To Mini Cooper αξιολογήθηκε το 2014 με 4 αστέρια. Αν κρινόταν με τα φετινά σκληρότερα standards μάλλον θα υποβιβαζόταν στα 3.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

To Mini Cooper αξιολογήθηκε το 2014 με 4 αστέρια. Αν κρινόταν με τα φετινά σκληρότερα standards μάλλον θα υποβιβαζόταν στα 3.

Τους έκοψε τα… αστέρια!

11.210 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2015)

Με τα νέα Audi TT και Mini Cooper να αποτυγχάνουν, τι τύχη μπορεί να έχουν τα παλιά 5άστερα στις ίδιες δοκιμές αξιολόγησης;

Η αξιολόγηση του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP είναι αυτή που λέει αν τα μοντέλα που κυκλοφορούν αξίζουν για 5,4,3,2,1 αστέρια, με βάση την ασφάλεια που προσφέρουν. Το τελευταίο update των δοκιμών πρόσκρουσης έγινε φέτος, και η αξιολόγηση έγινε ακόμα πιο σκληρή. Αποτέλεσμα, τα 5 αστέρια να μη δίνονται, πλέον, τόσο εύκολα. 
Έτσι το ακριβό, σπορ και «premium» Mini Cooper, τερμάτισε στα 4 αστέρια το 2014, κάτι που σημαίνει ότι με τα τωρινά standards πιθανότατα θα έπεφτε ακόμα πιο κάτω. Με τη νέα σκληρότερη αξιολόγηση του 2015, το πρώτο θύμα είναι το νέο Audi TT. To ακριβό σπορ μοντέλο, που βασίζεται σε πολυδιαφημισμένη γερμανική πλατφόρμα, πήρε μόλις 4 αστέρια στις νέες αξιολογήσεις και έτσι έγινε το μόνο Audi της σύγχρονης γκάμας με 4άστερη «ρετσινιά». 
Αν λοιπόν ένα σύγχρονο μοντέλο, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, δεν μπορεί να πάρει άριστα, τι γίνεται με αυτά που ήταν 5άστερα μια 5ετία πριν και κυκλοφορούν ακόμα; 
Αν το πολυδιαφημισμένο για την ασφάλειά του Volvo V40 το 2012, δοκιμάζονταν τώρα; Ίσως να μην έφτανε ούτε τα 3 αστέρια. Γιατί έχει συστήματα και δομή που θα μπορούσαν, ήδη, να κριθούν ως ανεπαρκή, ή απαρχαιωμένα. 
Για παράδειγμα, το Renault Megane που το 2008 είχε αξιολογηθεί ως το «ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει δοκιμαστεί», το 2014 αξιολογήθηκε αρχικά ως 3άστερο και μετά υποβλήθηκε ξανά σε δοκιμασία, αναβαθμίζοντας τα συστήματά του, αλλά δεν ξεπέρασε τα 4αστέρια. Και αυτό με τους περυσινούς κανονισμούς. Φέτος πιθανότατα θα πήγαινε ακόμα πιο κάτω.
Ας δούμε τι έχει αλλάξει:Στην αρχή του, το 1997, το euroNCAP βαθμολογούσε την προστασία των ενηλίκων και των πεζών, ενώ το 2003 προστέθηκε και η αξιολόγηση για την προστασία των παιδιών.
Η μεγάλη αλλαγή στις αξιολογήσεις έγινε το 2009, οπότε ο EuroNCAP προσέθεσε καινούριες δοκιμασίες, όπως αυτή που αξιολογεί την καταπόνηση του αυχένα από τη δομή του καθίσματος κατά την πρόσκρουση. Τότε άλλαξαν και οι τομείς βαθμολόγησης, αξιολογώντας τρεις κατηγορίες, αυτές της προστασίας ενηλίκων, των παιδιών και των πεζών. Επίσης, πλέον, η επιμέρους βαθμολογία δεν είχε αστέρια, αλλά ποσοστά, για μεγαλύτερη ακρίβεια.Το 2011 προστέθηκε η αξιολόγηση για τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας (ESP). 
