Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου του ¶μστερνταμ η Opel παρουσίασε έναν νέο κινητήρα diesel 1,3 λίτρων που θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην παραγωγή κάτω από το καπό του Astra. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποτελεί εξέλιξη του κινητήρα των ρεκόρ που είχε τοποθετηθεί στο όχημα έρευνας Eco Speedster. Η εξέλιξη του νέου κινητήρα έγινε από την GM σε συνεργασία με τη Fiat και ο κυβισμός του είναι 1.248 κ.εκ. Δυνατό σημείο του είναι το σύστημα ψεκασμού common rail υψηλής πίεσης (1.600 bar) που παρέχει μέχρι και πέντε εγχύσεις ανά κύκλο, χαρίζοντας κορυφαίες συνθήκες έγχυσης και προσφέροντας εξαιρετικά ομαλή λειτουργία αλλά και επιδόσεις. Οι κύλινδροι είναι κατασκευασμένοι από χυτοσίδηρο (διάμετρος x διαδρομή: 69.6 x 82 χιλ.) ενώ ο σκελετός στήριξης και η κεφαλή του κυλίνδρου είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ αλουμίνιο συντελώντας στη μείωση του βάρους. Λόγω της μεταβλητής γεωμετρίας του υπερσυμπιεστή η μέγιστη τιμή της ροπής (200 Nm) επιτυγχάνεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ισχύς των 90 ίππων είναι διαθέσιμη στις 4.000 σ.α.λ. Με διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος: 460x500x650 χιλ.) είναι ο μικρότερος τετρακύλινδρος, turbo-πετρελαιοκινητήρας common-rail στον κόσμο. Εκτός αυτών είναι πολύ σημαντική -για τις επιδόσεις που προσφέρει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο στο Astra- η συνεργασία του με ένα νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Σε σχέση με το μηχανικό σύνολο diesel 1,3 λίτρων που διαθέτει μέχρι σήμερα η Opel (70 ίπποι και 170 Nm ροπής) ο νέος κινητήρας προσφέρει 20 ίππους και 30 Nm ροπής παραπάνω και μάλιστα αποδίδονται σε πιο χαμηλές στροφές.
Επιδόσεις Με τιμές ισχύος και ροπής 72,1 ίππους και 160.26 Nm ροπής ανά λίτρο αντίστοιχα, ο νέος κινητήρας 1,3 CDTI είναι ένας από τους κορυφαίους τετρακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με τον κινητήρα αυτό, το πεντάθυρο Astra 1,3 CDTI αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 172 χλμ/ώρα, και επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 13.7 δευτερόλεπτα ενώ η μεικτή κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,8 λίτρα ανά 100 χλμ. Επίσης το Astra 1.3 CDTI συμμορφώνεται με τα στάνταρ Euro 4 για τις εκπομπές καυσαερίων.
Λόγω της μεταβλητής γεωμετρίας του υπερσυμπιεστή αλλά και του συστήματος ψεκασμού common rail υψηλής πίεσης, η μέγιστη τιμή της ροπής -200 Nm- επιτυγχάνεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ισχύς των 90 ίππων είναι διαθέσιμη στις 4.000 σ.α.λ.