντέλων στην κατηγορία του. 

Κινητήρας: Οικονομικός, αποδοτικός, αλλά χωρίς start&stop 
Κάτω από το καπό του Skoda Rapid Spaceback της δοκιμής μας, βρισκόταν ο 1,6 TDI των 90 ίππων και 230 Nm ροπής του ομίλου Volkswagen. Αυτός κινεί με σχετική άνεση το μικρομεσαίο της Skoda, χωρίς όμως να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Συγκεκριμένα, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 11,3 δλ., ωστόσο οι ρεπρίζ είναι σχετικά αργές, αφού το 60-100 χλμ./ώρα με 4η ολοκληρώνεται σε 9,3 δλ., ενώ το 80-120 σε 15 δλ. Όσον αφορά στη λειτουργία του, ο εν λόγω κινητήρας κάνει ηχητικά αισθητή την παρουσία του στο ρελαντί, ωστόσο όσο ανεβαίνουν οι στροφές η λειτουργία του «γλυκαίνει». 

Στην πράξη λοιπόν έχει αρκετά αποθέματα ροπής, αν και θα θέλαμε να τραβάει λίγο πιο δυνατά στις 1.200-1.500 σ.α.λ., μιας και έχει αρκετή ροπή μέχρι τον κόφτη. Σίγουρα οι 90 ίπποι δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, όμως είναι αρκετοί για να κινηθείς με ασφάλεια.

Τέλος, όσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή, σύμφωνα με τα εργοστασιακά νούμερα, ανέρχεται στα 4,4 λτ./100 χλμ. και στην πράξη το trip computer δεν έχει μεγάλη απόκλιση. Αν μάλιστα ο κινητήρας εφοδιαζόταν με σύστημα Start&Stop και μια έκτη σχέση για την εθνική, τότε η κατανάλωση θα ήταν ακόμη πιο μικρή.

Οδική συμπεριφορά: Εμπνέει εμπιστοσύνη 
Το Rapid Spaceback αρέσκεται στα ταξίδια. Τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα είναι σχετικά χαμηλά, η ανάρτηση έχει τον τρόπο της να λειαίνει τις ανωμαλίες (αν και οι τροχοί των 17 ιντσών δεν είναι και οι ιδανικότεροι σύμμαχοι) και η τελευταία σχέση είναι αρκετά μακριά μεν για ήσυχες και οικονομικές εξορμήσεις, αν και θα θέλαμε και μια έκτη σχέση, που θα έριχνε τις στροφές του κινητήρα και το θόρυβο στο ταξίδι. 

Επίσης, το ότι το Rapid Spaceback είναι άνετο δε σημαίνει ότι είναι και πλαδαρό. Απεναντίας. Είναι σφιχτό όσο χρειάζεται, όντας σε θέση να διατηρεί καλό ρυθμό σε δρόμο με στροφές, αρκεί να οδηγείς «στρωτά». Η αίσθηση του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού πάντως κάθε άλλο παρά σε προτρέπει να αναζητήσεις τα -υψηλά ομολογουμένως- όρια της πρόσφυσης. Αν το παρακάνεις, δεν θα αιφνιδιαστείς, μιας και η ανάρτηση δε χάνει την συγκρότησή της, ενώ και το ESP θα επέμβει διακριτικά. 

Θετική έκπληξη αποτέλεσαν τα φρένα, όχι τόσο με την αίσθηση, αλλά με την αποτελεσματικότητα που είναι και το ζητούμενο (100-0 χλμ./ώρα σε 36,8 μ.). Μέσα στην πόλη τέλος, το Rapid είναι ευέλικτο χάρη στο μικρό κύκλο στροφής και την πολύ καλή περιφερειακή του ορατότητα, αφού γυρνάς το κεφάλι προς τα πίσω και η κολόνα C δεν σου κρύβει το οπτικό πεδίο.

200 διαθέσιμα στοιχεία για SKODA  RAPID SPACEBACK
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Το τράβηγμα της οροφής προς τα πίσω τονίζει την εσωτερική ευρυχωρία του μοντέλου, χαρίζοντάς του έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα.

Το τράβηγμα της οροφής προς τα πίσω τονίζει την εσωτερική ευρυχωρία του μοντέλου, χαρίζοντάς του έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center