• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ποιες τεχνολογίες έχει ακόμη η βενζίνη στο μανίκι για να ξεπεράσει το ντίζελ;

«Γυρίζει» το ματς η βενζίνη

Διαβάστηκε από 14481 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/1/2017

Το ντίζελ μπήκε δυναμικά στη ζωή μας. Λίγο η στέρηση από τη χρόνια απαγόρευση, πολύ η ληστρική τιμή της βενζίνης και τα πετρελαιοκίνητα δεν άργησαν να δώσουν δυναμικό «παρόν». Αποτελούν, όμως, παρελθόν στις εξελίξεις.

 
Με τους κατασκευαστές να έχουν κρίνει το ντίζελ ασύμφορο προς εξέλιξη αλλά την αγορά να απαιτεί κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση και υψηλές αποδόσεις, η βενζίνη ενισχύεται με νέες τεχνολογίες. Ποιες είναι αυτές;

Αν παρακολουθήσατε την έκθεση του Παρισιού για τα νέα μοντέλα μάλλον χάνετε την ουσία. Γιατί στο Παρίσι παρουσιάστηκε το άμεσο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τη μία η έκθεση είναι γεμάτη ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίνοντας τον τόνο της εικόνας που θα έχει η αυτοκίνηση στα επόμενα είκοσι χρόνια, όμως για τα αμέσως επόμενα χρόνια, την δεκαετία που είναι μπροστά μας, οι εξελίξεις είναι δύο, και έχουν να κάνουν με τον βενζινοκινητήρα.

Η πρώτη έχει να κάνει κυρίως με τα περιφερειακά. Τα αυτοκίνητα στα αμέσως επόμενα χρόνια θα κινούνται με τούρμπο βενζινοκινητήρες και μπαταρίες 48V. Τέσσερις φορές πάνω από τη σημερινή τάση, η αύξηση αυτή επιτρέπει σε όλα τα περιφερειακά συστήματα, από αντλίες νερού μέχρι τον κλιματισμό να έχουν μεγαλύτερη απόδοση. Που σημαίνει πως το μοτέρ πέρα από το να κινεί τους τροχούς, θα έχει να φορτίσει μόνο την μπαταρία. Θυμίζει κάτι; Ναι, είναι ένα είδος υβριδικού, και η βελτίωση της απόδοσης συνοδεύεται και από τους εναλλακτικούς τρόπους φόρτισης της μπαταρίας, κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι ή πατάς το φρένο. Τέτοια μοτέρ δείχνει η Mercedes, Audi, Opel, Ford, Peugeot και Hyundai, Toyota.

Η δεύτερη έχει να κάνει με τα σπλάχνα του μοτέρ. Με έναν μηχανικό τρόπο η θέση του πιστονιού στο κάτω νεκρό σημείο μετατοπίζεται, αλλάζοντας ουσιαστικά τη σχέση συμπίεση στο θάλαμο. Η Infiniti, η πολυτελής μάρκα του ομίλου Renault-Nissan, έδειξε αυτό το διαμάντι έτοιμο για παραγωγή. Με συμπίεση από 8 προς 1 μέχρι 14 προς 1, πετυχαίνει 280 άλογα και 400Νm από δύο λίτρα τούρμπο, με κατανάλωση κάτω από 4 λτ./100χλμ.

Και από ντίζελ; Για πρώτη φορά, δεν είδαμε ούτε ένα νέο ντίζελ μοτέρ, μικρό ή μεγάλο. Όλα τα πρωτότυπα ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά με φόρτιση από την πρίζα και βενζινοκινητήρες με νέες τεχνολογίες. Και με αυτές τις δύο να βρίσκονται έτοιμες να μπουν σε παραγωγή, τα νέα μοτέρ θα έχουν τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους: της βενζίνης και του ντίζελ.

