Είναι αρκετή η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών;
Γιώργος Μεταξάς
Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανταποκρίνονται ικανοποιητικά σε δύο αντιδιαμετρικές κατηγορίες. Στα αυτοκίνητα πόλης, όπου η σχετικά περιορισμένη αυτονομία τους δεν είναι πρόβλημα (αρκεί να υπάρχει η δυνατότητα ολονύκτιας φόρτισης), και σε δυνατά και ακριβά αυτοκίνητα «επίδειξης οικολογικού προφίλ».
Στη δεύτερη κατηγορία γίνεται (προφανώς) και η μεγαλύτερη τεχνολογική πρόοδος, από την οποία θα ευνοηθούν αργά ή γρήγορη (μάλλον γρήγορα) και οι άλλες κατηγορίες.
Ήδη αυτά που ανακοινώθηκαν για την Porsche Taycan είναι εντυπωσιακά:
Φόρτιση με 800V, που επιτρέπει τη χρήση φορτιστή ισχύος 270kW που προσθέτει σε 5 λεπτά ενέργεια για διαδρομή 100km, και ανάκτησης του 90% της ενέργειας φρεναρίσματος με μέγιστη ισχύ επιβράδυνσης 265kW (οπότε τα τεράστια δισκόφρενα βρίσκονται εκεί μάλλον για ψυχολογικούς λόγους). Το «οικολογικό κερασάκι» είναι ότι η παραγωγή του αυτοκινήτου σύμφωνα με την Porsche θα γίνεται χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος με CO2, καθώς η ενέργεια του αντίστοιχου τμήματος θα προέρχεται από γεννήτριες βιοκαυσίμου με συμπαραγωγή θερμότητας.
Το μεγάλο πρόβλημα με την αυτονομία είναι ότι μειώνεται σημαντικά με την αύξηση της ταχύτητας. Άρα αν κάποιος είναι φαν της υψηλής ταχύτητας θα έχει πρόβλημα, πόσο μάλλον αν αφαιρέσει τον περιοριστή της ταχύτητας για να εκμεταλλευτεί τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου του.
Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανταποκρίνονται ικανοποιητικά σε δύο αντιδιαμετρικές κατηγορίες. Στα αυτοκίνητα πόλης, όπου η σχετικά περιορισμένη αυτονομία τους δεν είναι πρόβλημα (αρκεί να υπάρχει η δυνατότητα ολονύκτιας φόρτισης), και σε δυνατά και ακριβά αυτοκίνητα «επίδειξης οικολογικού προφίλ». Στη δεύτερη κατηγορία γίνεται (προφανώς) και η μεγαλύτερη τεχνολογική πρόοδος, από την οποία θα ευνοηθούν αργά ή γρήγορη (μάλλον γρήγορα) και οι άλλες κατηγορίες. Ήδη αυτά που ανακοινώθηκαν για την Porsche Taycan είναι εντυπωσιακά: Φόρτιση με 800V, που επιτρέπει τη χρήση φορτιστή ισχύος 270kW που προσθέτει σε 5 λεπτά ενέργεια για διαδρομή 100km, και ανάκτησης του 90% της ενέργειας φρεναρίσματος με μέγιστη ισχύ επιβράδυνσης 265kW (οπότε τα τεράστια δισκόφρενα βρίσκονται εκεί μάλλον για ψυχολογικούς λόγους). Το «οικολογικό κερασάκι» είναι ότι η παραγωγή του αυτοκινήτου σύμφωνα με την Porsche θα γίνεται χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος με CO2, καθώς η ενέργεια του αντίστοιχου τμήματος θα προέρχεται από γεννήτριες βιοκαυσίμου με συμπαραγωγή θερμότητας.
Το μεγάλο πρόβλημα με την αυτονομία είναι ότι μειώνεται σημαντικά με την αύξηση της ταχύτητας. Άρα αν κάποιος είναι φαν της υψηλής ταχύτητας θα έχει πρόβλημα, πόσο μάλλον αν αφαιρέσει τον περιοριστή της ταχύτητας για να εκμεταλλευτεί τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου του.
...μπορούνε και καλύτερα συνολικά, άσχετα την κατηγορία, κ.τ.λ.