Μπορείτε να μας πείτε σχετικά με την αυτονομία μεταξύ αυτών των δύο; Είναι φανερό ότι το βενζινοκίνητο έχει μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά τι γίνεται όταν θέλεις να εκμεταλλευτείς όλη τη δύναμη του κινητήρα; Μήπως το ηλεκτρικό, θα εξαντλήσει πολύ πιο γρήγορα την μπαταρία του, σε σχέση με την ανάλογη βενζίνη, που αναλογεί στο βενζινοκίνητο; Για να γίνω πιο κατανοητός αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα ηλεκτροκίνητο, που κανονικά έχει αυτονομία ας πούμε 200 χιλιόμετρα μετά από κάθε φόρτιση και ένα βενζινοκίνητο, που καταναλώνει ας πούμε 14 λίτρα βενζίνης στα ίδια χιλιόμετρα και φορτίσουμε το ηλεκτρικό και βάλουμε 14 λίτρα βενζίνης στο βενζινοκίνητο και στη συνέχεια τα βάλουμε να τρέξουν σε μια πίστα αγώνων, μέχρι να εξαντληθούν τα καύσιμα τους, ποιό θα κάνει τα λιγότερα χιλιόμετρα; Το ηλεκτρικό, ή το βενζινοκίνητο, ή μήπως θα εξαντλήσουν και τα δύο την ενέργεια τους ταυτόχρονα; Έχω την εντύπωση ότι το ηλεκτροκίνητο θα αδειάσει την μπαταρία του πολύ πιο σύντομα. Αυτό θα ήταν πολύ σημαντικό να το ξέραμε.
Απάντηση: Η αυτονομία των ηλεκτρικών μεταβάλλεται με τη χρήση του γκαζιού. Το σημαντικό πλεονέκτημα τους, όμως, είναι ότι κάνουν ανάκτηση ενέργειας (δηλαδή φορτίζουν τις μπαταρίες τους) με το φρενάρισμα. Πιο απλά, στον αυτοκινητόδρομο όπου διατηρούμε μια σταθερή ταχύτητα και δεν χρησιμοποιούμε καθόλου ή σπάνια φρένο τα ηλεκτρικά θα ταξιδέψουν για όσα περίπου χιλιόμετρα αναγράφονται στον υπολογιστή ταξιδίου ή και λιγότερα αν χρησιμοποιείται κλιματισμός για παράδειγμα. Σε πίστα, που αναφέρετε, επειδή γίνεται πολύ συχνά και πολύ έντονη χρήση του φρένου το ηλεκτρικό ίσως να αντέξει περισσότερο από τα χλμ. που αναγράφονται στο trip computer αρχικά, αφού μέρος της καταναλισκόμενης ενέργειας θα ανακτάται στην πορεία.
Γι' αυτό προς το παρόν, η τεχνικά καλύτερη λύση είναι τα υβριδικά, παρόλη την πιο σύνθετη τεχνολογία και το μεγαλύτερο κόστος που προκύπτει απ΄αυτήν. Οι μπαταρίες πάντως εξελίσσονται, και πρόσφατα ανακοινώθηκε από μικρή αμερικανική εταιρεία η κατασκευή συσσωρευτή, που φορτίζει πλήρως σε 15 λεπτά.
Μπορείτε να μας πείτε σχετικά με την αυτονομία μεταξύ αυτών των δύο; Είναι φανερό ότι το βενζινοκίνητο έχει μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά τι γίνεται όταν θέλεις να εκμεταλλευτείς όλη τη δύναμη του κινητήρα; Μήπως το ηλεκτρικό, θα εξαντλήσει πολύ πιο γρήγορα την μπαταρία του, σε σχέση με την ανάλογη βενζίνη, που αναλογεί στο βενζινοκίνητο; Για να γίνω πιο κατανοητός αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα ηλεκτροκίνητο, που κανονικά έχει αυτονομία ας πούμε 200 χιλιόμετρα μετά από κάθε φόρτιση και ένα βενζινοκίνητο, που καταναλώνει ας πούμε 14 λίτρα βενζίνης στα ίδια χιλιόμετρα και φορτίσουμε το ηλεκτρικό και βάλουμε 14 λίτρα βενζίνης στο βενζινοκίνητο και στη συνέχεια τα βάλουμε να τρέξουν σε μια πίστα αγώνων, μέχρι να εξαντληθούν τα καύσιμα τους, ποιό θα κάνει τα λιγότερα χιλιόμετρα; Το ηλεκτρικό, ή το βενζινοκίνητο, ή μήπως θα εξαντλήσουν και τα δύο την ενέργεια τους ταυτόχρονα; Έχω την εντύπωση ότι το ηλεκτροκίνητο θα αδειάσει την μπαταρία του πολύ πιο σύντομα. Αυτό θα ήταν πολύ σημαντικό να το ξέραμε.
Απάντηση: Η αυτονομία των ηλεκτρικών μεταβάλλεται με τη χρήση του γκαζιού. Το σημαντικό πλεονέκτημα τους, όμως, είναι ότι κάνουν ανάκτηση ενέργειας (δηλαδή φορτίζουν τις μπαταρίες τους) με το φρενάρισμα. Πιο απλά, στον αυτοκινητόδρομο όπου διατηρούμε μια σταθερή ταχύτητα και δεν χρησιμοποιούμε καθόλου ή σπάνια φρένο τα ηλεκτρικά θα ταξιδέψουν για όσα περίπου χιλιόμετρα αναγράφονται στον υπολογιστή ταξιδίου ή και λιγότερα αν χρησιμοποιείται κλιματισμός για παράδειγμα. Σε πίστα, που αναφέρετε, επειδή γίνεται πολύ συχνά και πολύ έντονη χρήση του φρένου το ηλεκτρικό ίσως να αντέξει περισσότερο από τα χλμ. που αναγράφονται στο trip computer αρχικά, αφού μέρος της καταναλισκόμενης ενέργειας θα ανακτάται στην πορεία.
Γι' αυτό προς το παρόν, η τεχνικά καλύτερη λύση είναι τα υβριδικά, παρόλη την πιο σύνθετη τεχνολογία και το μεγαλύτερο κόστος που προκύπτει απ΄αυτήν. Οι μπαταρίες πάντως εξελίσσονται, και πρόσφατα ανακοινώθηκε από μικρή αμερικανική εταιρεία η κατασκευή συσσωρευτή, που φορτίζει πλήρως σε 15 λεπτά.