• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η τετραδιεύθυνση ήρθε πριν από πολλά χρόνια στον κόσμο της αυτοκίνησης, έμεινε στο ράφι για πολύ καιρό και σήμερα επανέρχεται για να αλλάξει τον όρο «κρατήματα».

Τι παίζει με την τετραδιεύθυνση;

Διαβάστηκε από 25885 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/4/2019
 

Η τετραδιεύθυνση ήρθε πριν από πολλά χρόνια στον κόσμο της αυτοκίνησης, έμεινε στο ράφι για πολύ καιρό και σήμερα επανέρχεται για να αλλάξει τον όρο «κρατήματα». Υπάρχει χώρος γιΆ αυτήν στα προσιτά αυτοκίνητα ή θα παραμείνει μια «Premium» τεχνολογία;

Ήρθε η ώρα να αναλύσουμε μία τεχνολογία που, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, τη συναντάμε κυρίως σε πολυτελή αυτοκίνητα, όπως το Audi A8, αλλά και supercars, όπως η Lamborghini Aventador S. Αναφερόμαστε ασφαλώς στο σύστημα τετραδιεύθυνσης, μία τεχνολογία που έρχεται από το παρελθόν, αλλά ξεπέρασε τα εμπόδια που υπήρχαν και πλέον φαίνεται πως την εμπιστεύονται όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τι σημαίνει, όμως, τετραδιεύθυνση; Ποια η διαφορά ανάμεσα στην ενεργητική και την παθητική; Πώς λειτουργεί και ποια είναι τα πλεονεκτήματά της. Ας τη γνωρίσουμε καλύτερα!

Τα είδη τετραδιεύθυνσης
Η ιστορία των συστημάτων τετραδιεύθυνσης ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και πιο συγκεκριμένα προς το τέλος της δεκαετίας του `80 από ιαπωνικές κυρίως εταιρείες, όπως η Honda και η Nissan, αλλά το κόστος και η πολυπλοκότητα των υδραυλικών μηχανισμών που την αποτελούσαν ήταν εμπόδια που κράτησαν τη συγκεκριμένη τεχνολογία για πολλά χρόνια μακριά από την αυτοκίνηση.

Η τετραδιεύθυνση χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: την ενεργητική και την παθητική. Η κατανόηση αυτού του διαχωρισμού είναι πολύ απλή. Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για έναν μηχανισμό που αναλαμβάνει την περιστροφή των πίσω τροχών, είναι ακριβής και μπορεί να ρυθμιστεί λαμβάνοντας υπόψιν πολλές παραμέτρους, όπως η ταχύτητα του οχήματος, η γωνία του τιμονιού κι ούτω καθεξής. Αντίθετα, στη δεύτερη περίπτωση η σχεδίαση του πίσω συστήματος ανάρτησης επιτρέπει σκόπιμα στους τροχούς, δίνοντας τους κάποιες ανοχές, να στρίβουν ελάχιστα προς την κατάλληλη κατεύθυνση, ώστε να βελτιωθεί η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.

Όπως ήδη θα έχετε διαπιστώσει, η παθητική τετραδιεύθυνση είναι μία εύκολη και φθηνή λύση, αλλά ανάλογα είναι και τα αποτελέσματά της. Γι` αυτό άλλωστε στη συνέχεια θα επικεντρωθούμε στα ενεργητικά συστήματα τετραδιεύθυνσης που είναι σαφώς πιο ενδιαφέροντα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια

Τι νέο φέρνουν τα 3 νέα μικρά SUV που έρχονται;

Fiesta ST-Line VS Ibiza FR VS Swift Sport

Δοκιμή: Νέα Toyota Corolla Hybrid

Γεμίσαμε premium και ξεμείναμε από φθηνά αμάξια;

Η κίνηση στους δρόμους

Υβριδικό το επόμενο Civic Type R;

Νέο Kia Ceed Vs Volkswagen Golf

Δοκιμή: Υβριδικό Hyundai Tucson

Που πάνε η X1 και ο νέος «`Ασσος» χωρίς βενζινοκινητήρες;

Ράλι Σαρδηνίας: Ανέλπιστη νίκη ο Σόρντο

Διάλεξε Χαλκιδική: Βουτιές και διασκέδαση

Ομορφιές και ατελείωτες δραστηριότητες!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

CITROEN: Reverse Sales με προνομιακή χρηματοδότηση και 5ετή εγγύηση

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

PEUGEOT: 208 & SUV 2008 Signature με το μεγαλύτερο όφελος!

MERCEDES: Mercedes me Adapter: Upgrade your Mercedes

DACIA: Duster. Πιο δυνατό από ποτέ! Με νέο κινητήρα βενζίνης 1.3 με 130 & 150hp. Από 15.980€

περισσότερα »