3 Φωτογραφίες »
- Στρίβουν αντίθετα με τους μπροστινούς για να παρκάρεις εύκολα
- Μπορείς να κάνεις επιτόπια στροφή χωρίς να βάλεις όπισθεν
- Μπορούν να στρίψουν & όπως οι μπροστινοί για top κράτημα
- Η πρώτη τετραδιεύθυνση εφευρέθηκε το 1893
Τι κάνει; Στρίβουν και οι πίσω τροχοί
Καταρχάς να πούμε ότι η τετραδιεύθυνση κάνει αυτό ακριβώς που λέει και το όνομά της, δηλαδή εκτός από τους μπροστινούς τροχούς στρίβουν και οι πίσω. Τα βασικά πλεονεκτήματα που έχει είναι τρία:
- Το αυτοκίνητο αποκτά καλύτερο «κράτημα» στο δρόμο,
- Έχουμε κορυφαία ευελιξία - αμεσότητα του turn-in σε στροφές και
- Μπορούμε να ελιχθούμε πανεύκολα σε στενούς δρόμους
Όταν λοιπόν, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο μήκους… λιμουζίνας, είναι προφανές πως ο χειρισμός-έλεγχός του με την τεχνολογία αυτή γίνεται παιχνιδάκι, ενώ ενισχύεται η οδική του συμπεριφορά. Στην περίπτωση της Mercedes EQS, τώρα, από τον βασικό εξοπλισμό προσφέρεται η δυνατότητα τετραδιεύθυνσης. Ανάλογα την περίπτωση οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς ή αντίστροφα. Πάμε να δούμε τι γίνεται ανάλογα με το πώς στρίβουν οι πίσω τροχοί.
Οι πίσω τροχοί στρίβουν μαζί ή αντίθετα με τους μπροστινούς
Στην 1η περίπτωση, οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς και σε γωνία έως και 4,5 μοίρες. Μάλιστα, αυτό γίνεται και όταν πηγαίνεις και με παραπάνω από 60 χλμ./ώρα με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να αποκτάει σταθερότητα και ουδετερότητα στους γρήγορους ρυθμούς οδήγησης καθώς και αμεσότητα στο τιμόνι, αφού στρίβει «όλο μαζί» και όχι μόνο το μπροστινό του μέρος. Σημειώστε πως 4διεύθυνση αυτής της μορφής θα βρούμε και σε σπορ κατασκευές, π.χ. Porsche 911, ώστε το αυτοκίνητο να στρίβει πιο... αγωνιστικά.
Στην 2η περίπτωση, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστινούς και αυτό συμβαίνει για να μειωθεί ο κύκλος στροφής και να ελιχθείς πιο εύκολα. Μάλιστα, μπορούν να στρίψουν έως και 10 ολόκληρες μοίρες με αποτέλεσμα στην πράξη ο κύκλος στροφής να πέφτει στα 10,9 μέτρα στην περίπτωση της EQS, δηλαδή να είναι σαν αυτό της A-Class.
Αν δεν υπήρχε αυτή η τεχνολογία, ο κύκλος στροφής θα ήταν 1,5 μέτρο μεγαλύτερος ή πιο απλά αν έπρεπε να κάνετε επιτόπιο ελιγμό, στην περίπτωση της 4διεύθυνσης μπορείς να το κάνεις και με μια κίνηση, ενώ χωρίς αυτή χρειάζεται να βάλεις 1 ή δύο φορές όπισθεν…
Στην 2η περίπτωση, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστινούς και αυτό συμβαίνει για να μειωθεί ο κύκλος στροφής και να ελιχθείς πιο εύκολα. Μάλιστα, μπορούν να στρίψουν έως και 10 ολόκληρες μοίρες με αποτέλεσμα στην πράξη ο κύκλος στροφής να πέφτει στα 10,9 μέτρα στην περίπτωση της EQS, δηλαδή να είναι σαν αυτό της A-Class.
Αν δεν υπήρχε αυτή η τεχνολογία, ο κύκλος στροφής θα ήταν 1,5 μέτρο μεγαλύτερος ή πιο απλά αν έπρεπε να κάνετε επιτόπιο ελιγμό, στην περίπτωση της 4διεύθυνσης μπορείς να το κάνεις και με μια κίνηση, ενώ χωρίς αυτή χρειάζεται να βάλεις 1 ή δύο φορές όπισθεν…
Σελίδα 2 | Λειτουργεί με ηλεκτροκινητήρα, υπάρχει από το 1893 |