Διαβάστηκε από 6097αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/7/2007
Το Mazda CX-7 παρουσιάζει συνολικά μια αρκετά δυναμική οδική συμπεριφορά, η οποία δε συναντάται συχνά σε μοντέλα της κατηγορίας των μεσαίων SUV.
Επηρεασμένο στο μέγιστο βαθμό από τη "zoom-zoom" φιλοσοφία της φίρμας, το νέο Mazda CX-7 αποτελεί ένα δυναμικό και γρήγορο Crossover, το οποίο κοιτά τόσο από πλευράς σχεδίασης, όσο και από πλευράς κινητήρα, περισσότερο ευδιάκριτα προς το συνθετικό "Sport" του όρου "SUV".
Σίγουρα, ο κύριος πρωταγωνιστής στο πίσω τμήμα του Mazda CX-7 είναι τα όμορφα και με περίεργη σχεδίαση φωτιστικά σώματα.
Η φιλοσοφία "zoom-zoom" των μοντέλων της Mazda αναφέρεται στην προσφορά μιας όσο το δυνατόν πιο ευχάριστης οδηγικής εμπειρίας, σε συνδυασμό με όμορφα και νεανικά σχήματα, αλλά και δυναμικές επιδόσεις. Αυτή η φιλοσοφία έχει εμπνεύσει τα τελευταία χρόνια ξεχωριστές κατασκευές, όπως τα Mazda 3 και 6 MPS, το νέο Mazda MX-5, ακόμα και το πιο πρόσφατο Mazda 2. Δε θα μπορούσε λοιπόν η Mazda να μην ακολουθήσει αυτή τη φιλοσοφία και στην κατηγορία των Crossover/SUV μοντέλων, όπου επιχειρεί μια νέα και εντελώς διαφορετική προσέγγιση από το παρελθόν. Το νέο Mazda CX-7 είναι ένα όχημα, το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί ισάξια Crossover και SUV, χωρίς κανείς να μπορέσει να του προσάψει εντελώς ξεχωριστά κάποιον από τους δύο χαρακτηρισμούς.
Σπορ σχεδίαση έξω από τα δεδομένα
Κοιτάζοντας κανείς για πρώτη φορά το νέο Mazda CX-7, αντιλαμβάνεται ότι δεν πρόκειται για την κλασική αισθητική περίπτωση ενός SUV.
Η σχεδίασή του απορρέει από αυτήν του πρωτότυπου MX-Crossport, που είχε παρουσιαστεί στην έκθεση του Ντιτρόιτ το 2005 και ενσωματώνει αρκετές δυναμικές ομοιότητες με αυτήν του κουπέ RX-8. Ειδικά στο εμπρόσθιό του τμήμα, όπου η γρίλια της μάσκας και τα τονισμένα φτερά των τροχών δείχνουν να έχουν ξεπηδήσει από το RX-8.
Στη δυναμική του αυτοκινήτου συμβάλει και η έντονη κλίση των εμπρόσθιων κολώνων (66 μοίρες), η γραμμή των παραθύρων, η οποία ανασηκώνεται πάνω από τα πίσω φτερά των τροχών, αλλά και οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών.
Στο πίσω τμήμα, τα περίεργα φώτα κλέβουν την παράσταση.
Εκτός όμως από αισθητικούς σκοπούς, η δυναμική αυτή σχεδίαση του CX-7 έχει ως αποτέλεσμα, ο αεροδυναμικός συντελεστής του αυτοκινήτου να βρίσκεται στο 0,34 -από τους μικρότερους στην κατηγορία.
Μεγάλο σε διαστάσεις
Οι αυξημένες διαστάσεις του νέου Mazda CX-7 τοποθετούν το αυτοκίνητο στο άνω άκρο της κατηγορίας των μεσαίων SUV. Το μήκος λοιπόν του οχήματος βρίσκεται στα 4,675 μέτρα και το πλάτος του στα 1,870 μέτρα, αμφότερες τιμές από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία. Από πλευράς ύψους όμως, το CX-7 διαθέτει μια τιμή κάτω από το μέσο όρο (1.645 χλστ.), τονίζοντας με τον τρόπο αυτό τον Crossover του χαρακτήρα. Πάντως, πέρα από τα νούμερα, γεγονός είναι ότι κυρίως λόγω σχεδίασης, το CX-7 δε δείχνει τόσο ογκώδες όσο είναι στην πραγματικότητα.
Πόσο (θα) κοστίζει;
Η Mazda έχει ήδη ανακοινώσει την τιμή του νέου CX-7. Αυτή λοιπόν βρίσκεται στα 40.490 ευρώ, με υπερπλήρη εξοπλισμό, ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα της Bose με CD-Changer και χειριστήρια στο τιμόνι, κλιματισμό, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, cruise control, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, δερμάτινα - θερμαινόμενα καθίσματα, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, trip computer και φώτα xenon με καθαριστήρες. Δεν αποκλείεται, πάντως, να υπάρξει παράλληλα και μια φθηνότερη έκδοση, με λιγότερα εξοπλιστικά στοιχεία.
"Το γεράκι της πόλης"
Αυτός είναι ο χαρακτηρισμός του project "CX-7" για τη Mazda, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του προγράμματος, κ. Σουνσούκε Καβασάκι (φωτό), ο οποίος εξηγεί: "Μπορείτε ίσως να φανταστείτε μια αστική περιοχή με πολλά κτίρια, όπου ένα γεράκι πραγματοποιεί μια βουτιά προς το θήραμα, με τα φτερά του μαζεμένα σε στάση επίθεσης. Θεωρήσαμε αυτήν την εικόνα της ταχύτητας του γερακιού μέσα στην πόλη ως σήμα κατατεθέν της εξέλιξης του νέου μοντέλου". info
Η είσοδος του Mazda CX-7 στις ευρωπαϊκές αγορές έρχεται σχετικά ετεροχρονισμένα, αφού το αυτοκίνητο έχει λανσαριστεί ήδη στις Η.Π.Α. (από την άνοιξη του 2006), αλλά και στην Ιαπωνία (από το Δεκέμβριο του 2006). Θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι τα αυτοκίνητα που θα λανσαριστούν στη Γηραιά Ήπειρο, θα φέρουν μια σειρά από αλλαγές και διαφοροποιήσεις σε σχεδίαση (νέος εμπρός προφυλακτήρας, δείκτες πορείας στους εξωτερικούς καθρέφτες), κινητήρα, κιβώτιο, στήσιμο αναρτήσεων κ.λ.π., έτσι ώστε να βρίσκονται πιο κοντά στα "θέλω" του Ευρωπαίου καταναλωτή.