Διαβάστηκε από 28351αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/12/2009
Στο δρόμο η 159 προσφέρει στον οδηγό την αίσθηση ασφάλειας αλλά και στιβαρότητας.
Η Alfa Romeo διευρύνει την γκάμα των κινητήρων της 159, προσφέροντάς της έναν ακόμα πιο δυναμικό χαρακτήρα μέσα από ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο 1,75 λίτρων, απόδοσης 200 ίππων.
Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες που υπήρχαν μέχρι σήμερα στην γκάμα της 159, εκτός από αυτόν των 3,2 λίτρων, ίσως να μην αποτελούσαν το ισχυρό σημείο του μοντέλου για το κοινό της ιταλικής φίρμας που αναζητούσε υψηλές επιδόσεις. Ένας νέος κινητήρας, με κυβισμό μικρότερο από όλα τα μηχανικά σύνολα με τα οποία εφοδίαζε μέχρι σήμερα η Alfa Romeo την 159, είναι πλέον αρκετά ικανός να κινήσει την ιταλική μπερλίνα σε πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Ο νέος κινητήρας TBi των 1,75 λίτρων αποδίδει 200 ίππους και 320 Nm ροπής και διακρίνεται για τη δύναμη που προσφέρει από τις χαμηλές στροφές.
Κινητήρας - Με υψηλά αποθέματα ροπής
Το νέο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,75 λίτρων με την ονομασία "TBi" αποδίδει 200 ονομαστικούς ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής. Τα υψηλά αποθέματα ροπής κάνουν την εμφάνισή τους μόλις η βελόνα του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 1.500 σ.α.λ., ακόμα και αν ο οδηγός έχει επιλέξει μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο, με τη δύναμη να παραμένει σχεδόν μέχρι τον κόφτη. Οι επιδόσεις του μοντέλου είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, αφού έχει τον τρίτο καλύτερο χρόνο στα 0-100 χλμ./ώρα και τις γρηγορότερες ρεπρίζ. Επίσης αυτό που θα ενθουσιάσει τον οδηγό είναι η αίσθηση του τραβήγματος του κινητήρα αλλά και ο ήχος που παράγει, ιδιαίτερα σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Σε αυτό, βέβαια, παίζουν σημαντικό ρόλο και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, τοποθετημένες στις δύο άκρες του οπίσθιου προφυλακτήρα.
Οδική συμπεριφορά - Ασφαλές με αίσθηση στιβαρότητας
Στο δρόμο η 159 προσφέρει στον οδηγό την αίσθηση ασφάλειας αλλά και στιβαρότητας. Στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες κίνησης, το αυτοκίνητο παρουσιάζει υψηλή σταθερότητα. Αυτό που ίσως ενοχλήσει τον οδηγό είναι η ελαφριά αίσθηση του κατά τα άλλα άμεσου συστήματος διεύθυνσης, που γίνεται αισθητή κυρίως στις ανοιχτές καμπές. Στον επαρχιακό δρόμο ο οδηγός του ιταλικού μοντέλου μπορεί να κινηθεί σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, έχοντας στο πλευρό του το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC, το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και δίνει τη δυνατότητα απενεργοποίησης. Πολύ καλή αίσθηση προσφέρει το σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους 330 χλστ. και 4πίστονες δαγκάνες της Brembo στους εμπρόσθιους τροχούς και αεριζόμενους δίσκους 292 χλστ. στους πίσω.
Στο εσωτερικό, η ποιότητα είναι πολύ καλή, ενώ η εικόνα συνδυάζει πολυτέλεια με σπορ λεπτομέρειες.
Εσωτερικό - Χώροι - Σπορτίφ αισθητικά και πολυτελές
Μπαίνοντας στο εσωτερικό της 159 παρατηρείς μια πολυτελή και ποιοτική εικόνα, η οποία συμπεριλαμβάνει σπορτίφ πινελιές. Η βασική διαφορά από τις απλές ατμοσφαιρικές εκδόσεις εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, με το όργανο της θερμοκρασίας λαδιού να έχει αντικατασταθεί με ένα που πληροφορεί για την πίεση του τούρμπο. Από πλευράς χώρων, στο εσωτερικό του μοντέλου μπορούν να φιλοξενηθούν έως και 5 ενήλικες, χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 405 λίτρων.