Αξίζει τον κόπο πιστέψτε με. Τα μπινελίκια για κάτι που στράβωσε,έσπασε,δεν "κουμπώνει",τα άσε μας τώρα ρε ... (βάλτε το όνομα της συντρόφου σας) που όλα τα ξέρεις και άλλα τινά είναι στάνταρντ.Αγνοήστε τα (έτσι και αλλιώς οι παρενέργειες υπάρχουν σε όλα) και αφοσιωθείτε.Θα ανταμειφθείτε με το παραπάνω όταν το ολοκληρώσετε.Γκαραντί.Μην βιάζεστε, μην αγχώνεστε, μην πιέζεστε από τον χρόνο.Αυτές οι δουλειές θέλουν κέφι και πολύ χρόνο για τους αρχάριους. Ενημερωθείτε από φόρουμς, από φίλους είναι αξία ανεκτίμητη και βοηθός. Μην ξοδεύετε λεφτά σε πολύπλοκα και εξειδικευμένα εργαλεία, δουλειές που γίνονται κάτω από το αυτοκίνητο μόνο εμπιστευθείτε ένα συνεργείο γιατί ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια και ειδικά όταν είναι να ανυψωθεί το όχημα.Απαραίτητα γάντια νιτριλίου για τα χημικά και τα λάδια, γυαλιά προστασίας οφθαλμών για τα πιτσιλίσματα,τις σκόνες και τα τριψίματα,πολλά πατσαβούρια,φακός χειρός,αντισκουριακό σπρέι και οποσδήποτε ένα σπρέι λαδιού γενικής χρήσης.Αναζητάτε επώνυμα ανταλλακτικά ακόμα και στα after market που είναι η μισή τιμή των γνήσιων.Γνήσια επιλέξτε μόνο εάν σε κάποια σημεία ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας είναι απόλυτος.Μην κάνετε πατέντες, εάν κάτι έχει σπάσει,ραίσει αντικαταστήστε το, θα αποζημειωθείτε σε βάθος χρόνου και χωρίς εκπλήξεις.Εκτιμήστε την ζημιά, το κόστος και την ασφάλειά σας πάνω από όλα και εάν κρίνετε σωστό έχετε μαζί σας στόκο εποξειδικό δύο συστατικών.Κολλάει σχεδόν τα πάντα, γίνεται βράχος σε αντοχές, λιμάρεται, παίρνει σχήμα και αντέχει σε όλες τις καταπονήσεις. Αυτά τα λίγα και καλά μαστορέματα.
Χέρι να βάζουν μόνο όσοι το κατέχουν το σπορ. Γιατί άμα μου έρθεις εμένα και μου πείς "μαστρο-Στάθη, έσπασε το μπουζί μέσα στον κύλινδρο", δε θα σε λυπηθώ να το ξέρεις...
Το μόνο που εμπιστεύομαι τον εαυτό μου να κάνει στο αμάξι, είναι να αλλάξει λάστιχο, καμιά λάμπα, (αν βγαίνει εύκολα), τζαμοκαθαριστηρες και να συμπληρώσω υγρά όπου χρειάζεται. Αντε το πολύ πολύ να αλλάξω και μπαταρία αν χρειαστεί....μέχρις εκεί....για όλα τα υπόλοιπα συνεργείο να χω το κεφάλι μου ήσυχο.....
