Ο πρωταθλητής κατανάλωσης του 2013, το Renault Clio diesel, απέναντι στον πρωταθλητή του 2023, το υβριδικό Toyota Yaris. Καινούριο το Clio είχε 4.500 ευρώ λιγότερα συγκριτικά με ένα Yaris Hybrid σήμερα, αλλά καίει 50% παραπάνω. Τι διαφορετικό έχει ένα καινούριο μοντέλο με ένα 10ετίας σε ασφάλεια, εξοπλισμό και χώρους;
Όσοι λοιπόν έχουν αυτοκίνητο 20ετίας, ψάχνουν να το ανταλλάξουν με ένα μεταχειρισμένο το πολύ ως δέκα ετών και αυτοί με τη σειρά τους θέλουν να το πουλήσουν για να αγοράσουν ένα καινούριο. Πάμε λοιπόν να δούμε πόσο καίνε τα δύο μοντέλα σε πραγματικές συνθήκες, όπως τις κατέγραψε το Test Center του AutoΤρίτη.
To υβριδικό Toyota Yaris σε σχέση με το Clio diesel 10ετίας καίει 43% λιγότερο στην πόλη και 17% στο επαρχιακό δίκτυο.
Ξεκινώντας από την πόλη εκεί που κάνουμε το 75% των ετήσιων χιλιομέτρων μας, το Yaris έχει το ρεκόρ κατανάλωσης ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα που έχουν μετρηθεί με μόλις 3,6 λτ./100 χλμ.. Βέβαια όλα τα υβριδικά ως γνωστόν καίνε λιγότερο μέσα στην πόλη, χάρη στην ικανότητά τους να πηγαίνουν μόνο με ρεύμα, το αντίθετο ακριβώς από τα diesel, όπου η πόλη είναι το χειρότερό τους. Αυτό επιβεβαιώθηκε και από το Clio, το οποίο καίει 7,4 λίτρα/100 χλμ. δηλαδή παραπάνω από το διπλάσιο. Αν κάνουμε την αναγωγή σε χρήματα, βάσει της τρέχουσας τιμής καυσίμων, κάθε χρόνο με το Clio diesel χρειάζεσαι 1.776 ευρώ και με το υβριδικό Yaris 1.010, δηλαδή 766 ευρώ λιγότερα.
H μέτρηση της κατανάλωσης σε «κύκλο πόλης», όπως λέγεται διεθνώς, περιλαμβάνει πολλά σταμάτα-ξεκίνα, κίνηση με μικρή ταχύτητα σε μποτιλιάρισμα, αλλά και με ελεύθερη ροή, κάνει δηλαδή μια προσομοίοση της κυκλοφοριακής κατάστασης σε όλες τις ευρωπαικές μεγαλουπόλεις. Η κατανάλωση εκτοξεύεται με τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα. Αν τώρα κάποιος έχει βρεί διαδρομές στην πόλη, χωρίς σταμάτα-ξεκίνα, που μοιάζουν με κίνηση σε επαρχιακό δρόμο ή και διαδρομές με τελείως ελεύθερη ροή, τότε η κατανάλωση θα είναι μειωμένη.
63% το κέρδος με το Clio στο ταξίδι
Μέσα στην πόλη το υβριδικό έχει μεγάλο πλεονέκτημα, στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο όμως τα δεδομένα αλλάζουν. Εδώ λοιπόν το Clio diesel καίει 3,7 λτ/100 χλμ. ενώ το Yaris 5,3 λτ./100 χλμ.. Δηλαδή για τα περίπου 2.500 χλμ. το χρόνο που κάνουμε κατά μέσο όρο σε αυτοκινητόδρομο το κόστος για το Clio diesel είναι 148 ευρώ και για το Yaris 248 ευρώ. Η διαφορά είναι 100 ευρώ.
17% πιο οικονομικό το Yaris στην επαρχία
Βέβαια όταν πας ένα ταξίδι δεν είναι μόνο εθνική οδός. Θα βγεις και θα μπλέξεις σε ανηφορο/κατηφορικό δρόμο, ενώ συνήθως και εκεί που θα πάμε και θα μετακινούμαστε οι δρόμοι θα έχουν αντίστοιχο ανάγλυφο. Έτσι λοιπόν μετρήσαμε την κατανάλωση και σε αυτή τη συνθήκη.
Μπορεί στην εθνική και στην πόλη, τα αποτελέσματα να ήταν ψιλοαναμενόμενα, ωστόσο σίγουροι πολλοί δεν θα περίμεναν πως το υβριδικό Yaris είναι και στο επαρχιακό δίκτυο πιο οικονομικό. Χάρη στην ικανότητα να ανακτά ενέργεια στα κατηφορικά κομμάτια και στην δυνατότητα κατά το ρολάρισμα να σβήνει το θερμικό μοτέρ, το Yaris καίει μόλις 3,9 λίτρα/100 χλμ., επιβεβαιώνοντας παράλληλα και τα πορίσματα που είχαμε βγάλει σε παλαιότερο οδοιπορικό μας στην Μάνη. Από την πλευρά του στην ίδια διαδρομή που μετρήσαμε τα δύο μοντέλα το Clio έκαψε 5,5 λτ./100 χλμ.. Κάνοντας την αναγωγή σε ευρώ, αυτό σημαίνει 220 ευρώ για 2.500 χλμ. ετησίως για το Clio και 180 για το υβριδικό Yaris.
Στο σύνολο λοιπόν αν αθροίσουμε τα χρήματα που θα ξοδέψουμε σε ετήσια βάση για καύσιμα, ένα καινούριο Yaris θα «κάψει» 1.440 ευρώ, ενώ το diesel Clio 10ετίας 2.144 ευρώ.
Διαβάστε στα παρακάτω λινκ πόσο κόστιζε ένα καινούριο Clio το 2013 και τι παραπάνω προσφέρει ένα μοντέλο του 2023 σε εξοπλισμό και παροχές, καθώς επίσης και που διαφέρουν τα δύο μοντέλα σε επιδόσεις και φρένα.