Πώς λειτουργεί; Ο υπερσυμπιεστής αερίων -περισσότερο γνωστός και ως turbo- είναι μία σχετικά απλή κατασκευή. Πρόκειται για ένα σύστημα δύο φτερωτών που συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός άξονα. Τα καυσαέρια του κινητήρα οδηγούνται απευθείας στη μία φτερωτή προκαλώντας όπως γίνεται εύκολα κατανοητό την περιστροφή της. Η άλλη φτερωτή (συμπιεστής) περιστρέφεται με τη σειρά της μέσω του άξονα που τις συνδέει με αποτέλεσμα την αύξηση της ροής του αέρα που κατευθύνεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα και εν συνεχεία στο θάλαμο καύσης. Η παροχή περισσότερου αέρα στο θάλαμο καύσης συνδυάζεται με την αύξηση ροής του καυσίμου (βενζίνη), η οποία ρυθμίζεται εξαρχής, με αποτέλεσμα περισσότερο καύσιμο μείγμα, άρα και μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα. Intercooler Ο αέρας που οδηγείται στο θάλαμο καύσης αναπτύσσει αρκετά μεγάλες θερμοκρασίες λόγω της συμπίεσής του. Μεγαλύτερη θερμοκρασία σημαίνει μικρότερη πυκνότητα, άρα και μικρότερη απόδοση της καύσης. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έδωσαν οι εναλλάκτες θερμότητας ή αν προτιμάτε intercooler. Στην ουσία, το intercooler δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα ψυγείο το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στον υπερσυμπιεστή και στην εισαγωγή του αέρα. Σκοπός του είναι η ψύξη του αέρα και κατά συνέπεια η αύξηση της πυκνότητάς του οδηγώντας σε μία αποδοτικότερη καύση. Μηχανικός υπερσυμπιεστής (Kompressor) Πρόκειται για ένα συμπιεστή ο οποίος παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα. Όπως και ο υπερσυμπιεστής αέρα, παρεμβάλλεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα, συμπιέζοντας τον αέρα εισαγωγής και ωθώντας τον στο θάλαμο καύσης. Tα πλεονεκτήματα των μηχανικών υπερσυμπιεστών, σε σχέση με τους υπερσυμπιεστές αέρος, είναι η άμεση απόκριση (απουσία "Turbo lag") και η μεγάλη ροπή από πιο χαμηλές στροφές. Το μεγαλύτερό τους μειονέκτημά τους είναι η απορρόφηση ενέργειας από τον κινητήρα για να κινηθούν, καθώς και οι μεγάλες μηχανικές απώλειες εξαιτίας των συνεχώς αυξανόμενων τριβών.
Το intercooler ψύχει τον θερμό αέρα, αυξάνοντας την πυκνότητά του, άρα και την απόδοση της καύσης.