Η προσφερόμενη άνεση είναι από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά σε ένα αυτοκίνητο και οι κατασκευαστές επενδύουν πολλά για να βρουν το ακριβές σημείο ισορροπίας ανάμεσα σε αυτήν και τις επιδόσεις. Ποια 5 SUV πόλης είναι, λοιπόν, τα πιο άνετα;
Τest του καφέ & σεισμογράφος σε απότομη διαδρομή!
Ένα από τα σημαντικά στοιχεία που εξετάζουμε εδώ στο Test Center του AutoΤρίτη είναι η άνεση που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβάτες του, και δη πόσο άνετη είναι η ανάρτησή του. Για να αξιολογήσουμε μάλιστα την ανάρτηση κάθε μοντέλου έχουμε καθιερώσει μία ειδική διαδικασία όπου το αυτοκίνητο περνάει πάνω από συγκεκριμένα σαμαράκια με συγκεκριμένη ταχύτητα και μετράμε τις αναταράξεις τόσο με ειδικά όργανα, όσο και βιωματικά το ένα μετά το άλλο μοντέλο (διαβάστε εδώ αναλυτικά πως γίνονται οι μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center). Ανάλογα με τις επιδόσεις του κάθε μοντέλου έχουμε και την τελική αξιολόγηση. Παρακάτω, λοιπόν, θα βρείτε τα 5 SUV πόλης που ήταν τα πιο άνετα πάνω από τις ανωμαλίες που είχαμε θέσει.
Μοντέλο
Μέγιστες Αναταράξεις (ΜΜΙ)
Νερό που χύθηκε με 40 χλμ./ώρα (γρ.)
Ελαστικά
Renault Captur 1,0 TCe 92 PS Auto
8,3
38
215/60 R17
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
8,4
37
205/60 R16
SEAT Arona 1,0 TGI
8,5
41
205/55 R17
Ford Puma 1,0 Ecoboost 155 PS mHEV
8,6
42
215/55 R17
Τα μοντέλα της δοκιμασίας καλούνται να περάσουν πάνω από 4 διαδοχικά σαμαράκια, πιέζοντας εναλλάξ την ανάρτηση από κάθε πλευρά, φροντίζοντας να μη βρεθούν ποτέ δύο τροχοί πάνω σε σαμαράκι. Στο τέλος έχουμε τοποθετήσει ακόμα δύο στην ίδια ευθεία, ώστε να περάσουν συγχρόνως οι δύο τροχοί από πάνω τους.
Το Renault Captur σημειώνει τις καλύτερες επιδόσεις και αποτελεί σίγουρα μια από τις πιο άνετες επιλογές στην κατηγορία των B-SUV.
Τις σπουδαιότερες επιδόσεις στην εν λόγω μέτρηση σημείωσε το Renault Captur αφού το γαλλικό crossover παρουσίασε 8,3 MMI μέγιστων δονήσεων με απώλεια μόλις 38 γραμμάριων νερού από το ποτήρι μετρήσεων. Χάρη στην άμεση και ομαλή φόρτιση του αμορτισέρ, το Captur κατάφερε μάλιστα να αφήσει πίσω (σε νούμερα) το πιο άνετο (στην πράξη) C3 Aircross. Πιο συγκεκριμένα, στον μικρό αυτό γαλλικό «εμφύλιο» μπορεί να βρέθηκε νικητής το μοντέλο της Renault, ωστόσο το C3 Aircross έδινε συνολικά ένα πιο άνετο συναίσθημα που οφείλεται στα καθίσματα Advanced comfort τα οποία είναι μαλακά και έτσι ενισχύουν την άνεση. Έτσι, οι αριθμοί που ανέρχονται σε 8,4 ΜΜΙ μέγιστων δονήσεων και 37 γρ. απώλειας νερού σε αίσθηση είναι πιο «μικροί».
Στην δεύτερη θέση σε επιδόσεις αλλά με σαφώς αυξημένα επίπεδα άνεσης το άνεσης το Citroen C3 Aircross που νιώθει πολύ πιο άνετο και βολικό λόγω των καθισμάτων του
Το SEAT Arona με την σφιχτή ανάρτηση προσφέρει μεγάλη απορροφητικότητα σε μεγάλες λακκούβες.
Τα επόμενα τρία μοντέλα που κλείνουν την 5άδα με την πιο άνετη ανάρτηση έχουν το εξής χαρακτηριστικό: Και τα τρία είναι ευχάριστα στο δρόμο, οδηγοκεντρικά και με αναρτήσεις που σε γενικές γραμμές θα τις πεις σφικτές. Αυτό λοιπόν δείχνει ότι είναι καλά μελετημένες, τόσο στο bound, όσο και στο rebound τους. Πιο αναλυτικά τώρα, στο SEAT Arona κατά το πέρασμα πάνω από τα τοποθετημένα σαμαράκια καταγράφηκαν 8,5 ΜΜΙ μέγιστων αναταράξεων και χύθηκαν 38 γραμμάρια νερού. Ακολούθησε το Ford Puma με 8,6 MMI μέγιστων δονήσεων και 48 γρ. απώλειας νερού, το οποίο αξίζει να σημειώσουμε πως είναι και το πιο απολαυστικό στο δρόμο. Και τέλος εξαιρετική θα σχολιάσουμε πως ήταν η επίδοση του Peugeot 2008 αφού σημειώθηκαν 8,8 MMI μέγιστες αναταράξεις και 48 γραμμάρια απώλειας του νερού μέτρησης.
Το Ford Puma συνδυάζει την ευχάριστη και οδηγοκεντρική συμπεριφορά με την άνεση της ανάρτησης.