Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/2/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/2/2001
ΔΟΚΙΜΗ 
Ford Mondeo 1,8 5d
 
Διαφοροποιώντας τον τρίτο όγκο
 

Η πεντάθυρη έκδοση ενός μεσαίου οικογενειακού μοντέλου αποτελεί για κάθε κατασκευαστή τη "διέξοδο" αισθητικής διαφοροποίησης από τον "κλισέ" τρίτο όγκο του αντίστοιχου σεντάν αμαξώματος. Η σχετική σπουδή της Ford στο αμάξωμα του νέου Mondeo απέδωσε ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο αποτέλεσμα.

To νέο Ford Mondeo, υιοθετώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία του New Edge Design, καθίσταται αισθητικά εντυπωσιακό από όποια όψη κι να το παρατηρήσει κανείς. Το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας διατήρησε μεν τις βασικές σχεδιαστικές αρχές των οικογενειακών αμαξωμάτων αλλά απέδωσε ξεχωριστό χαρακτήρα στον πίσω όγκο κάθε μιας από τις διαφορετικές εκδόσεις (4θυρη, 5θυρη, s/w).
Ιδιαίτερα όσον αφορά την έκδοση της δοκιμής μας, η προσθήκη της πέμπτης πόρτας έγινε χωρίς να διαφοροποιηθούν οι διαστάσεις του αμαξώματος και μάλιστα με τέτοιο τρόπο που δεν επηρέασε το "επιθετικό" προφίλ των υπόλοιπων σχεδιαστικών γραμμών. Αυτό που άλλαξε -και είναι και το μοναδικό σημείο διαφοροποίησης των δύο αμαξωμάτων- είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής, που στο 5θυρο είναι CdA=0,31 ενώ στην 4θυρο είναι CdA= 0,30. Βέβαια το στοιχείο αυτό δεν επιφέρει κάποιο ουσιαστικό αντίκτυπο στη σταθερότητα του αμαξώματος κατά την κίνησή του με μεγάλη ταχύτητα στην ευθεία. 
Η επιλογή της συγκεκριμένης έκδοσης δεν εξασφαλίζει για τον καταναλωτή μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (παραμένει 500 λίτρα) από την 4θυρη, παρά μόνο μια σαφώς μεγαλύτερη είσοδο σε αυτόν, γεγονός που διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης / εκφόρτωσης. Στο θάλαμο επιβατών δε συναντάμε κάποια διαφοροποίηση, με εξαίρεση τη μεγαλύτερη εταζέρα και το μέγεθος της ορατότητας που το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ επιτρέπει στον οδηγό. Η ποιότητα των υλικών κατασκευής και η αισθητική του ταμπλό βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ενώ πολύ καλή είναι και η εργονομία. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και οι ενδείξεις του ευανάγνωστες. 
Η 5θυρη, βασική έκδοση (Trend) κοστίζει 100.000 δρχ. επιπλέον από την αντίστοιχη 4θυρη και περιλαμβάνει τα ίδια στοιχεία εξοπλισμού, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν οι 6 αερόσακοι, το ABS με EBA, τα ενεργά προσκέφαλα, τα αποσπώμενα πεντάλ και το σύστημα IPS (Intelligent Protection System) βάσει του οποίου ενεργοποιούνται οι αερόσακοι. 
Η αγορά του Ford Mondeo 1,8 5d κρίνεται ως ιδιαίτερα συμφέρουσα καθώς διαθέτει πολύ καλή σχέση τιμής - αξίας, παρά τους 13 φορολογήσιμους ίππους που "ορίζει" η χωρητικότητα του κινητήρα.



Οι διαστάσεις του 5θυρου αμαξώματος είναι ίδιες με αυτές του 4θυρου, ενώ και σχεδιαστικά τίποτα δεν αλλάζει στις γραμμές του εμπρόσθιου και μεσαίου όγκου.




Η πέμπτη πόρτα του Ford Mondeo φέρει ένα ευμέγεθες και ιδιαίτερα κεκλιμένο παρμπρίζ, διαθέτοντας μεγάλο άνοιγμα. Ο χώρος αποσκευών μένει αμετάβλητος -500 λίτρα- σε σχέση με αυτόν του σεντάν αμαξώματος.


 ΔΟΚΙΜΗ Ford Mondeo 1,8 5d
 Διαφοροποιώντας τον τρίτο όγκο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Επαρκής και σύγχρονος ο κινητήρας