πάντα είχα σαν χόμπυ το σερβις του αυτοκινήτου μου. εργαλεία 1 γρυλο παπαγαλακι, μια σειρα γερμανοπολυγωνα, και μερικα ακομα μικροεργαλεια. σύνολο να έχω δωσει καμια 200ευρώ. Αποτέλεσμα (λαδια, φιλτρα, μπουζι, ιμαντα δυναμό, βαλβολίνες, δισκοι φρένων, τακάκια, υγρά φρένων, θερμοστάτες και κολάρα νερού, λάμπες κλπ μικροεργασίες) να γίνονται απο εμένα τον ίδιο και στο πεζοδρόμιο ααα!!! μια φορά ρύθμισα και βαλβίδες και ιμάντα εκκεντροφορου,σε ένα 206 που είχα. θέληση και αγάπη για ν αασχοληθείς χρειάζεται. συνεργείο τα αυτοκίνητα που έχουν περάσει από τα χέρια μου έχουν πάει μόνο για αμορτισέρ και ευθυγράμμιση. Ένα θα σας πώ ΄ποτέ δεν πήγα στις αντιπροσωπείες. και δεν είμαι μηχανικός. αυτή την στιγμή έχω ενα i30 hyundai με 120.000κμ και το αυτοκίνητο μηχανικά αν πάει σε μαντρά θα γυρίσει το κοντέρ στις 50.000 (εδώ το κάνουν με τα χρέπια που πουλάνε). και είμαι και σίγουροσ για την δουλείά που κάνω γιατί μεταφέρω την οικογένεια μου. Γνώμη μου για όσους δεν ξέρουν βρείτε ένα σοβαρό συνεργείο ασ μην είναι εξουσιοδοτημένο που να είναι ειλικρινής ο μάστορας. στις αντιπροσωπείες τα πράγματα είναι λίγο πιο φασόν.
Μετά τον κινητήρα του Pajero, που σας παρουσίασα στο προηγούμενο post, σας παρουσιάζω ένα αυτοκίνητο, που συναρμολόγησα με βάση εξαρτήματα παλιών αυτοκινήτων, που έτυχε να έχω, αλλά και με κατασκευή των υπόλοιπων μερών, που δεν υπήρχαν, όπως το σύνολο του αμαξώματος, το εσωτερικό της καμπίνας, τα καθίσματα, τις ταπετσαρίες, το ταμπλό, το τιμόνι, το ρεζερβουάρ καυσίμου, το ρολ μπάρ κ.λ.π. Το αμάξωμα το κατασκεύασα από φύλλα λαμαρίνας και αλουμινίου, ανάλογα με το κομμάτι, όπως για παράδειγμα τα μέρη που φέρουν φορτίο, από λαμαρίνα και εκείνα που δεν φέρουν, από αλουμίνιο, για μείωση του βάρους. Ο σκοπός αυτής της κατασκευής ήταν προκειμένου να αξιοποιήσω τα ήδη υφιστάμενα εξαρτήματα, αλλά και για να περάσω ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο μου. Ως μορφή επέλεξα εκείνη του Caterham, επειδή έκρινα ότι είναι η πιό απλή και εύκολη στην κατασκευή, λόγω των πολλών επίπεδων επιφανειών και λίγων καμπύλων, αλλά και του μικρού βάρους, που είναι εύκολο να επιτευχθεί από αυτό το σχήμα. Επίσης προκειμένου να επιτύχω το ελάχιστο δυνατό βάρος, το αυτοκίνητο αυτό το έφτιαξα ως αγωνιστικό και για το λόγο αυτό δεν πρόβλεψα πολλά ηλεκτρικά εξαρτήματα, όπως φώτα, υαλοκαθαριστήρες, καλοριφέρ και οτιδήποτε άλλο δεν είναι απαραίτητο, για την κίνηση του. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου έφθασε τα 630 κιλά και η ισχύς του κινητήρα (βελτιωμένος Ford Cortina 1600 GT), γύρω στους 100 ίππους. Πλήρη δοκιμή στο δρόμο δεν έχω κάνει ακόμα. Το αυτοκίνητο μπορείτε να το δείτε σε ένα στατικό βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=85LkgEhm6JE
και λεπτομέρειες από την κατασκευή, εδώ: http://www.cretaclassicclub.gr/index.php/topic,452.0.html και τη συνέχεια εδώ: http://www.cretaclassicclub.gr/index.php/topic,453.0.html