Εσείς τι άλλες τάσεις βλέπετε να έρχονται; Τι τεχνολογίες πήρε το μάτι σας που φαίνεται πως θα αλλάξουν τα αυτοκίνητα που οδηγούμε; 

 
  • tony

    Όντως γυρίζει το ματς η βενζίνη ειδικά με € 1,52 το λίτρο όταν το βαρέλι παγκοσμίως έχει $53, το έχει γυρίσει προ πολλού! Φανταστείτε να πάει το βαρέλι κοντά στα $80-$100 να δείτε τι γύρισμα θα πέσει στην χώρα μας....Θα ζαλιστούμε....Όταν με 48 λίτρα ντεπόζιτο η Βενζίνη θα βγάλει 1.100 Km μικτό κύκλο ελάτε να συζητήσουμε...μέχρι τότε ζαλίστηκα από το γύρισμα....

      52
  • petros

    Σταματηστε επιτελους το παραμυθι οτι diesel τελος!! θα περασουν πολλα χρονια ακομα μεχρι να εξελιχθουν τα ηλεκτρικα και τα βενζινοκινητα μονο στα χαρτια ειναι οικονομικα!! οσοι κανουν χιλιομετρα το πετρελαιο ειναι μονοδρομος και αυτο συμβαινει σε ολες τις Ευρωπαικες χωρες. Συνεχιστε λοιπον να προμοταρετε τα ηλεκτρικα με κοστος 40000 και 200χλμ εμβελεια καθως και τα βενζινοκινητα με καταναλωσεις απιαστες στην πραξη!!!

      29
  • σπυρος

    Dim για δειξε μου μια βενζινη που σε πραγματικες συνθηκες μεσα στην πολη καιει 5-6 λιτρα.εδω πετρελαια και δεν το.καταφερνουν.μιλαμε για πραγματικες συνθηκες οχι στα χαρτια.

      21
  • Dim

    τώρα με τα euro 6 και με τα φίλτρα dpf που εάν χρειαστεί αλλαγή θέλεις τουλάχιστον 3000, σε συνδυασμό με την μέση υψηλότερη τιμή αγοράς τουλάχιστον 2500 ευρώ, πες μου σε πόσα χιλιόμετρα κάνει το πετρέλαιο απόσβεση. έως 12.000-15.000 χλμ / χρόνο, συμφέρει η βενζίνη. και τώρα που τα καινούργια μοτέρ βενζίνης καίνε 5 & 6 λίτρα /100 χλμ σε πόλη, δεν συμφέρει το ντίζελ. εάν κάνεις πάνω από 25000 χλμ το χρόνο τότε αρχίζεις και σκέφτεσαι το ντίζελ. το αέριο είναι άλλη ιστορία. είναι προφανές πως οι κατασκευάστριες εταιρείες κάνουν τις αλλαγές αυτές για να πουλήσουν. αλλιώς θα εξηγιόντουσαν εξέλιξη και στην βενζίνη παράλληλα με το ντίζελ. αλλά τους καινούργιους κινητήρες βενζίνης τους δίνουν τα τελευταία 3 χρόνια σιγά σιγά, ενώ το ντίζελ έχει τελειώσει ουσιαστικά. και κάτι ακόμη. πόσες ελληνικές αντιπροσωπείες και συνεργεία έχουν εμπειρία από αυτοκίνητα ντίζελ για επισκευές;

      18
  • lkoutis

    Εγώ πάντως οδηγώ πετρέλαιο από το 2007, έχω αλλάξει 2 αυτοκίνητα και έχω ξαναπάρει diesel, αυτή τη στιγμή οδηγώ ένα Swift diesel οικονομικοτατο και το φορτώνω απροβληματιστα χλμ από το 2013 με μια μέση κατανάλωση τα 4.5λτ/100χλμ. Σε κάνα μήνα θα παραλάβω το νέο Peugeot 3008 επίσης diesel το οποίο σε ένα μακρύ τεστ ντραιβ που το έκανα έμεινα έκπληκτος από την οικονομία του σε σχέση με το βενζινοκινητο. Οι diesel μιλώντας για την καθημερινότητα σε οποιαδήποτε συνθήκες είναι μακράν καλύτεροι από άποψη οικονομίας και service. Ίσως σε 20 χρόνια, καλά να είμαστε, που θα εξελιχθεί η ηλεκτροκινηση να αγοράσω, τώρα όμως μετά από 20 χρόνια εμπειρίας οι diesel είναι ότι καλύτερο.

