ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τι αγοράζεις αν δεν θες πολλά ηλεκτρονικά;

Τι αγοράζεις αν δεν θες πολλά ηλεκτρονικά;

5.120 Επισκέψεις στο άρθρο (12/10/2021)

Μόνο μία εταιρεία κρατάει το κεφάλι της έξω από την πλημμύρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων στο αυτοκίνητο.

autotriti team

Γίνεται αυτοκίνητο χωρίς ηλεκτρονικά το 2021; Αν ρωτήσεις τους περισσότερους κατασκευαστές, η απάντηση είναι όχι. Όχι όμως είναι και η απάντηση στα ίδια τα ηλεκτρονικά από μεγάλη μερίδα της αγοράς. Τι ακριβώς μπορείς να κάνεις για να τα αποφύγεις;

Τα ηλεκτρονικά στο αυτοκίνητο έχουν κάνει την αυτοκίνηση να καλπάσει τα τελευταία 20 χρόνια. Όμως δεν είναι όλα τα ηλεκτρονικά το ίδιο καλοδεχούμενα. Σίγουρα ότι έχει να κάνει με τη διαχείριση του κινητήρα είναι καλοδεχούμενο. Και εδω μιλάμε ήδη για πολλά ηλεκτρονικά. Συνήθως είναι όλα «συμπιεσμένα» σε μία μονάδα επεξεργασίας, γνωστή ως «εγκέφαλος», με την οποία δεν έχουμε κανένα πάρε δώσε, και συχνά ξεχνάμε πως υπάρχει.

Μετά έχουμε τα ηλεκτρονικά στην καμπίνα. Και πάλι εδώ υπάρχει ακόμη ένας εγκέφαλος. Κάποτε τον λέγαμε εγκέφαλο «άνεσης», αφού εξυπηρετεί όλες τις λειτουργείς που έχουν να κάνουν με την άνεση. Δηλαδή όλες τις λειτουργίες της καμπίνας, από τα αυτόματα παράθυρα, τις ασφάλειες που κλείνουν μόνες τους, μέχρι τα συστήματα ασφαλείας και τους αερόσακους. Και πάλι, μέχρι εδώ κανείς δεν παραπονιέται.

Εκεί που αρχίζει η γκρίνια είναι τα βοηθήματα οδήγησης. Αυτά σήμερα περιλαμβάνουν το ESP, τα αυτόματα φρένα, την αλλαγή λωρίδας και το cruise control, με διάφορες διαβαθμίσεις επέμβασης στην οδήγηση. Από την εμπλοκή των φρένων στην πιο απλή περίπτωση, μέχρι την επέμβαση στο γκάζι, το τιμόνι, και μέχρι και το παρκάρισμα. Για όλα αυτά τα τελευταία, προστίθενται στη λίστα ένα κάρο άλλα ηλεκτρονικά, από αισθητήρες, ραντάρ και δεύτερους και τρίτους εγκεφάλους, μέχρι τα συστήματα σύνδεσης με το ίντερνετ, πλοηγούς και φυσικά τις οθόνες. Εδώ γίνεται χαμός. Και τώρα είναι που αρχίζει το πράγμα να γίνεται ακριβό στην αγορά, και ακόμη ακριβότερο στην (εκτός εγγύησης) επισκευή.

Και σε αυτό το σημείο είναι που αρχίζει και το πείσμα από την αγορά, που είτε δεν θέλει αυτά τα συστήματα γιατί τα θεωρεί παρεμβατικά, είτε γιατί απλά δεν θέλει να τα πληρώσει. Και στις δύο περιπτώσεις οι κατασκευαστές δυσκολεύονται, και έχουν καλό λόγο.

Βλέπεις με την πιο πρόσφατη ανανέωση των δοκιμών EuroNCAP, στα αστέρια που λαμβάνει ένα αυτοκίνητο, μετράνε πλέον πολύ όλα αυτά τα συστήματα (ενεργητικής) ασφάλειας. Αν τα βγάλεις, τα αστέρια πέφτουν, παρότι η παθητική ασφάλεια δεν αλλάζει.

Εξαίρεση στον κανόνα αυτό είναι η Dacia. Η Dacia ξέρει ακριβώς τι δεν θέλουν οι αγοραστές της. Δεν θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρονικά που δεν χρειάζονται, και δεν τους ενδιαφέρει να πληρώσουν για αυτό μόνο και μόνο για τη δύναμη του μάρκετινγκ που φέρνει μαζί του ένα πεντάστερο αποτέλεσμα σήμερα, από το EuroNCAP.

Η Dacia επιμένει ότι τα αυτοκίνητά της διαθέτουν την απαιτούμενη (παθητική) ασφάλεια, και προσφέρουν στους αγοραστές την δυνατότητα να αποφύγουν το κόστος των ηλεκτρονικών με ότι αυτά σημαίνουν. Και οι αγοραστές ανταποκρίνονται πλήρως, με δεδομένο ότι το απόλυτο best seller στην Ευρώπη σήμερα είναι το Dacia Sandero, το βασικό μοντέλο της μάρκας με αυτή τη φιλοσοφία.

Εσύ, είσαι αυτής της φιλοσοφίας; Και τι αυτοκίνητο θα αγοράσεις για να αποφύγεις τα ηλεκτρονικά;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

KIA
4green