Για να πάρετε μια ιδέα, τον κινητήρα 4G54 από Mitsubishi Pajero της φωτογραφίας, τον έχω συναρμολογήσει μόνος μου, μετά από ρεκτιφιέ, με σφυρήλατα έμβολα της JE, μπιέλες της Pauter, στροφαλοφόρο από την Top End Performance, ελατήρια εμβόλων Total Seal Gapless, Πλήρες σετ χρονισμού, της ΤΕΡ, με κατάργηση των αντικραδασμικών αξόνων (νέα αλυσίδα χρονισμού, αλυσίδα αντλίας λαδιού, γρανάζια στροφαλοφόρου και εκκεντροφόρου, γρανάζια αντλίας λαδιού, γλίστρες κ.λ.π.). Κυλινδροκεφαλή Marnal, της AMC, με βελτιωμένο κράμα αλουμινίου, διευρυμένες έδρες βαλβίδων, ανοξείδωτες βαλβίδες, ενισχυμένα ελατήρια, πιανόλα κ.λ.π., από την ΤΕΡ, Μπουζόνια κυλινδροκεφαλής ΑRP, Σφόνδυλο από κράμα αλουμινίου της FIDANZA, Εκκεντροφόρο 284ο βελτιωμένος από την ΤΕΡ και διάφορα άλλα. Το συνολικό κόστος του κινητήρα με τα εξαρτήματα, χωρίς την προσωπική μου εργασία, έφθασε τις 10.000 ευρώ περίπου, τον έβαλα μπροστά λειτουργεί, αλλά δεν τον έχω ακόμα τοποθετήσει στο αυτοκίνητο. Υπολογίζω ότι με ένα turbo της Mitsubishi το 19C και ένα σωστό προγραμματισμό της ECU (Haltech) θα μου δώσει γύρω στους 350 ίππους.
...Βρε προσωπικά και πόδι του βάζω... ΤΟΥ ΔΙΝΩ ΚΑΤΙ ΚΛΩΤΣΙΕΣ!!!
Υπομονή, επιμονή, μεθοδικότητα, χειρουργικές κινήσεις... όλα έρχονται από μόνα τους όπου και αν το έχουμε...
Αξίζει τον κόπο πιστέψτε με. Τα μπινελίκια για κάτι που στράβωσε,έσπασε,δεν "κουμπώνει",τα άσε μας τώρα ρε ... (βάλτε το όνομα της συντρόφου σας) που όλα τα ξέρεις και άλλα τινά είναι στάνταρντ.Αγνοήστε τα (έτσι και αλλιώς οι παρενέργειες υπάρχουν σε όλα) και αφοσιωθείτε.Θα ανταμειφθείτε με το παραπάνω όταν το ολοκληρώσετε.Γκαραντί.Μην βιάζεστε, μην αγχώνεστε, μην πιέζεστε από τον χρόνο.Αυτές οι δουλειές θέλουν κέφι και πολύ χρόνο για τους αρχάριους. Ενημερωθείτε από φόρουμς, από φίλους είναι αξία ανεκτίμητη και βοηθός. Μην ξοδεύετε λεφτά σε πολύπλοκα και εξειδικευμένα εργαλεία, δουλειές που γίνονται κάτω από το αυτοκίνητο μόνο εμπιστευθείτε ένα συνεργείο γιατί ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια και ειδικά όταν είναι να ανυψωθεί το όχημα.Απαραίτητα γάντια νιτριλίου για τα χημικά και τα λάδια, γυαλιά προστασίας οφθαλμών για τα πιτσιλίσματα,τις σκόνες και τα τριψίματα,πολλά πατσαβούρια,φακός χειρός,αντισκουριακό σπρέι και οποσδήποτε ένα σπρέι λαδιού γενικής χρήσης.Αναζητάτε επώνυμα ανταλλακτικά ακόμα και στα after market που είναι η μισή τιμή των γνήσιων.Γνήσια επιλέξτε μόνο εάν σε κάποια σημεία ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας είναι απόλυτος.Μην κάνετε πατέντες, εάν κάτι έχει σπάσει,ραίσει αντικαταστήστε το, θα αποζημειωθείτε σε βάθος χρόνου και χωρίς εκπλήξεις.Εκτιμήστε την ζημιά, το κόστος και την ασφάλειά σας πάνω από όλα και εάν κρίνετε σωστό έχετε μαζί σας στόκο εποξειδικό δύο συστατικών.Κολλάει σχεδόν τα πάντα, γίνεται βράχος σε αντοχές, λιμάρεται, παίρνει σχήμα και αντέχει σε όλες τις καταπονήσεις. Αυτά τα λίγα και καλά μαστορέματα.
