«Κλέβουν» οι φορτιστές όπως οι αντλίες βενζίνης;

 Σχολιάστε 
6.062 Επισκέψεις στο άρθρο (26/5/2024)
«Κλέβουν» οι φορτιστές όπως οι αντλίες βενζίνης;

- Οι αντλίες καυσίμων κλέβουν κατά μέσο όρο 21% λέει έρευνα του Πολυτεχνείου
- Σε ταχυφορτιστή βάλαμε μέχρι και 12% παραπάνω ρεύμα από αυτό που χωράει η μπαταρία
- Σε κατοστάρα μπαταρία αυτό σημαίνει 5 ευρώ
- Φυσιολογικό να υπάρχουν απώλειες έως 2%

Οι αντλίες καυσίμων κλέβουν κατά μέσο όρο 21%

Χρόνια ακούμε για αντλίες που κλέβουν και για καύσιμα νοθευμένα ή κακής ποιότητας. Μάλιστα πρόσφατη έρευνα του Πολυτεχνείου έδειξε πως κατά μέσο όρο οι αντλίες καυσίμων «κλέβουν» κατά 21%. Δηλαδή πληρώνεις 100 λίτρα και σου βάζουν 79! Τι ισχύει όμως με τους φορτιστές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Κακής ποιότητας ή νοθευμένο ρεύμα δεν υπάρχει, συνεπώς η απορία είναι εύλογη: υπάρχει περίπτωση όταν φορτίζω να με ξεγελάσουν;

Σε ταχυφορτιστή βάλαμε μέχρι και 12% παραπάνω ρεύμα από αυτό που χωράει η μπαταρία

Τις τελευταίες βδομάδες έχουμε κάνει διάφορα τεστ ηλεκτρικών, όπως για παράδειγμα πόσο αυτονομία έχουν στο ταξίδι. Αυτό μας «έβαλε ζιζάνια» να κάνουμε διάφορες μετρήσεις και σε αυτές παρατηρήσαμε απόκλιση στην ταχυφόρτιση την ηλεκτρικών. Τι εννοούμε; Έπαιρναν περισσότερο ρεύμα από αυτό που κανονικά θα έπρεπε να πάρουν! Για την ακρίβεια είδαμε διαφορές που έφταναν μέχρι και 12%! Μάλιστα αυτό είναι κάτι που μας έχουν επισημάνει και αρκετοί αναγνώστες σε σχόλια τους.

Σε κατοστάρα μπαταρία αυτό σημαίνει 5 ευρώ

Να διευκρινίσουμε πως διαφορές δεν είδαμε μόνο σε ταχυφορτιστή μόνο μιας εταιρείας, συνεπώς δεν μπορούμε να ψέξουμε συγκεκριμένη εταιρεία. Όμως ακόμα και έτσι αυτός που ζημιώνεται είναι ο καταναλωτής. Γιατί το παραπάνω ρεύμα το πληρώνεις, δεν στο χαρίζει κάποιος. Αν για παράδειγμα θέλεις να φορτίσεις από το μηδέν ένα ηλεκτρικό με 100άρα μπαταρία και οι απώλειες είναι 12%, τότε σημαίνει πως θα χρεωθείς 12 παραπάνω kWh. Και με τιμή 0,52/kWh αυτό μεταφράζεται σε 6,25 ευρώ.

Φυσιολογικό να υπάρχουν απώλειες

Αν για τις αντλίες καυσίμου τα πράγματα είναι απλά γιατί μιλάμε για όγκο, συνεπώς κάποιος έχει «βάλει» το χεράκι του και κλέβουν, δεν ισχύει το ίδιο και για τους ταχυφορτιστές. Το ρεύμα έχει φυσιολογικές απώλειες όταν ρέει, οι οποίες μπορεί να οφείλονται σε διάφορους παράγοντες. Από τους αγωγούς (τα καλώδια δηλαδή), το βύσμα, ακόμα και από την υποδοχή φόρτισης. Το θέμα είναι τι ποσοστό θεωρείται αποδεκτό. Για 1-2% δεν θα μιλούσε κανείς, αλλά το 12 δεν το βρίσκετε υπερβολικό. Χωρίς να εννοούμε ότι γίνεται εσκεμμένα δεν θα έπρεπε οι εταιρείες να φροντίσουν να ελαχιστοποιηθεί ή στην τελική να υπάρχει προειδοποίηση;    

Εσείς τι λέτε, επιτρέπεται ο καταναλωτής να πληρώνει για ρεύμα που χάνεται; Πως θα πρέπει οι πάροχοι ρεύματος να αντιμετωπίσουν το ζήτημα; 

test center
Mitsubishi