      13
  • ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Όταν στα diesel αρχίσουν οι φθορές σε τρόμπες ,μπέκ,παγίδες DPF και θα ξηλώνεστε χιλιάρικα τότε ελάτε να τα πούμε ! Βενζίνη και ξερό ψωμί !!!

      10
  • filippos_kar

    Ρε παιδιά μη λέτε ότι να'ναι. Ένα 2000cc diesel καίει στη πόλη περίπου όσο ένα 1000cc βενζίνη, σε λεφτά πάντα μιλάμε.

      7
  • ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΝΥΟΝΤΑΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 30000ΚΜ ΤΟ ΧΡΟΝΟ.

      5
  • Γιωργος

    Aθηνα-πατρα πηγαινε-ελα 20 ευρω με πετρελαιο και χωρις να πηγαινω σιγα.Φερτε μου ενα βενζινοκινητο εστω και μινιατουρα που θα καψει τοσο.Οσοι εχουμε πετρελαιο το απολαμβανουμε και απλα γελαμε με οτι κι αν λεγετε και γραφετε!Φιλακια!

      4
  • Χαρης

    Καλησπέρα σας καλή χρονιά! Μετά από 3 χρόνια με bmw 116 diesel με μέση κατανάλωση 5,8/100 πήγα σε yaris hybrid το έχω 1 μήνα με 2.000 χιλιόμετρα κύριος μέσα στην πόλη με κατανάλωση 4,5 /100 και σε ταξίδι 5,1/100 και αυτά μόλις με ένα μήνα χρήσης... Πιστεύω ότι τα υβριδικά είναι το μέλλον και ότι τα μικρά diesel δεν θα έχουν μέλλον και μην ξεχνάμε ότι με το ανέβει λίγο ακόμα το πετρέλαιο η υπάρχει κάτι απαγορεύσει για τα diesel στης πόλης αυτόματος η μεταπωλητικη αξία τα πέσει πολύ! επίσης και η ευρωπαϊκή ένωση έχει βάλει στο μάτι τα diesel λόγω ψεύτικο ρύπων αλλά και nox.

      3
  • Panoskeras

    Μόνο μα μόνο τα υβριδικά δεν καίνε μες την πόλη,πιστεύω εκει είναι η λύση,αλλα για την μνημονοκρατουμενη Ελλάδα ακομα απαγορευτικά .Απλα πρέπει να ισοσταθμιστούν οι τιμες τους με αυτών των ντίζελ,και να τα δουμε από όλες τις εταιρείες σε προσιτες τιμες οχι μόνο απο toyota πχ περνεις yaris hybrid με 15χ με 19χ auris hybrid.Όσο για την μπαταρία εχει 10 Χρόνια εγγύηση και πιστεύω βγαζει τα λεφτά της.

      3
  • Aris

    Διαβάζω κάποια από τα παραπάνω σχόλια και απορώ πως κάποιοι λένε τέτοια πράγματα. Λέει κάποιος θες 2.500 παραπάνω για να πάρεις diesel από ό,τι βενζίνη. Όχι άνθρωπέ μου, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Παράδειγμα το fiesta που η τιμή του diesel είναι παραπλήσια της βενζίνης. Επομένως μην το λέμε έτσι γενικά, δεν ισχύει απαραίτητα αυτό. Δεύτερον, μόνο αν κάνεις λέει πάνω από 30.000km. Γιατί? Εγώ κάνω περίπου 14.000 km τον χρόνο. Εξοικονομώ περίπου 1000 ευρώ τον χρόνο σε σχέση με το αν χρησιμοποιούσα βενζίνη. Λίγα είναι? Ακόμα λοιπόν και 2.500 ευρώ να πλήρωνα παραπάνω για αγορά diesel (που στη δική μου περίπτωση δεν ισχύει), θα είχα κάνει απόσβεση σε 2.5 χρόνια.. αν έκανα 30.000km θα έκανα απόσβεση σε 1 χρόνο! Όσο η τιμή του πετρελαίου είναι αρκετά πιο χαμηλή από αυτή της βενζίνης, ακόμα και το υβριδικό δεν έχει νόημα.. αυτό και αν έχει προστιθέμενη αξία! Νέοι 1000άρηδες κινητήρες λέει που καίνε 4.5 lt/100km.. κανείς από όσους τα πήραν δεν καίνε τόσο.. το λιγότερο 7lt/100km και το περισότερο 8.5lt/100km. Εγώ με μικτό κύκλο 5.5lt/100km και τιμή πετρελαίου πολύ πιο φθηνή, είναι σαν να πληρώνω το 55% των χρημάτων που θα πλήρωνα αν είχα βενζίνης. Και τέλος λένε "όταν αρχίσουν να βγαίνουν προβλήματα σε τρόμπες, dpf κτλ".. γιατί να βγαίνουν? Όταν βάζεις σωστή ποιότητα βενζίνης (την καλή όχι τη φθηνιάρικη) και προσέχεις και λίγο ώστε να προλάβει να ζεσταθεί και ο κινητήρας και όχι να μου κάνεις 100 βόλτες την ημέρα του ενός χιλιομέτρου, ποιο το πρόβλημα? Ή μήπως θα αλλάξω κανά dpf μετά απο εξοικονομηση 10.000 ευρώ και θα μου φανεί? Ορισμένοι που δεν είχατε ποτέ diesel (ούτε εγώ μέχρι πριν 1 χρόνο) σκεφτείτε και λίγο τι λέτε και αν δεν έχετε την εμπειρία ενός diesel, μην λέτε ό,τι ακούτε με τη σιγουριά του ιδιοκτήτη που ποτέ δεν ήσασταν διότι αυτό είναι παραπληροφόρηση.