Χέρι να βάζουν μόνο όσοι το κατέχουν το σπορ. Γιατί άμα μου έρθεις εμένα και μου πείς "μαστρο-Στάθη, έσπασε το μπουζί μέσα στον κύλινδρο", δε θα σε λυπηθώ να το ξέρεις...
Τώρα ποια το αυτοκίνητο σου βάζει χέρι όχι εσύ σε αυτό.
Εγώ επειδή είμαι πληροφορικάριος όταν χαλάει το αυτοκίνητο βγαίνω και ξαναμπαίνω!!!!
Το μόνο που εμπιστεύομαι τον εαυτό μου να κάνει στο αμάξι, είναι να αλλάξει λάστιχο, καμιά λάμπα, (αν βγαίνει εύκολα), τζαμοκαθαριστηρες και να συμπληρώσω υγρά όπου χρειάζεται. Αντε το πολύ πολύ να αλλάξω και μπαταρία αν χρειαστεί....μέχρις εκεί....για όλα τα υπόλοιπα συνεργείο να χω το κεφάλι μου ήσυχο.....
πάντα είχα σαν χόμπυ το σερβις του αυτοκινήτου μου. εργαλεία 1 γρυλο παπαγαλακι, μια σειρα γερμανοπολυγωνα, και μερικα ακομα μικροεργαλεια. σύνολο να έχω δωσει καμια 200ευρώ. Αποτέλεσμα (λαδια, φιλτρα, μπουζι, ιμαντα δυναμό, βαλβολίνες, δισκοι φρένων, τακάκια, υγρά φρένων, θερμοστάτες και κολάρα νερού, λάμπες κλπ μικροεργασίες) να γίνονται απο εμένα τον ίδιο και στο πεζοδρόμιο ααα!!! μια φορά ρύθμισα και βαλβίδες και ιμάντα εκκεντροφορου,σε ένα 206 που είχα. θέληση και αγάπη για ν αασχοληθείς χρειάζεται. συνεργείο τα αυτοκίνητα που έχουν περάσει από τα χέρια μου έχουν πάει μόνο για αμορτισέρ και ευθυγράμμιση. Ένα θα σας πώ ΄ποτέ δεν πήγα στις αντιπροσωπείες. και δεν είμαι μηχανικός. αυτή την στιγμή έχω ενα i30 hyundai με 120.000κμ και το αυτοκίνητο μηχανικά αν πάει σε μαντρά θα γυρίσει το κοντέρ στις 50.000 (εδώ το κάνουν με τα χρέπια που πουλάνε). και είμαι και σίγουροσ για την δουλείά που κάνω γιατί μεταφέρω την οικογένεια μου. Γνώμη μου για όσους δεν ξέρουν βρείτε ένα σοβαρό συνεργείο ασ μην είναι εξουσιοδοτημένο που να είναι ειλικρινής ο μάστορας. στις αντιπροσωπείες τα πράγματα είναι λίγο πιο φασόν.
Η εξελιξη φερνει μοιραια και την πολυπλοκοτητα στα αυτοκινητα...Η τεμπελια και το "υπερανω" φερνει την αγνοια στους ιδιοκτητες...
