H Βοsch εξέλιξε το σύστημα πιεζοηλεκτρικού ψεκασμού, που χρησιμοποιείται προς το παρόν
σε πετρελαιοκινητήρες, έτσι ώστε να εφαρμοστεί και στους κινητήρες βενζίνης.
Η τεχνολογία στον τομέα των κινητήρων (πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες) προχωρά με γοργά βήματα τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, αναλογικά, στην περίπτωση των πρώτων σημειώνονται άλματα εξέλιξης. Η Bosch για άλλη μια φορά πρωτοστατεί σε μία νέα εφαρμογή, που βασίζεται στo πιεζοηλεκτρικό σύστημα άμεσης έκχυσης καυσίμου στους κινητήρες πετρελαίου. Την τεχνολογία αυτή την εφαρμόζει ήδη η Μercedes (συγκεκριμένα στον 3,5 λίτρων 6κύλινδρο κινητήρα της CLS), με την ονομασία
CGI (Stratified-Charged Gasoline Injection).
Πώς λειτουργεί:
Ο συνδυασμός του άμεσου ψεκασμού με τον απόλυτο έλεγχο που παρέχουν οι πιεζοηλεκτρικά ελεγχόμενοι εκχυτήρες (μπεκ) ψύχει το θάλαμο καύσης, μειώνοντας τη θερμοκρασία του μείγματος κατά τη φάση της συμπίεσης. Έτσι, επιτρέπεται η αύξηση της σχέσης στο 12,2:1, χωρίς την παρουσία φαινομένων αυτανάφλεξης (πειράκια). Αυτό επιτυγχάνεται μέσω πολλαπλών ψεκασμών -διάρκειας κλασμάτων του δευτερολέπτου- δημιουργώντας ένα ομοιόμορφο μείγμα (στρωματοποιημένο), το οποίο αυξάνει την απόδοση της καύσης. Αυτό που ξεχωρίζει περαιτέρω την τεχνολογία της Mercedes είναι ότι, η λειτουργία του κινητήρα σε κατάσταση φτωχού μείγματος δεν περιορίζεται στις χαμηλές στροφές χωρίς φορτίο, αλλά επεκτείνεται ακόμα και σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα. Αυτή η τεχνολογία αναμένεται να καθιερωθεί σε όλους τους κινητήρες της εταιρείας, ενώ δείχνει τα βήματα εξέλιξης που γίνονται, με σκοπό την απόλυτα ελεγχόμενη καύση και τους κινητήρες χωρίς εκκεντροφόρους.
H Mercedes 350 CGI έχει 20 ίππους περισσότερους από τη CLS 350, φτάνοντας στους 292, ενώ η κατανάλωσή της είναι κατά 1,5 λτ χαμηλότερη για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.