Test οικονομίας: Γίνεται το Ford Kuga PHEV να «καίει» σαν… scooter;
sigma
Αγοραζοντας το απλό Kuga, πληρώνεις 20 χιλ. λιγότερο, έχεις τις ίδιες επιδόσεις, δεν κουβαλάς 1800 κιλά. Ξοδεύεις 1000€ το χρόνο περισότερο σε καύσιμα. Ποιό διαλέγεις?
Το πρόβλημα με ΟΛΑ τα υβριδικά είναι οτι οι αυτοκινητοβιομηχανίες σου δείχνουν το τυρί αλλά όχι τη φάκα - και η φάκα δεν είναι το κόστος κατανάλωσης ηλεκτρικού όπως κάποιοι νομίζουν αλλά το γενικότερο κόστος. Καταρχάς, ό,τι επιδότηση ή έκπτωση και να έχεις πληρώνεις κάτι χιλιάρικα παραπάνω (και λογικό, όλα αυτά κοστίζουν). Δεύτερον παίρνεις ένα όχημα πολύ πιο περίπλοκο και επομένως με ακριβότερη συντήρηση και μεγαλύτερη πιθανότητα βλάβης. Τρίτον όταν έλθει η ώρα να αλλάξεις μπαταρία, το κόστος αλλαγής είναι πολύ υψηλό συγκριτικά - ακόμη και για απλό σύστημα start-stop αυτά ισχύουν, πολύ περισσότερο για υβριδικά. Δεν αναφέρομαι σε μειωμένους χώρους και αυξημένο βάρος - χειρότερη συμπεριφορά και άνεση, άστο αυτό... . Στο τέλος είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ οτι είναι ΑΣΥΜΦΟΡΑ (ακόμη και με μειωμένα τέλη κλπ - ακόμη και με πολύ μειωμένη κατανάλωση (η οποία είναι μκειωμένη μόνο εάν το οδηγάς 'όπως πρέπει'...) και με μειωμένα τέλη... αλλά τι να κάνεις που εκεί μας αναγκάζουν να πάμε... (υπάρχει βέβαια η βελτίωση του περιβάλλοντος αλλά αυτό πρώτον είναι τοπικό και δεύτερον εξαρτλάται πως λειτουργεί όλη η κοινωνία και όχι μόνο κάποιοι - πάρε εσύ υβριδικό ή ηλεκτρικό και έχε το γείτονα με το ματρακά του 1980 που το βάζει κάθε πρωί μπροστά 5 λεπτά 'για να ζεσταθεί' και κάθε βράδυ την ξυλόσομπα επίσης 'για να ζεσταθεί' με καυσόξυλα από την πλατεία και μετά πες μου για 'καθαρότερο αέρα'...).
Αγοραζοντας το απλό Kuga, πληρώνεις 20 χιλ. λιγότερο, έχεις τις ίδιες επιδόσεις, δεν κουβαλάς 1800 κιλά. Ξοδεύεις 1000€ το χρόνο περισότερο σε καύσιμα. Ποιό διαλέγεις?
Δεν μας λέτε ποσο ρεύμα θα κατάναλωσει από τη πρίζα. Από εκει θα φανεί πόσο καιει συνολικά.
Το πρόβλημα με ΟΛΑ τα υβριδικά είναι οτι οι αυτοκινητοβιομηχανίες σου δείχνουν το τυρί αλλά όχι τη φάκα - και η φάκα δεν είναι το κόστος κατανάλωσης ηλεκτρικού όπως κάποιοι νομίζουν αλλά το γενικότερο κόστος. Καταρχάς, ό,τι επιδότηση ή έκπτωση και να έχεις πληρώνεις κάτι χιλιάρικα παραπάνω (και λογικό, όλα αυτά κοστίζουν). Δεύτερον παίρνεις ένα όχημα πολύ πιο περίπλοκο και επομένως με ακριβότερη συντήρηση και μεγαλύτερη πιθανότητα βλάβης. Τρίτον όταν έλθει η ώρα να αλλάξεις μπαταρία, το κόστος αλλαγής είναι πολύ υψηλό συγκριτικά - ακόμη και για απλό σύστημα start-stop αυτά ισχύουν, πολύ περισσότερο για υβριδικά. Δεν αναφέρομαι σε μειωμένους χώρους και αυξημένο βάρος - χειρότερη συμπεριφορά και άνεση, άστο αυτό... . Στο τέλος είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ οτι είναι ΑΣΥΜΦΟΡΑ (ακόμη και με μειωμένα τέλη κλπ - ακόμη και με πολύ μειωμένη κατανάλωση (η οποία είναι μκειωμένη μόνο εάν το οδηγάς 'όπως πρέπει'...) και με μειωμένα τέλη... αλλά τι να κάνεις που εκεί μας αναγκάζουν να πάμε... (υπάρχει βέβαια η βελτίωση του περιβάλλοντος αλλά αυτό πρώτον είναι τοπικό και δεύτερον εξαρτλάται πως λειτουργεί όλη η κοινωνία και όχι μόνο κάποιοι - πάρε εσύ υβριδικό ή ηλεκτρικό και έχε το γείτονα με το ματρακά του 1980 που το βάζει κάθε πρωί μπροστά 5 λεπτά 'για να ζεσταθεί' και κάθε βράδυ την ξυλόσομπα επίσης 'για να ζεσταθεί' με καυσόξυλα από την πλατεία και μετά πες μου για 'καθαρότερο αέρα'...).