Τα τελευταία 10 χρόνια φοράω χειμερινά ελαστικά χειμώνα- καλοκαίρι στο σεντάν μου. Όχι μόνο δεν χρησιμοποίησα ποτέ ξανά αλυσίδες, αλλά πέρασα και εκεί που τετρακίνητο είχε σταματήσει για να τις φορέσει... έχω πιάσει 120 km/h πάνω σε φιλμ φρέσκου χιονιού, έχω στρίψει με 80 σε ανοικτές καμπές και έχει βελτιωθεί η άνεση. Δεν μπόρεσα να ξανασπινιάρω το αμάξι ποτέ! Ακόμη και στο στεγνό ελληνικο γλιστερό οδόστρωμα θεωρώ ότι έχουν ανώτερη πρόσφυση από τα καλοκαιρινά. Στα αρνητικά η ελάχιστη αύξηση της κατανάλωσης (στο όριο του στατιστικού λάθους) και ότι το αυτοκίνητο έχει μια τάση να ανοίγει την τροχιά του. Ως εκ τούτου πιστεύω πως είναι προτιμότερο να επενδύσουμε σε λάστιχα παρά σε τετρακίνηση που και ακριβότερα κοστίζει και το βάρος και την κατανάλωση αυξάνει αρκετά και τις επιδόσεις περιορίζει...
Καλησπέρα σε όλους. Αρχικά να τοποθετηθώ ευθαρσώς και να υποστηρίξω την άποψη πως είναι τεράστια κοροϊδία, να πωλούνται suv δίχως κάποιου είδους τετρακίνησης (ακόμη και την πιο light έκδοση). Για τα crossover επίσης έχω την ίδια άποψη, αλλά δέχομαι το γεγονός ότι στηρίζονται σε κάπως διαφορετική φιλοσοφία (αρκούνται στο μικρό αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος και μόνο).
Επί του θέματος, η άποψή μου είναι πως α) όπως προανέφερα, το SUV οφείλει να υποστηρίζεται από σύστημα τετρακίνησης, β) τα ελαστικά που πρέπει να χρησιμοποιεί εκτός χειμώνα, να είναι 90/10 ή 80/20. Ο λόγος προφανέστατος, μιας και αρματώνουν ένα SUV, το οποίο εννοείται πως θα κινηθεί και εκτός ασφάλτου, ανάλογα με τις υπόλοιπες δυνατότητές του, γ) εννοείται πως το χειμώνα απαιτείται η τετράδα των χειμερινών ελαστικών (με ένδειξη M&S + την ένδειξη 3PMSF). Διαφορετικά, πάλι θα έχεις ένα SUV, για να πας το πολύ, για καφέ στην πλατεία του κοντινότερου χωριού. δ) επιτέλους οι κατασκευάστριες εταιρείες να εφοδιάζουν τα SUV με εφεδρικό ζαντολάστιχο πραγματικών διαστάσεων (ούτε καν τα λεπτότερα) και όχι με άχρηστα repair kits. Δηλαδή όταν θα βρίσκεσαι στα όρη και σκίσεις το ελαστικό σου (εννοείται πως δε θα επισκευάζεται), θα τηλεφωνήσεις στην οδική βοήθεια ή θα καλέσεις το κοντινότερο κινητό βουλκανιζατέρ, το οποίο στην καλύτερη περίπτωση, εάν σε εξυπηρετήσει επαρκώς, θα σου αφήσει δώρο δαχτυλιές στον π_σ_νό?
ΜΦΧ
Όλα είναι θέμα αναγκών. Μονόδρομος η τετρακίνηση αν κάποιος γυρίζει στα βουνά. Επίσης ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερες δυνατότητες εκτος δρόμου από ένα δικίνητο. Παράδειγμα το suzuki jimny. Δεν υπάρχει δικίνητο αυτοκίνητο, ότι ελαστικά και να έχει που να μπορεί να συναγωνιστεί το jimny εκτός δρόμου
Κατ' αρχήν συμφωνώ ότι ένα ελαφρύ δικίνητο με μικτής χρήσης λάστιχα είναι ικανότερο από ένα βαρύ τετρακίνητο με καλοκαιρινά λάστιχα σε χιόνι και λάσπη, αλλά βλέπω ότι αυξάνεται και η προσφορά συστημάτων περιορισμού ολίσθησης στα δικίνητα SUV ή μη, όπως το IntelliGrip της Opel και μάλιστα σε πολύ λογική τιμή σαν έξτρα.
