Επιτυγχάνεται υψηλή απόδοση με εκπομπή λιγότερων ρύπων
Ο ένας λιγότερος κύλινδρος σημαίνει μικρότερες επιφάνειες, μικρότερες τριβές, άρα και χαμηλότερες θερμικές απώλειες
Υπάρχουν μειωμένες ανάγκες σε λίπανση και ψύξη, τα συγκεκριμένα συστήματα δεν «κλέβουν» ενέργεια, άρα και πάλι προκύπτουν χαμηλότερες θερμικές απώλειες
Ο μειωμένος όγκος εξυπηρετεί χωροταξικά
Υπάρχει μικρότερο βάρος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται
Προκύπτει μικρότερο κόστος παραγωγής και συντήρησης, αφού ο κινητήρας λειτουργεί με λιγότερα έμβολα, βαλβίδες και λοιπά μηχανικά μέρη, ενώ παράλληλα χρειάζεται λιγότερα μπουζί και χαμηλότερης ποσότητας λιπαντικού-ψυκτικού υγρού
Από την άλλη πλευρά, οι με τους4κύλινδρους κινητήρες:
Εξασφαλίζεται ομοιόμορφη κατανομή ροπών και δυνάμεων
Στους 4κύλινδρους κινητήρες, όταν ένα έμβολο κινείται προς μία κατεύθυνση, κάποιο άλλο κινείται με ίδια ταχύτητα και αντίθετη φορά δημιουργώντας ισορροπία στο σύστημα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι κραδασμοί και οι θόρυβοι. Έτσι δεν αναγκάζεται ο κατασκευαστής να χρησιμοποιήσει περισσότερα μονωτικά υλικά για να υπερκαλύψει τον θόρυβο.
Η μεγαλύτερη παραγωγή έργου βοηθά τη λειτουργία του κινητήρα, εξασφαλίζει ομαλή παροχή ισχύος και δεν δυσχεραίνει τη δυναμική ισορροπία του κινητήρα. στις χαμηλές στροφές. Αντιθέτως, στα 3κύλινδρα μοτέρ η παύση ισχύος για 60 μοίρες περιστροφής του στροφάλου αντιστοιχεί σε μεγάλο χρονικό διάστημα, για αυτό και χρειάζεται να αυξηθούν οι σ.α.λ. για να επιτευχθεί πιο ομαλή λειτουργία.