Διαβάστηκε από 7342αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/5/2008
Οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των ρύπων του θερμοκηπίου δεν έχουν δημιουργήσει ανησυχίες μόνο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και σε άλλους κλάδους, που συνδέονται άρρηκτα με την αυτοκίνηση. Ένας από αυτούς είναι και ο κλάδος των ελαστικών. H Michelin, με το Energy Saver, εγγυάται μείωση της κατανάλωσης του αυτοκινήτου αλλά και περιορισμένες εκπομπές επικίνδυνων ρύπων.
Οικονομία και καθαρό περιβάλλον Το Michelin Energy Saver εξοικονομεί σχεδόν 0,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ., επομένως, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 4 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Τα νέα αυτά ελαστικά, που αποτελούν την τέταρτη κατά σειρά γενιά, πετυχαίνουν αυτό το αποτέλεσμα, με βελτίωση της αντίστασης κύλισης έως και 20%. Σύμφωνα με μελέτες της κατασκευάστριας, από το 1992 που λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά ελαστικών, έχουν εξοικονομηθεί 9 δισεκατομμύρια 370 εκατομμύρια λίτρα και περισσότερα από 23 εκατομμύρια τόνων διοξειδίου του άνθρακα. Η εταιρεία αναφέρει, ότι αυτό επετεύχθη όχι σε βάρος της ασφάλειας, που προσφέρεται στο βρεγμένο και στο στεγνό οδόστρωμα, αφού μετά από δοκιμές βρέθηκε ότι το Energy Saver, φρενάρει σε απόσταση κατά τρία μέτρα μικρότερη από την απόσταση φρεναρίσματος του προκατόχου του (με αρχική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα). Για περισσότερα χιλιόμετρα Το Michelin Energy Saver, σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να καλύψει έως και 40% παραπάνω χιλιόμετρα, σε σχέση με άλλα ελαστικά. Αν, για παράδειγμα, ένα μέσο ελαστικό μπορεί να διανύσει αποστάσεις 30.000 χιλιομέτρων, το Energy Saver, σε πανομοιότυπες συνθήκες, μπορεί να αντεπεξέλθει έως και σε 40.000 χιλιόμετρα. Στα μέσα του 2008 το Energy Saver θα είναι διαθέσιμο σε 42 διαστάσεις, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται από αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, αφού μπορεί να εξοπλίζει από τα μικρά αυτοκίνητα πόλης, μέχρι αυτά που έχουν υψηλές επιδόσεις. Μέχρι το τέλος του 2008, το Energy Saver, θα καλύπτει το 90% των διαστάσεων που υπάρχουν σε δείκτη ταχύτητας T, το 82% με δείκτη H και το 80% στον δείκτη V.
Οι κατασκευαστικές λεπτομέρειες Για να επιτύχει η Michelin όλα αυτά τα αποτελέσματα, προχώρησε σε μια σειρά από ενέργειες. Πρώτα απ' όλα, μείωσε τη μάζα του ελαστικού, προκειμένου να ελαττώσει την παραγωγή θερμότητας από την κίνηση. Επιπλέον, χρησιμοποίησε τελευταίας γενιάς πυρίτιο, που υποκαθιστά σχεδόν όλο το "φούμο" του ελαστικού. Με αυτόν τον τρόπο πέτυχε τη μείωση του βαθμού της αντίστασης κύλισης. Τέλος, για την κατασκευή του Michelin Energy Saver, χρησιμοποιήθηκε ένα μίγμα 14 στοιχείων στο πέλμα του, που προσδίδουν ομοιογένεια μείγματος, οδηγώντας σε μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση.
Το Energy Saver στις δοκιμές
Το ελαστικό αυτό χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια εξέλιξης του Peugeot 308, ενώ έχουν συμφωνηθεί παραδόσεις και σε άλλες εταιρείες, όπως στη Renault και στη Fiat, ενώ έχει λάβει πιστοποίηση και από άλλους κατασκευαστές όπως η Mercedes, η Toyota, η Volkswagen και η Volvo.