Οι αλλαγές του 2014 έκαναν ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα, καθώς από τότε αξιολογούνται και τα συστήματα αποφυγής τρακαρίσματος, όπως το σύστημα που φρενάρει μόνο του, αλλά και το σύστημα υποβοήθησης παραμονής στη σωστή λωρίδα. Αυτά πλέον βαρύνουν περισσότερο στη βαθμολογία που αφορά στην ασφάλεια των επιβατών. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το ESP σταμάτησε να αξιολογείται, καθώς από το Νοέμβριο του 2014, αυτό έγινε υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη. Πέρυσι έγιναν επίσης αναβαθμίσεις στον τρόπο που αξιολογείται και η ασφάλεια των πεζών. 
Μέχρι τώρα ο έλεγχος γινόταν για πλαγιομετωπική σύγκρουση (το εμπόδιο ήταν δεξιότερα ή αριστερότερα από το αυτοκίνητο – ανάλογα την πλευρά του οδηγού – και στη σύγκρουση η μισή πρόσοψη του αυτοκινήτου έπεφτε πάνω στο εμπόδιο). 
Το 2015 οι δοκιμασίες δυσκόλεψαν κι άλλο: - Τα μοντέλα, εκτός από την πλαγιομετωπική πρόσκρουση, προσκρούουν και σε σταθερό εμπόδιο, μετωπικά με 50 χλμ./ώρα.- Οι κούκλες (dummies), που χρησιμοποιούνται σε αυτή τη δοκιμασία, δεν έχουν τον όγκο ενός full sized άντρα (όπως στην πλαγιομετωπική σύγκρουση), αλλά μιας μικρόσωμης γυναίκας.- Οι δύο αυτές δοκιμασίες μετράνε το ίδιο στην τελική βαθμολογία. Έτσι αξιολογείται αν η άκαμπτη δομή του αυτοκινήτου, που φροντίζει για τις καλές επιδόσεις στην πλαγιομετωπική σύγκρουση, βοηθά και στον περιορισμό των δυνάμεων που ασκούνται στα σώματα ασθενέστερων επιβατών. Δηλαδή εκτός από άκαμπτο, ένα μοντέλο πρέπει να είναι και «έξυπνα» δομημένο.- Η διαδικασίες πλευρικής πρόσκρουσης, σε σταθερό και κινούμενο εμπόδιο, έγιναν δυσκολότερες, με βαρύτερα & φαρδύτερα εμπόδια σε άλλη κλίση.- Στην προστασία των πεζών μετριέται το πόσο θα τραυματιστεί ο πεζός στο πάνω μέρος του ποδιού του.- Η αξιολόγηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ασφαλείας έγινε πιο αυστηρή. Για παράδειγμα παίρνει επιπλέον πόντους ένα σύστημα που φρενάρει προοδευτικά πριν σταματήσει αυτόματα, καταπονώντας λιγότερο του επιβάτες.- Και, κυρίως, αυξήθηκαν τα όρια. Ένα αυτοκίνητο που έπαιρνε 5 παίρνει τώρα 4, τα 4άρια παίρνουν τώρα 3 αστέρια κ.ο.κ. Μοιάζει δηλαδή ότι το TT αν έκανε πέρυσι τη δοκιμή θα έπαιρνε 5 αστέρια, ενώ τώρα πήρε 4. Αντίστοιχα, το Mini που πέρυσι πήρε 4 αστέρια, εφέτος θα έπαιρνε 3 κ.ο.κ.
Η τεχνολογία που καλπάζει μας εφοδιάζει συνεχώς με νέα συστήματα ασφαλείας, όπως αυτά που προειδοποιούν για τις «τυφλές» γωνίες, που ενημερώνουν για υπέρβαση ορίου ταχύτητας, που φρενάρουν αυτόματα, που εφιστούν την προσοχή του οδηγού να σταματήσει για να μην τρακάρει, αν διαγνώσουν κόπωση, που προετοιμάζουν το αυτοκίνητο για την πρόσκρουση, που ελέγχουν τη δέσμη προβολέων και άλλα παρόμοια. Έτσι, η αξιολόγηση αναμένεται να γίνει ακόμα σκληρότερη στο άμεσο μέλλον.
Εσείς τι λέτε; Σας αρκεί ένα 5άστερο του 2012, ή ένα 4άστερο του 2014, ακόμα και αν σήμερα δεν παίρνει ούτε 3 αστέρια; Πόσα αστέρια του 2015 θέλετε για το αυτοκίνητό σας; 

Το νέο Audi TT πήρε 4 αστέρια στα φετινά crash test. Μήπως αν έκανε πέρυσι τη δοκιμή θα έπαιρνε 5 αστέρια;

Το νέο Audi TT πήρε 4 αστέρια στα φετινά crash test. Μήπως αν έκανε πέρυσι τη δοκιμή θα έπαιρνε 5 αστέρια;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center