Test ελαστικών: Θερινό ή All Season Dunlop;
3 Φωτογραφίες »

Test ελαστικών: Θερινό ή All Season Dunlop;

48.856 Επισκέψεις στο άρθρο (24/2/2024)

- Το θερινό Sport Maxx RT 2 είναι κακό στο βρεγμένο (θέλει 45 μέτρα για να σταματήσει)
- Είναι πολύ καλύτερο σε κράτημα στο στεγνό (1ο σε 19 λάστιχα που δοκιμάσαμε)
- Για All Season, το Sport All Season κρατάει καλά στο βρεγμένο (απέφυγε τα εμπόδια στο Elk Test με 71,6 χλμ./ώρα)
- Τα All season είναι συνήθως ακριβότερα 15-30 ευρώ από τα θερινά, της Dunlop κοστίζουν το ίδιο!

Το θερινό Sport Maxx RT 2 είναι κακό στο βρεγμένο (θέλει 45 μέτρα για να σταματήσει)

Συγκρίνουμε ένα θερινό με ένα All Season ελαστικό της ίδιας μάρκας, της Dunlop. Από τη μία πλευρά έχουμε το θερινό Sport Maxx RT 2, από την άλλη το 4 εποχών Sport All Season, αμφότερα σε διάσταση 215/55 R17.

Ξεκινάμε αξιολογώντας το θερινό Sport Maxx RT 2 ως προς το φρενάρισμα στο βρεγμένο. Σε αυτή τη δοκιμασία το θερινό ελαστικό της Dunlop αποδείχθηκε κακό. Πιο συγκεκριμένα, θέλει 45 μέτρα για να σταματήσει, μία επίδοση που είναι εκτός των ορίων που έχουμε θέσει για το φρενάρισμα στο στεγνό. Επίσης υπάρχει μεγάλη διαφορά στο φρενάρισμα από στεγνό σε βρεγμένο, περισσότερα από 8 μέτρα.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα ενδιαφέρον εύρημα σε σχέση με το All Season ελαστικό της Dunlop. Κατά κανόνα τα ελαστικά 4 εποχών φρενάρουν 4 μέτρα πιο μακριά από τα θερινά. Στην περίπτωση της Dunlop έχουμε την εξαίρεση των Sport All Season. Παρότι είναι Wet B, «κοκκαλώνουν» το αυτοκίνητο 1 μέτρο πιο κοντά/καλύτερα συγκριτικά με το θερινό Sport Maxx RT 2, το οποίο κιόλας είναι Wet A (44,3 μ. Vs 45,2 μ.).

Είναι πολύ καλύτερο σε κράτημα στο στεγνό (1ο σε 19 λάστιχα που δοκιμάσαμε)

Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ καλύτερο στο κράτημα στο στεγνό. Πιο συγκεκριμένα, από τα 19 θερινά ελαστικά που έχει μετρήσει το AutoΤρίτη Test Center, το Sport Maxx RT 2 έχει το 1ο κράτημα στο στεγνό, μιας και αποφεύγει εμπόδιο με ταχύτητα - ρεκόρ 82,6 χλμ./ώρα (Elk Test). Ωστόσο, στο βρεγμένο χάνει σημαντικά από τη δυναμική του, μιας για να ολοκληρώσει την ίδια διαδικασία με επιτυχία πρέπει να ρίξεις ταχύτητα 11 χλμ./ώρα (71,7 χλμ./ώρα). Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, το κράτημα του Dunlop στο βρεγμένο είναι κάτω του μέσου όρου.


Το All Season ελαστικό της Dunlop φρενάρει ένα μέτρο καλύτερο στο βρεγμένο, σε σχέση με το θερινό
3 Φωτογραφίες »

Το All Season ελαστικό της Dunlop φρενάρει ένα μέτρο καλύτερο στο βρεγμένο, σε σχέση με το θερινό

Για All Season, το Sport All Season κρατάει καλά στο βρεγμένο (απέφυγε τα εμπόδια στο Elk Test με 71,6 χλμ./ώρα)

Επιστρέφοντας το Sport All Season, πρέπει να τονίσουμε πως παρουσίασε πολύ καλό κράτημα στο βρεγμένο, με την υποσημείωση ότι μιλάμε για ελαστικό 4 εποχών που κατά κανόνα υστερεί σε σχέση με τα θερινά στο κράτημα. Ειδικότερα, ολοκλήρωσε τη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου με ίδια επίδοση σε σχέση με το θερινό (71,6 χλμ./ώρα), η οποία συγκαταλέγεται στις κορυφαίες από τα 17άρια All Season.

Τα All season είναι συνήθως ακριβότερα 15-30 ευρώ από τα θερινά, της Dunlop κοστίζουν το ίδιο!

Όσον αφορά την τιμή των δύο ελαστικών, διαπιστώνουμε ένα παράδοξο, σε σύγκριση με ό,τι «παίζει» στον ανταγωνισμό. Συνήθως τα ελαστικά 4 εποχών είναι ακριβότερα 15-30 ευρώ από τα αντίστοιχα θερινά. Στην περίπτωση της Dunlop, όμως, κοστίζουν το ίδιο. Για την ακρίβεια, βρίσκεις το θερινό Dunlop Sport Maxx RT 2 στα 137 ευρώ ανά λάστιχο, ενώ το Sport All Season κοστίζει 134 ευρώ.
 

Μάρκα/Μοντέλο Dunlop Sport All Season Dunlop Sport Maxx RT 2
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
4 εποχών (All Season) Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17 215/55 R17
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
   
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα.
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
B C
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
B A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
72 70
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
98W XL 94Y
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
3000 2680
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
270 300
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2020 2016
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
40,6 Μέτρα    37,6 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 100 χλμ./ώρα (μ.)
44,3 Μέτρα    45,2 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Κράτημα στο στεγνό (χλμ./ώρα)
76 Χλμ/ώρα 82,6 Χλμ/ώρα
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Κράτημα στο βρεγμένο (χλμ./ώρα)
71,6 Χλμ/ώρα 71,7 Χλμ/ώρα
 
Βαθμολογία AutoΤρίτη (%)
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο στεγνόΑπόδοση στο στεγνό
48% 89%
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο βρεγμένοΑπόδοση στο βρεγμένο
78% 45%
Φρεναρισμα σε στεγνό και βρεγμένοΑπόδοση στο φρενάρισμα
63% 48%
Κράτημα σε στεγνό και βρεγμένοΚράτημα
57% 47%
Η πιο συμφέρουσα επιλογή, με βάση την τελική βαθμολογία και την τιμή του.Value for money (%)
55% 48%
Τελική βαθμολογία (%) 60% 48%

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Σελίδα 2Τι πρέπει να ξέρω για την τεχνολογία των δύο ελαστικών & τι λέει η ετικέτα τους;
Σελίδα 3Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν
FORD E-TRANSIT
Audi