Τα όρια ταχύτητας καλώς μπαίνουν. Όμως θα πρέπει να είναι ανεκτή μια υπέρβαση τους, μέσα σε λογικά όρια, δεδομένου ότι οι οδηγοί δεν είναι δυνατό να παρακολουθούν συνεχώς το ταχύμετρο και να μην βλέπουν το δρόμο. Όταν ο οδηγός παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο, για να δει πόσο τρέχει, αποσπάται το βλέμμα του, για τουλάχιστον 1 δευτερόλεπτο από το δρόμο, κάθε φορά. Αντίθετα, ακόμα και αν τρέχει λίγο παραπάνω, αλλά έχει διαρκώς την προσοχή του στο δρόμο, ελέγχει πολύ καλύτερα την κατάσταση και μπορεί να αντιδράσει άμεσα, σε κάθε πρόβλημα που θα αντιληφθεί. Ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού παίζει τεράστιο ρόλο στην πρόληψη ενός ατυχήματος, πολύ μεγαλύτερο από την ταχύτητα. Ο νόμος υπολογίζει ένα μέσο χρόνο αντίδρασης ενός οδηγού το 1 δευτερόλεπτο. Όμως υπάρχουν οδηγοί με χρόνο αντίδρασης 0.3 δευτερόλεπτα, όπου αυτοί μπορούν να σταματήσουν το όχημα πολύ, πιο σύντομα, από έναν οδηγό του 1 δευτ. και έτσι να αποφύγουν ένα ατύχημα, έστω και αν έχουν ξεπεράσει το όριο ταχύτητας, κατά 10%.
Είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα αυτή. Ναι, πολύ συχνά πολλοί από εμάς κινούμαστε με μεγαλύτερες ταχύτητες από αυτές που προβλέπει ο σεβαστός ΚΟΚ. ΑΛΛΑ, πρέπει να γίνει πιο πραγματικός κ να συγχρονιστεί με το σήμερα κ η σήμανση. Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν εννοώ την αύξηση του μέγιστου ορίου των 130χλμ/ώρα. Όμως, αρκετά (όχι όλα) όρια ταχύτητας σε διάφορες περιπτώσεις, λειτουργούν ως «παγίδα». Οφείλουμε να υπακούμε κ να τηρούμε ευλαβικά τα όρια, αλλά νομίζω ότι σε κάποιες περιπτώσεις, τα πολύ χαμηλά (20, 30, 40) και μεσαία όρια (50, 60, 70) ίσως θα πρέπει να αναθεώρηθουν. Ίσως κ όχι....!
Τα όρια ταχύτητας καλώς μπαίνουν. Όμως θα πρέπει να είναι ανεκτή μια υπέρβαση τους, μέσα σε λογικά όρια, δεδομένου ότι οι οδηγοί δεν είναι δυνατό να παρακολουθούν συνεχώς το ταχύμετρο και να μην βλέπουν το δρόμο. Όταν ο οδηγός παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο, για να δει πόσο τρέχει, αποσπάται το βλέμμα του, για τουλάχιστον 1 δευτερόλεπτο από το δρόμο, κάθε φορά. Αντίθετα, ακόμα και αν τρέχει λίγο παραπάνω, αλλά έχει διαρκώς την προσοχή του στο δρόμο, ελέγχει πολύ καλύτερα την κατάσταση και μπορεί να αντιδράσει άμεσα, σε κάθε πρόβλημα που θα αντιληφθεί. Ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού παίζει τεράστιο ρόλο στην πρόληψη ενός ατυχήματος, πολύ μεγαλύτερο από την ταχύτητα. Ο νόμος υπολογίζει ένα μέσο χρόνο αντίδρασης ενός οδηγού το 1 δευτερόλεπτο. Όμως υπάρχουν οδηγοί με χρόνο αντίδρασης 0.3 δευτερόλεπτα, όπου αυτοί μπορούν να σταματήσουν το όχημα πολύ, πιο σύντομα, από έναν οδηγό του 1 δευτ. και έτσι να αποφύγουν ένα ατύχημα, έστω και αν έχουν ξεπεράσει το όριο ταχύτητας, κατά 10%.
Είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα αυτή. Ναι, πολύ συχνά πολλοί από εμάς κινούμαστε με μεγαλύτερες ταχύτητες από αυτές που προβλέπει ο σεβαστός ΚΟΚ. ΑΛΛΑ, πρέπει να γίνει πιο πραγματικός κ να συγχρονιστεί με το σήμερα κ η σήμανση. Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν εννοώ την αύξηση του μέγιστου ορίου των 130χλμ/ώρα. Όμως, αρκετά (όχι όλα) όρια ταχύτητας σε διάφορες περιπτώσεις, λειτουργούν ως «παγίδα». Οφείλουμε να υπακούμε κ να τηρούμε ευλαβικά τα όρια, αλλά νομίζω ότι σε κάποιες περιπτώσεις, τα πολύ χαμηλά (20, 30, 40) και μεσαία όρια (50, 60, 70) ίσως θα πρέπει να αναθεώρηθουν. Ίσως κ όχι....!