Τα τελευταία 10 χρόνια φοράω χειμερινά ελαστικά χειμώνα- καλοκαίρι στο σεντάν μου. Όχι μόνο δεν χρησιμοποίησα ποτέ ξανά αλυσίδες, αλλά πέρασα και εκεί που τετρακίνητο είχε σταματήσει για να τις φορέσει... έχω πιάσει 120 km/h πάνω σε φιλμ φρέσκου χιονιού, έχω στρίψει με 80 σε ανοικτές καμπές και έχει βελτιωθεί η άνεση. Δεν μπόρεσα να ξανασπινιάρω το αμάξι ποτέ! Ακόμη και στο στεγνό ελληνικο γλιστερό οδόστρωμα θεωρώ ότι έχουν ανώτερη πρόσφυση από τα καλοκαιρινά. Στα αρνητικά η ελάχιστη αύξηση της κατανάλωσης (στο όριο του στατιστικού λάθους) και ότι το αυτοκίνητο έχει μια τάση να ανοίγει την τροχιά του. Ως εκ τούτου πιστεύω πως είναι προτιμότερο να επενδύσουμε σε λάστιχα παρά σε τετρακίνηση που και ακριβότερα κοστίζει και το βάρος και την κατανάλωση αυξάνει αρκετά και τις επιδόσεις περιορίζει...
Καλησπέρα σε όλους. Αρχικά να τοποθετηθώ ευθαρσώς και να υποστηρίξω την άποψη πως είναι τεράστια κοροϊδία, να πωλούνται suv δίχως κάποιου είδους τετρακίνησης (ακόμη και την πιο light έκδοση). Για τα crossover επίσης έχω την ίδια άποψη, αλλά δέχομαι το γεγονός ότι στηρίζονται σε κάπως διαφορετική φιλοσοφία (αρκούνται στο μικρό αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος και μόνο). Επί του θέματος, η άποψή μου είναι πως α) όπως προανέφερα, το SUV οφείλει να υποστηρίζεται από σύστημα τετρακίνησης, β) τα ελαστικά που πρέπει να χρησιμοποιεί εκτός χειμώνα, να είναι 90/10 ή 80/20. Ο λόγος προφανέστατος, μιας και αρματώνουν ένα SUV, το οποίο εννοείται πως θα κινηθεί και εκτός ασφάλτου, ανάλογα με τις υπόλοιπες δυνατότητές του, γ) εννοείται πως το χειμώνα απαιτείται η τετράδα των χειμερινών ελαστικών (με ένδειξη M&S + την ένδειξη 3PMSF). Διαφορετικά, πάλι θα έχεις ένα SUV, για να πας το πολύ, για καφέ στην πλατεία του κοντινότερου χωριού. δ) επιτέλους οι κατασκευάστριες εταιρείες να εφοδιάζουν τα SUV με εφεδρικό ζαντολάστιχο πραγματικών διαστάσεων (ούτε καν τα λεπτότερα) και όχι με άχρηστα repair kits. Δηλαδή όταν θα βρίσκεσαι στα όρη και σκίσεις το ελαστικό σου (εννοείται πως δε θα επισκευάζεται), θα τηλεφωνήσεις στην οδική βοήθεια ή θα καλέσεις το κοντινότερο κινητό βουλκανιζατέρ, το οποίο στην καλύτερη περίπτωση, εάν σε εξυπηρετήσει επαρκώς, θα σου αφήσει δώρο δαχτυλιές στον π_σ_νό? ΜΦΧ
Όλα είναι θέμα αναγκών. Μονόδρομος η τετρακίνηση αν κάποιος γυρίζει στα βουνά. Επίσης ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερες δυνατότητες εκτος δρόμου από ένα δικίνητο. Παράδειγμα το suzuki jimny. Δεν υπάρχει δικίνητο αυτοκίνητο, ότι ελαστικά και να έχει που να μπορεί να συναγωνιστεί το jimny εκτός δρόμου
Κατ' αρχήν συμφωνώ ότι ένα ελαφρύ δικίνητο με μικτής χρήσης λάστιχα είναι ικανότερο από ένα βαρύ τετρακίνητο με καλοκαιρινά λάστιχα σε χιόνι και λάσπη, αλλά βλέπω ότι αυξάνεται και η προσφορά συστημάτων περιορισμού ολίσθησης στα δικίνητα SUV ή μη, όπως το IntelliGrip της Opel και μάλιστα σε πολύ λογική τιμή σαν έξτρα.