• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η τετραδιεύθυνση ήρθε πριν από πολλά χρόνια στον κόσμο της αυτοκίνησης, έμεινε στο ράφι για πολύ καιρό και σήμερα επανέρχεται για να αλλάξει τον όρο «κρατήματα».

Τι παίζει με την τετραδιεύθυνση;

Διαβάστηκε από 21400 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/1/2019
 

Η τετραδιεύθυνση ήρθε πριν από πολλά χρόνια στον κόσμο της αυτοκίνησης, έμεινε στο ράφι για πολύ καιρό και σήμερα επανέρχεται για να αλλάξει τον όρο «κρατήματα». Υπάρχει χώρος γιΆ αυτήν στα προσιτά αυτοκίνητα ή θα παραμείνει μια «Premium» τεχνολογία;

Ήρθε η ώρα να αναλύσουμε μία τεχνολογία που, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, τη συναντάμε κυρίως σε πολυτελή αυτοκίνητα, όπως το Audi A8, αλλά και supercars, όπως η Lamborghini Aventador S. Αναφερόμαστε ασφαλώς στο σύστημα τετραδιεύθυνσης, μία τεχνολογία που έρχεται από το παρελθόν, αλλά ξεπέρασε τα εμπόδια που υπήρχαν και πλέον φαίνεται πως την εμπιστεύονται όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τι σημαίνει, όμως, τετραδιεύθυνση; Ποια η διαφορά ανάμεσα στην ενεργητική και την παθητική; Πώς λειτουργεί και ποια είναι τα πλεονεκτήματά της. Ας τη γνωρίσουμε καλύτερα!

Τα είδη τετραδιεύθυνσης
Η ιστορία των συστημάτων τετραδιεύθυνσης ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και πιο συγκεκριμένα προς το τέλος της δεκαετίας του `80 από ιαπωνικές κυρίως εταιρείες, όπως η Honda και η Nissan, αλλά το κόστος και η πολυπλοκότητα των υδραυλικών μηχανισμών που την αποτελούσαν ήταν εμπόδια που κράτησαν τη συγκεκριμένη τεχνολογία για πολλά χρόνια μακριά από την αυτοκίνηση.

Η τετραδιεύθυνση χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: την ενεργητική και την παθητική. Η κατανόηση αυτού του διαχωρισμού είναι πολύ απλή. Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για έναν μηχανισμό που αναλαμβάνει την περιστροφή των πίσω τροχών, είναι ακριβής και μπορεί να ρυθμιστεί λαμβάνοντας υπόψιν πολλές παραμέτρους, όπως η ταχύτητα του οχήματος, η γωνία του τιμονιού κι ούτω καθεξής. Αντίθετα, στη δεύτερη περίπτωση η σχεδίαση του πίσω συστήματος ανάρτησης επιτρέπει σκόπιμα στους τροχούς, δίνοντας τους κάποιες ανοχές, να στρίβουν ελάχιστα προς την κατάλληλη κατεύθυνση, ώστε να βελτιωθεί η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.

Όπως ήδη θα έχετε διαπιστώσει, η παθητική τετραδιεύθυνση είναι μία εύκολη και φθηνή λύση, αλλά ανάλογα είναι και τα αποτελέσματά της. Γι` αυτό άλλωστε στη συνέχεια θα επικεντρωθούμε στα ενεργητικά συστήματα τετραδιεύθυνσης που είναι σαφώς πιο ενδιαφέροντα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια

Νέο Opel Corsa: Όλα όσα ξέρουμε πριν την αποκάλυψη

Nέα Toyota Corolla VS Hyundai i30 VS Opel Astra

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback N

Νέο Micra με 117 άλογα vs ανταγωνισμός

Η κίνηση στους δρόμους

Βriatore: «H Ferrari είναι το ίδιο αργή 8 χρόνια»

Παλικάρι τα βάζει με δύο κλέφτες!

Δοκιμή: Νέα Toyota Corolla Hybrid

Οδηγήσαμε το Dacia Duster Pick-Up

Video: Nέο Opel Corsa GSi

Η Ford ο μεγάλος χορηγός της TRIMORE-XTERRA Greece

Μάρκες που δεν φτιάχνουν αυτοκίνητα: Γίνεται;

Τα 5 μικρομεσαία με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

6 σημεία ελέγχου του πέλματος

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »