Η έναρξη διάθεσης στην Ελλάδα αναμένεται τον Οκτώβριο.
Η πλευρική όψη και, φυσικά, το εσωτερικό της τέταρτης σειράς μοντέλων της Skoda, του Roomster, αποκαλύπτουν το διπλό χαρακτήρα του. Το εμπρός μέρος "δείχνει" και "είναι" το πιλοτήριο, το πίσω ένα άνετο και πολυχρηστικό… σαλόνι.
Η ανάγκη:
Ο Τόμας είναι σχεδιαστής αυτοκινήτων, παντρεμένος, με δύο παιδιά, ένα σκύλο και ιδιαίτερη αδυναμία στο… mountain bike. Τα Σαββατοκύριακα ολόκληρη η οικογένεια εξορμά στα κοντινά βουνά, έτοιμη για δράση. Μόνο που, τη μια, δε μπορούν να πάρουν το ποδήλατο μαζί, την άλλη, τα έλκηθρα των παιδιών, την Τρίτη, το… σκύλο. "So geht es nicht weiter" (Ε! Δεν πάει άλλο έτσι), αποφασίζει ο Τόμας και κλείνεται στο σχεδιαστήριό του.
Η έμπνευση:
Λίγους μήνες μετά, στέκεται μπροστά στο διευθυντή του -ο Τόμας εργάζεται στη Skoda- με τα σχέδια ενός αυτοκινήτου, που, τουλάχιστον με την πρώτη ματιά, δείχνει περίεργο: Αν το κόψεις στη μέση, έχει δύο διαφορετικές όψεις: το "πιλοτήριο" ενός αεροσκάφους εμπρός και ένα άνετο, πολλαπλώς διαμορφούμενο αυτοκινούμενο… σαλόνι πίσω. Την ίδια στιγμή, ο χώρος των αποσκευών καλύπτει άνετα τουλάχιστον τις βασικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας σε μια εξόρμηση, ενώ, όταν τα παιδιά είναι στην κατασκήνωση, χωράει και τα δύο ποδήλατα του Τόμας και της ¶νιας.
Το υπόβαθρο:
Η Skoda ξεκίνησε ως Laurin & Klement, φτιάχνοντας μοτοσικλέτες και ποδήλατα και, από το 1905, αυτοκίνητα. 100 χρονιά μετά, το 2005, οι πωλήσεις της έφτασαν στις 492.111 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το Roomster έρχεται να δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις, ώθηση που, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, δε θα μπορούσε να δώσει μια έκδοση κάτω από τη Fabia. Τα "νούμερα" των αναλυτών της αγοράς το επιβεβαιώνουν και, συγχρόνως, δικαιολογούν την εκκολαπτόμενη (5η) σειρά μοντέλων, το SUV Yeti (2008). Κοινό χαρακτηριστικό όλων των μοντέλων είναι η επικέντρωσή τους στις τρεις βασικές αξίες της μάρκας: προσφορά έξυπνων λύσεων, αφοσίωση και ελκυστικότητα.
Η δημιουργία:
Πώς φτιάχνεις όμως ένα σύγχρονο πολυμορφικό, έτσι που να παρέχει χώρους και πολυχρηστικότητα στο εσωτερικό, ξεφεύγοντας όμως από τη λογική των επιβατικών εκδόσεων, κατά βάση επαγγελματικών οχημάτων, ακόμη και αν σκοπεύεις και εσύ να κινηθείς προς την ίδια κατεύθυνση, αλλά με αντίστροφη φορά (επαγγελματική εκδοχή επιβατικής έκδοσης); Οι Τσέχοι είναι φημισμένοι μηχανολόγοι και μηχανικοί. Παίρνουν λοιπόν το δάπεδο της Fabia και του προσαρμόζουν, στο πίσω μέρος, το αντίστοιχο του Octavia, ώστε να πετύχουν αυξημένους χώρους πίσω. Στη συνέχεια, εξελίσσουν ένα νέο σύστημα για τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, ενώ δανείζονται και το σύστημα διεύθυνσης από το Octavia 5. Όλα καλά, ακόμη και αν στο συγκεκριμένο δάπεδο δε μπαίνει σύστημα τετρακίνησης, σύστημα που θα φέρει το Yeti.
Οι πρώτες εντυπώσεις:
Η εμφάνιση του αμαξώματος είναι ελκυστική, επιχειρώντας συγχρόνως μια αναφορά στη 2η γενιά της Fabia (2007). Εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, όπως επίσης και οι πτυχώσεις στο καπό ανοίγουν νέους σχεδιαστικούς δρόμους στη μάρκα, ενώ η μάσκα ενισχύει την κυρίαρχη θέση του εμβλήματος. Η πίσω χειρολαβή κρύβεται στο πλαίσιο της πόρτας. Στο εσωτερικό και πιο συγκεκριμένα στο εμπρός μέρος, η σχεδίαση αποτελεί εξέλιξη αυτής της Fabia, ενώ πίσω, την παράσταση κλέβουν οι αυξημένοι χώροι, τα μεγάλα παράθυρα και η τεράστια γυάλινη ηλιοροφή, που, σε συνδυασμό με τις υπερυψωμένες βάσεις των καθισμάτων, εξασφαλίζει πανοραμική θέα προς όλες τις πλευρές. Τα πίσω καθίσματα είναι στενά (ελέω αυξημένης πλευρικής παθητικής ασφάλειας, που "φουσκώνει" το αμάξωμα και τις πόρτες), μετακινούνται εμπρός - πίσω και προς το πλάι (αν αφαιρεθεί το μεσαίο), αναδιπλώνονται ξεχωριστά, διαθέτουν ανακλώμενη πλάτη και μπορούν να αφαιρεθούν εντελώς (σύστημα Varioflex).
Ο χώρος των αποσκευών είναι ευρύχωρος, μπορεί να εφοδιαστεί με έξυπνα συστήματα συγκράτησης, ενώ η εταζέρα τοποθετείται σε δύο ύψη. Τι λείπει: Ακόμη περισσότερες έξυπνες λύσεις στο εσωτερικό, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, λύσεις που, όμως, μας διαβεβαίωσαν οι άνθρωποι της εταιρείας ότι, ακολουθούν.
Skoda Roomster (IAA Φρανκφούρτης 2003)
Οι άνθρωποι της Skoda τόλμησαν και κράτησαν τις βασικές γραμμές στη σχεδίαση του πρωτοτύπου της Φρανκφούρτης, με τα ανισομεγέθη παράθυρα. Η λύση των συρόμενων θυρών, όπως και το ιδιόμορφο εσωτερικό, με τα περιστρεφόμενα καθίσματα, έπεσαν θύματα της διατήρησης του κόστους σε λογικά επίπεδα. Η αποδοχή του σχήματος από το κοινό αποτέλεσε βασικό πειστήριο για τη σύμφωνη γνώμη και του marketing της εταιρείας.
Skoda Yeti
Μέσα στο 2008 αναμένεται η παρουσίαση της πρώτης τετρακίνητης SUV πρότασης της εταιρείας, η οποία θα βασίζεται στο δάπεδο της Fabia και του Golf IV 4motion. Βασίζεται στο εικονιζόμενο πρωτότυπο, που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2005 και αναμένεται να αποτελέσει ανταγωνιστική πρόταση των δημοφιλέστερων εκδόσεων του είδους της αγοράς.