Μετά τον κινητήρα του Pajero, που σας παρουσίασα στο προηγούμενο post, σας παρουσιάζω ένα αυτοκίνητο, που συναρμολόγησα με βάση εξαρτήματα παλιών αυτοκινήτων, που έτυχε να έχω, αλλά και με κατασκευή των υπόλοιπων μερών, που δεν υπήρχαν, όπως το σύνολο του αμαξώματος, το εσωτερικό της καμπίνας, τα καθίσματα, τις ταπετσαρίες, το ταμπλό, το τιμόνι, το ρεζερβουάρ καυσίμου, το ρολ μπάρ κ.λ.π. Το αμάξωμα το κατασκεύασα από φύλλα λαμαρίνας και αλουμινίου, ανάλογα με το κομμάτι, όπως για παράδειγμα τα μέρη που φέρουν φορτίο, από λαμαρίνα και εκείνα που δεν φέρουν, από αλουμίνιο, για μείωση του βάρους. Ο σκοπός αυτής της κατασκευής ήταν προκειμένου να αξιοποιήσω τα ήδη υφιστάμενα εξαρτήματα, αλλά και για να περάσω ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο μου. Ως μορφή επέλεξα εκείνη του Caterham, επειδή έκρινα ότι είναι η πιό απλή και εύκολη στην κατασκευή, λόγω των πολλών επίπεδων επιφανειών και λίγων καμπύλων, αλλά και του μικρού βάρους, που είναι εύκολο να επιτευχθεί από αυτό το σχήμα. Επίσης προκειμένου να επιτύχω το ελάχιστο δυνατό βάρος, το αυτοκίνητο αυτό το έφτιαξα ως αγωνιστικό και για το λόγο αυτό δεν πρόβλεψα πολλά ηλεκτρικά εξαρτήματα, όπως φώτα, υαλοκαθαριστήρες, καλοριφέρ και οτιδήποτε άλλο δεν είναι απαραίτητο, για την κίνηση του. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου έφθασε τα 630 κιλά και η ισχύς του κινητήρα (βελτιωμένος Ford Cortina 1600 GT), γύρω στους 100 ίππους. Πλήρη δοκιμή στο δρόμο δεν έχω κάνει ακόμα. Το αυτοκίνητο μπορείτε να το δείτε σε ένα στατικό βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=85LkgEhm6JE και λεπτομέρειες από την κατασκευή, εδώ: http://www.cretaclassicclub.gr/index.php/topic,452.0.html και τη συνέχεια εδώ: http://www.cretaclassicclub.gr/index.php/topic,453.0.html
Για να πάρετε μια ιδέα, τον κινητήρα 4G54 από Mitsubishi Pajero της φωτογραφίας, τον έχω συναρμολογήσει μόνος μου, μετά από ρεκτιφιέ, με σφυρήλατα έμβολα της JE, μπιέλες της Pauter, στροφαλοφόρο από την Top End Performance, ελατήρια εμβόλων Total Seal Gapless, Πλήρες σετ χρονισμού, της ΤΕΡ, με κατάργηση των αντικραδασμικών αξόνων (νέα αλυσίδα χρονισμού, αλυσίδα αντλίας λαδιού, γρανάζια στροφαλοφόρου και εκκεντροφόρου, γρανάζια αντλίας λαδιού, γλίστρες κ.λ.π.). Κυλινδροκεφαλή Marnal, της AMC, με βελτιωμένο κράμα αλουμινίου, διευρυμένες έδρες βαλβίδων, ανοξείδωτες βαλβίδες, ενισχυμένα ελατήρια, πιανόλα κ.λ.π., από την ΤΕΡ, Μπουζόνια κυλινδροκεφαλής ΑRP, Σφόνδυλο από κράμα αλουμινίου της FIDANZA, Εκκεντροφόρο 284ο βελτιωμένος από την ΤΕΡ και διάφορα άλλα. Το συνολικό κόστος του κινητήρα με τα εξαρτήματα, χωρίς την προσωπική μου εργασία, έφθασε τις 10.000 ευρώ περίπου, τον έβαλα μπροστά λειτουργεί, αλλά δεν τον έχω ακόμα τοποθετήσει στο αυτοκίνητο. Υπολογίζω ότι με ένα turbo της Mitsubishi το 19C και ένα σωστό προγραμματισμό της ECU (Haltech) θα μου δώσει γύρω στους 350 ίππους.
...Βρε προσωπικά και πόδι του βάζω... ΤΟΥ ΔΙΝΩ ΚΑΤΙ ΚΛΩΤΣΙΕΣ!!! Υπομονή, επιμονή, μεθοδικότητα, χειρουργικές κινήσεις... όλα έρχονται από μόνα τους όπου και αν το έχουμε...