Πέμπτη γενιά του συστήματος ΙΜΑ του νέου Honda Insight
Οικονομική και οικολογική τεχνολογία
Διαβάστηκε από 2050αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/3/2009
Η πέμπτη γενιά IMA, που εφοδιάζει η Honda το νέο Insight, προσφέρει μικρότερη οικονομία καυσίμου και διακρίνεται για το μικρότερο μέγεθος αλλά και το λιγότερο βάρος του υβριδικού συστήματος.
Η νέα γενιά ΙΜΑ (Integrated Motor Assist) περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων χαμηλών τριβών, έναν πολύ λεπτό ηλεκτροκινητήρα, μία ελαφριά και συμπαγή μπαταρία και συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT). Το σύστημα του Insight λειτουργεί ως εξής: ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται ως βασική πηγή ισχύος για την κίνηση του αυτοκινήτου και ο ηλεκτροκινητήρας κάποιες φορές τον βοηθά ή παρέχει αυτόνομα ισχύ. Ηλεκτροκινητήρας Ο νέος ηλεκτροκινητήρας του συστήματος IMA του Honda Insight χρησιμοποιεί πηνία με περιελίξεις υψηλής πυκνότητας, αλλά και υψηλής απόδοσης μαγνήτες, με σκοπό την όσο το δυνατό μεγαλύτερη παραγωγή ισχύος. Έτσι, η ισχύς φτάνει στους 14 ίππους και στα 78 Nm ροπής. Βέβαια, το σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι το μικρό μέγεθος, αλλά και το μικρότερο βάρος του συστήματος σε σχέση με αυτό του σημερινού Honda Civic Hybrid. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας έχει βελτιωθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να είναι πιο αποδοτική και να μπορεί να τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα πιο συχνά, ενώ η ταχύτητα φόρτισής της με ενέργεια έχει επίσης βελτιωθεί, γεγονός που επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας από το σύστημα πέδησης ακόμα πιο άμεσα.
Ο βενζινοκινητήρας του Honda Insight αποδίδει, από μόνος του, 88 ίππους και 121 Nm ροπής, νούμερα ικανά να κινήσουν το αυτοκίνητο σε ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Βενζινοκινητήρας Κάτω από το καπό του νέου Insight βρίσκεται ένας κινητήρας 1,3 λίτρων, ο οποίος βασίζεται σε αυτόν του σημερινού Honda Civic Hybrid. Στο εσωτερικό του διαθέτει χαμηλής τριβής έμβολα, τα οποία, σε συνδυασμό με ένα νέας σχεδίασης καταλύτη και μία πιο σταθερή διαδικασία καύσης, μειώνουν την κατανάλωση έως και 2%. Κατά την επιβράδυνση, όταν οι κύλινδροι του κινητήρα δεν έχουν φορτίο, η καύση σταματά στους τέσσερις κυλίνδρους και σφραγίζονται όλοι οι θάλαμοι. Αυτό ουσιαστικά καταργεί τις απώλειες υποπίεσης, μειώνοντας το "φρένο του κινητήρα", ώστε να μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας / γεννήτρια να λειτουργεί πιο αποδοτικά και να αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας για φόρτιση της μπαταρίας. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για το "σφράγισμα" των κυλίνδρων ονομάζεται "VCM - Variable Cylinder Management" (Μεταβλητή Διαχείριση Κυλίνδρων) και χρησιμοποιείται επίσης όταν απαιτείται μόνο μικρή ροπή, όπως για παράδειγμα σε ένα ταξίδι με σταθερά χαμηλή ταχύτητα. Σ' αυτό το πρόγραμμα, το Insight παίρνει ισχύ μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, με τα έμβολα να κινούνται στο ρελαντί. Επεξεργασία έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κινητήρα (εκκεντροφόροι, μπιέλες, ελατήρια εμβόλων), ώστε να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι τριβές. Σύμφωνα με την εταιρεία, από μόνος του ο κινητήρας αυτός παράγει 88 ονομαστικούς ίππους και 121 Nm ροπής. Το μυστικό όμως είναι, ότι στα υβριδικά συστήματα, η υποστήριξη την οποία παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των επιδόσεων και στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης.
Πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης (ECON)
Μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται αριστερά από τον οδηγό (ECON), το σύστημα διαχείρισης του αυτοκινήτου αλλάζει κάποιες παραμέτρους, ώστε να βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου του κινητήρα. Το ECON περιορίζει τη ροπή και την ισχύ κατά 4%, ομαλοποιεί τη λειτουργία της απόκρισης του γκαζιού αλλά και του κιβωτίου CVT, αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας από το σύστημα πέδησης και μειώνει τη λειτουργία του ανεμιστήρα του κλιματισμού, ώστε να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας. Επίσης, όταν το όχημα βρίσκεται ακινητοποιημένο, εκτός από τη λειτουργία start & stop, σταματά τη λειτουργία και του κλιματισμού.
Ο δείκτης αριστερά από το στροφόμετρο ενημερώνει τον οδηγό για το πόσο επιβαρύνει ή όχι την κατανάλωση. Αν θέλει να κινηθεί οικονομικά, τότε θα πρέπει να συμβουλευτεί την μπάρα στο κέντρο του οργάνου και αν τα καταφέρει, θα επιβραβευτεί με ψηφιακές εικόνες λουλουδιών και βραβεία κατανάλωσης (ECO Score).
Ο διακόπτης που ενεργοποιεί τη λειτουργία οικονομικής οδήγησης ECON βρίσκεται στο ταμπλό, αριστερά από τον οδηγό.