Εμπρός, η μάσκα υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα «fluidic sculpture» του ix35
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Εμπρός, η μάσκα υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα «fluidic sculpture» του ix35

Οδηγούμε το νέο Hyundai ix20

(11/10/2010)

Ταξιδεύουμε στην Κροατία για την πρώτη οδηγική επαφή με το τρίτο κατά σειρά μοντέλο της Hyundai που φέρει τον κωδικό «x» στο όνομα του. Το ix20 που επίσης παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στην έκθεση του Παρισιού, όπως όλα δείχνουν έχει τα προσόντα για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του.

H Hyundai εισέρχεται στην κατηγορία των μικρών πολυχρηστικών αυτοκινήτων με το ix20, ένα μοντέλο που συνδυάζει λειτουργικότητα και μοντέρνα σχεδίαση. Οι άνθρωποι της Hyundai έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν. Τη χρονιά που μας πέρασε, η Hyundai αναδείχτηκε 4ος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως ενώ, παρά την παγκόσμια κρίση και σύμφωνα με τα στοιχεία του 1ου εξαμήνου του 2010, θα διατηρήσει τη θέση αυτή. Αύξηση αναμένεται να γνωρίσει και η κατηγορία των μικρών πολυχρηστικών στην Ευρώπη, αφού όλο και περισσότεροι αγοραστές προτιμούν πιο μικρά αυτοκίνητα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Και εδώ φαίνεται η υπεροχή του ix20, που προσφέρει χώρους αυτοκινήτου της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στο πίσω μέρος επίσης, η διαφοροποίηση από το «αδελφό» Kia Venga είναι έντονη με εντελώς διαφορετικά φανάρια και προφυλακτήρα

Στο πίσω μέρος επίσης, η διαφοροποίηση από το «αδελφό» Kia Venga είναι έντονη με εντελώς διαφορετικά φανάρια και προφυλακτήρα

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το ix20 σχεδιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Σχεδιασμού της Hyundai, στο Ρουσελχάιμ, ενώ κατασκευάζεται στο σύγχρονο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τσεχία. Είναι το 2ο μοντέλο, μετά το ix35, που σχεδιάζεται και κατασκευάζεται στην Ευρώπη και απευθύνεται στους Ευρωπαίους αγοραστές. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Hyundai, το ix20 αναμένεται να πάρει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP και θα είναι το πρώτο πολυχρηστικό μοντέλο αυτής της κατηγορίας με 5 αστέρια.

Σχεδιαστικά στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η εξάγωνη μάσκα, που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της Hyundai που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά. Ιδιαίτερα δυναμικός είναι ο εμπρός προφυλακτήρας, που ενσωματώνει τους προβολείς ομίχλης, ενώ στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που πρωτοείδαμε στο ix35.

Εσωτερικό – Χώροι
Η καμπίνα των επιβατών του ix20 έχει σύγχρονη σχεδίαση και η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας και η συναρμογή τους δείχνει και είναι συμπαγής. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο μεγάλα όργανα, με το ταχύμετρο και το στροφόμετρο να κυριαρχούν. Η κεντρική κονσόλα είναι σύγχρονης σχεδίασης και σε αυτήν ξεχωρίζει η οθόνη του συστήματος πλοήγησης και του ηχοσυστήματος. Αυτή περιλαμβάνει και τον επιλογέα ταχυτήτων και διαθέτει ποτηροθήκες και θήκες για μικροαντικείμενα. Γενικά, το εσωτερικό του ix20 είναι σύγχρονο, λειτουργικό και όμορφο σχεδιαστικά.
Οι πλούσιοι χώροι είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά του ix20. Το ψηλό κατώφλι και το ύψος της καμπίνας κάνουν ιδιαίτερα εύκολη την επιβίβαση των επιβατών. Τα καθίσματα είναι μεγάλα, άνετα και συγκρατούν ικανοποιητικά το σώμα. Το ix20 θα φιλοξενήσει άνετα 5 ενήλικες, αφού οι εσωτερικοί χώροι θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 440 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως τα 1.486 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (ποσοστό 60/40%).

Κινητήρες
Το ix20 εξοπλίζεται με 4 κινητήρες: 2 βενζίνης και 2 ντίζελ. Οι κινητήρες βενζίνης είναι ο 1.400άρης με απόδοση 90 ίππων (κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ρύποι CO2: 130 γρ./χιλιόμετρο), που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων, και ο 1.600άρης με απόδοση 125 ίππων (κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ρύποι CO2: 154 γρ./χιλιόμετρο), που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ή αυτόματο 4 σχέσεων. Οι 2 κινητήρες ντίζελ συνδυάζονται με κιβώτια 6 σχέσεων, έχουν χωρητικότητα 1.400 κ.εκ. και αποδίδουν 77 και 95 ίππους αντίστοιχα (ο δεύτερος έχει κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα και εκπέμπει ρύπους CO2: 114 γρ./χιλιόμετρο). Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι πλήρης με αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, ενώ συμπληρώνεται από όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά καλούδια (ASP, ABS, κ.λπ.).

Στο δρόμο
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή ενώ από την πλευρά τους, τα καθίσματα προσφέρουν επαρκή στήριξη. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, συντελώντας στην πολύ καλή άνεση. Συνολικά λοιπόν η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά.

Το ix20 θα διατίθεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2011 σε τιμή που δεν έχει καθορισθεί ακόμη. Η ελληνική αντιπροσωπεία είναι σε συνεχείς διαβουλεύσεις με το εργοστάσιο, προκειμένου να εξασφαλίσει προσιτή τιμή για τους πελάτες της.
Toyota
test center