Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/2/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/2/2003

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Ford Fiesta 1,25 3d VS
 Nissan Micra 1,2 3d
    

Δίλημμα...
  

Η επιλογή μέσα από το πλήθος των μικρών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν θέλει πολλή σκέψη. Πόσο μάλλον όταν βρίσκεται κανείς ανάμεσα στα δύο νεότερα μοντέλα της κατηγορίας, το 3θυρο Fiesta 1,25 και το Nissan Micra 1,2.

 

Συνεχώς οι εταιρείες μας "βομβαρδίζουν" με νέα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν να προσφέρουν όλο και κάτι το διαφορετικό προκειμένου να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. 
Η Nissan με το πιο καινούργιο της μοντέλο, το Micra, για να διακριθεί από τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, επέλεξε δύο τομείς, τη σχεδίαση και την τεχνολογία. Αισθητικά το νέο Micra έχει ίσως το πιο ασυνήθιστο "καλούπι" από αυτά που έχουν συνηθίσει να βλέπουν τα μάτια μας καθημερινά. Δεν είναι μόνο το γεμάτο καμπύλες αμάξωμά του που συγκεντρώνει τα βλέμματα, αλλά και η "ιδιαίτερη" σχεδίαση του εμπρός τμήματος του αμαξώματος με τα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα. Το 3θυρο Fiesta έχει πιο "γνώριμη" αισθητική απευθυνόμενο σε ένα κοινό που αποφεύγει τις σχεδιαστικές ακρότητες. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το εσωτερικό του Ford, ενώ και στο Micra η αισθητική του εσωτερικού δεν είναι ανάλογα "εμπνευσμένη" όπως συμβαίνει στο αμάξωμα. Εκεί όπου το Micra προηγείται είναι στα τεχνολογικά "gadgets", καθώς δε χρειάζονται κλειδιά για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες και για να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας, κάτι που μόλις το συνηθίσει κάποιος αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό. 
Πολύ κοντά είναι τα Fiesta και Micra στην οδική συμπεριφορά και την αίσθηση που προσδίδουν στην οδήγηση. Αμφότερα είναι ασφαλή και ευχάριστα στο δρόμο, ωστόσο το Ford δίνει την εντύπωση ενός πιο στιβαρού αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά όμως ο κινητήρας των 1,2 λίτρων του Micra αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία τόσο λόγω της υψηλής ισχύος του, όσο και λόγω των άριστων επιδόσεων που προσδίδει στο αυτοκίνητο. Φτάνοντας και στην τιμή των δύο αυτοκινήτων τα πράγματα εξισσοροπούνται ανάλογα. Το Fiesta 1,25 στη βασική έκδοση είναι πιο φτηνό από το Micra 1,2 κατά 411 ευρώ (10.369 έναντι 10.780 ευρώ αντίστοιχα), όμως το Nissan διαθέτει έναντι του Ford επιπλέον ABS και δύο πλευρικούς αερόσακους. 

Χρηματοδότηση Ford Fiesta  
1. 50% προκαταβολή, έως 24 μήνες άτοκα  
2. Από 0% προκαταβολή, έως 72 μήνες με 9% επιτόκιο 
Χρηματοδότηση Nissan Micra  
1. 0% προκαταβολή, έως 72 μήνες με 8,5% επιτόκιο d



Το ταμπλό του Fiesta αφήνει καλές εντυπώσεις όσον αφορά τη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων, όχι όμως και με την ποιότητα των σκληρών πλαστικών. 


Το πλήθος των καμπυλών στο ταμπλό του Micra δημιουργεί μία ευχάριστη εικόνα, κάτι που δεν ισχύει για τα σκληρά πλαστικά. Εργονομικά λάθη δεν υπάρχουν, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι μικρός (όπως και στο Fiesta).
 

Ford Fiesta

Οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών, αξιοπιστία, ποιότητα κατασκευής, αίσθηση τιμονιού-επιλογέα ταχυτήτων 

Ποιότητα πλαστικών στο εσωτερικό, στήριξη-άνεση καθισμάτων, εσωτερικό ύψος για τους πίσω επιβάτες, επιδόσεις 

Nissan Micra

Επιδόσεις-απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, αισθητική, σχέση τιμής-εξοπλισμού, αξιοπιστία 

Θόρυβος κινητήρα, χώροι επιβατών, ποιότητα πλαστικών, πλευρική στήριξη καθισμάτων 

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Fiesta 1,25 3d VS Nissan Micra 1,2 3d 
 
Δίλημμα...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Με μικρό προβάδισμα το Fiesta
Πιο άνετο το Fiesta
Υπεροχή Micra σε επιδόσεις
Οδηγική αίσθηση