Τελική ταχύτητα τα 170. Σου φτάνουν;

Τελική ταχύτητα τα 170. Σου φτάνουν;

3.219 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2022)

Μάθαμε στα πολλά και ξεχάσαμε τα λίγα. Όταν όμως μιλάμε για αυτοκίνητα, και ειδικά για μικρά, υπάρχει κανένα πρόβλημα αν η τελική είναι «μόλις» 170χλμ./ώρα;

Ακούγεται λίγο, όμως μάλλον το μόνο πρόβλημα είναι το πως ακούγεται. Ή όχι;

 Μπορεί με τα δυνατά τούρμπο μοτέρ ακόμη και αυτοκίνητα που έχουν αεροδυναμική ντουλάπας, όπως τα μικρά χάτσμπακ, να ξεπερνάνε τα 200χλμ./ώρα, και έτσι αυτά τα νούμερα να έχουν γίνει κοινότυπα. Όμως πέραν του γοήτρου ότι ένα αυτοκίνητο πιάνει τα 200, τι άλλο υπάρχει;
 
Ειδικά όταν μιλάμε για αυτοκίνητα πόλης, με έμφαση στη χρηστικότητα και την οικονομία, υπάρχει λόγος να έχουν τελική 200; Βλέπεις η τελική ταχύτητα είναι συνδυασμός δύο πραγμάτων, και μάλιστα ακριβών. Από τη μία θες ένα σχήμα που να έχει όσο λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση γίνεται. Δηλαδή να είναι χαμηλό και μακρύ, και μάλιστα με ένα σωρό λεπτομέρειες που αυξάνουν ακόμη περισσότερο το κόστος.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Λεπτομέρειες όπως οι γυάλινες επιφάνειες που πρέπει να μην ξεχωρίζουν από τις άλλες, όπως στις πόρτες και το παρμπρίζ. Ή τους αρμούς που πρέπει να είναι μικροί. Και τους τροχούς που πρέπει να είναι καλυμμένοι, και τις γρίλιες εμπρός που πρέπει να είναι ελάχιστες ή φραγμένες. Γενικά ένα σωρό πράγματα που κάνουν το αυτοκίνητο ακριβό και το σχήμα του αδύνατο για την κατηγορία. Για σκέψου ένα μικρό, που αντί για ένα κάθετο πίσω άνοιγμα θα έχει μια μακριά ουρά, όπως ένα Audi R8. Δεν γίνεται.
 
Και μετά είναι το μοτέρ, που πρέπει να σπρώξει αυτό το σχήμα μέσα στον αέρα. Και όταν η ταχύτητα είναι υψηλή, ακόμη και για 1 χλμ./ώρα επιπλέον τελικής, χρειάζονται πολλά, πάρα πολλά άλογα. Υπάρχει λόγος που τα υπεραυτοκίνητα έχουν το σχήμα που έχουν και τα μοτέρ που έχουν.
 
Ένα μικρό μπορεί μια χαρά να τα καταφέρει με 170 τελική. Στην πόλη δεν κάνει καμία διαφορά και στο ταξίδι είναι υπεραρκετή. Πολλοί θεωρούν ότι μια χαμηλή τελική θα σημαίνει πως το αυτοκίνητο αργεί και να την πιάσει, και σίγουρα υπάρχει μια αλήθεια σε αυτό, αλλά μπορεί κανείς να δει τις άλλες επιδόσεις, όπως το 0-100 και τις ρεπρίζ για να πάρει μια ιδέα, από το να κάνει υποθέσεις μόνο από την τελική.
 
Βάλε τώρα πως κάποιες μάρκες εθελοντικά έχουν μειώσει την τελική τους στα 180, ακόμη και αν τα μοντέλα τους μπορεί να ξεπεράσουν άνετα τα 220, και γίνεται εμφανές πως η τελική, δεν είναι τελικά πρόβλημα. Ή όχι; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

ELASTIKA 2024
NISSAN