      2
  • H ΑΛΗΘΕΙΑ

    η Volkswagen μετα το σκάνδαλο παραποίησης των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων σε οχήματά της κ την ανικανοτητα να φτιαξει εναν καθαρο κινητηρα πετρελαιου προχωρισε στο επομενο βημα να βγαλει ολους τους κινητηρες diesel ρυπογονους k εκτος ευρωπης.κ παλι ομως θα φαει φολα απο τα υβριδικα της toyota,nissan που ηδη ειναι πολυ μπροστα....οποτε να περιμενουμε τι αλλο θα σκαρφιστουν μεχρι τοτε οι γερμανοκατσαπλιαδες

      2
  • Σοφία

    Εγώ βλέπω να έρχονται,εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,και τα αυτοκίνητα που δουλεύουν με υδρογόνο,τα οποία τα εισήγαγε ως νέα τεχνολογία η Toyota,για μια ακόμη φορά.Η Toyota είναι πρωτοπόρα εταιρεία στις τεχνολογίες.

      2
  • nikolas

    Συγχαρητηρια για πολλοστη φορα παιδια για το υπεροχο αρθρο σας και χρονια πολλα, καλη χρονια και ενα ακομη πιο δημιουργικο 2017. Ευχομαι να συνεχισετε για παρα πολλα χρονια ακομη γιατι ειστε το πρωτο και καλυτερο περιοδικο αυτοκινητου και πρωτο στην καρδια μου. Οπως ακριβως τα λετε ειναι. Αμαν πια με το diesel. Εκτος του οτι κανει κραδασμους που σε κουραζουν αφορητα και ειναι πολυ υποδεεστερο σε επιδοσεις απο τη βενζινη, να αναφερω παλι οτι ειναι πολυ βλαβερο για την υγεια, αφου παραγει τρομερα μεγαλες ποσοτητες καρκινογονων NOx (οξειδια του αζωτο, τα οποια ευθυνονται για πληθος καρδιαγγειακων, αναπνευστικων και αλλων παθησεων του ανθρωπινου οργανισμου. Επισης, οι συγχρονοι βενζινοκινητηρες καινε πολυ λιγοτερο απο τα diesel και ειναι σαφως πιο οικονομικοι. Ειναι και πολυ πιο αξιοπιστοι και δοκιμασμενοι. Οποτε δικαιως μπορουμε να πουμε οτι το diesel δεν εχει μελλον, σε αντιθεση με τη βενζινη, η οποια μαζι με τα ηλεκτρικα και τα υβριδικα θα κυριαρχησουν στο μελλον και θα ορισουν τον ορισμο της αυτοκινησης. Αρα ασυζητητι καθαρη βενζινη, παρα βρωμικο και ανθυγειεινο diesel.

      1

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα