Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/11/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/11/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Mercedes ML 320
 

Με 1.100 βελτιώσεις
 

Κάτω από το εντυπωσιακό σε διαστάσεις αμάξωμα "κρύβονται" περισσότερες από 1.000 βελτιώσεις σε διάφορα σημεία, που προσέχει κανείς μόνο στην περίπτωση που διαβάσει όλο το πληροφοριακό υλικό που συνοδεύει το μοντέλο. Στην πράξη αυτό που μένει είναι μόνο η απορία για το αν χρειαζόταν οποιαδήποτε επέμβαση ένα μοντέλο που συνδυάζει μοναδικά την πολυτέλεια με τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης.

Η Mercedes ML 320 φέρει νέο "look" με ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Οι αλλαγές ωστόσο του μοντέλου δε σταματούν εκεί και εκτείνονται στην καμπίνα των επιβατών αλλά και στα μηχανικά του μέρη. Η κατασκευάστρια εταιρεία κάνει λόγο για 1.100 συνολικά σημεία που έχουν δεχτεί βελτιώσεις. Από αυτά, άμεσα αντιληπτά γίνονται πολύ λίγα. Αυτά που έχουν να κάνουν με τους επιβάτες στην καμπίνα (ανασχεδιασμένοι διακόπτες συστήματος θέρμανσης/κλιματισμού, ρυθμίσεις πίσω καθίσματος και ξεχωριστά χειριστήρια με αεραγωγούς και διακόπτες για τον κλιματισμό των πίσω κ.λπ.) αλλά και την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου με τις προαναφερθείσες αισθητικές αλλαγές στα φωτιστικά σώματα και τους καθρέφτες με ενσωματωμένους δείκτες πορείας όπως σε όλα τα μοντέλα της Mercedes. 
Αναβάθμιση όμως έχει γίνει και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, με το μοντέλο να εφοδιάζεται πλέον με 8 αερόσακους (2 μετωπικούς, 2 οροφής, καθώς και 4 πλευρικούς για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες). Από εκεί και πέρα, η άριστη εικόνα σε επίπεδο υλικών και συναρμολόγησης στην καμπίνα των επιβατών δίνει το στίγμα της ιδιαίτερα προσεγμένης κατασκευής, κάτι που συνέβαινε ωστόσο και με την προηγούμενη έκδοση του μοντέλου. 
Στο δρόμο η νέα Mercedes ML 320 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επιδεικνύει εξαιρετική σταθερότητα. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσδίδει καλή αίσθηση του ελέγχου του αμαξώματος. Ο ισχυρός κινητήρας προσφέρει μεγάλα αποθέματα ισχύος και ροπής, που εκτιμώνται τόσο στον ανοιχτό δρόμο, όσο και κατά τις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Σε δρόμους με στροφές, το μεγάλο βάρος (1.989 κιλά) του ογκώδους αμαξώματος επιφέρει αυξημένες κλίσεις, οι οποίες όμως δεν επιδρούν αρνητικά στην οδική συμπεριφορά του μοντέλου, αν αποφευχθούν οι υπερβολές στην ταχύτητα κίνησης. Ακόμα όμως και σε αυτήν την περίπτωση, το ESP αναλαμβάνει αμέσως μετά την εκδήλωση οποιασδήποτε μορφής ολίσθησης, αποτρέποντας την εκτροπή από την επιθυμητή πορεία. 
Η εξελιγμένη τετρακίνηση που επικουρείται λειτουργικά από το σύστημα 4 ETS (Electronic Traction Support), προσφέρει σε συνδυασμό και με τα φαρδύτερα ελαστικά μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, ελκτικής και πλευρικής. Ο οδηγός λαμβάνει περιορισμένο όγκο πληροφοριών για τα τεκταινόμενα στο δρόμο μέσω του σχετικά αδρανούς -ένεκα του εκτός δρόμου χαρακτήρα του μοντέλου- συστήματος διεύθυνσης. Σύμμαχός του είναι τα δυνατά φρένα, το κύκλωμα των οποίων είναι ενισχυμένο με στόχο τη μεγαλύτερη αμεσότητα, η απόδοσή τους είναι γραμμική στην πίεση του αριστερού πεντάλ, ενώ αρνητικό στοιχείο είναι η "νεκρή" διαδρομή που εμφανίζεται αρχικά. Η αποτελεσματικότητα των φρένων όμως δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, καθώς ακινητοποιούν το βαρύ αμάξωμα από τα 100 χλμ./ώρα σε 46 μέτρα. 
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Γερμανικό εκτός δρόμου μοντέλο, όπως και στο παρελθόν, δεν έχει κάτι να ζηλέψει από τις πολυτελείς επιβατικές εκδόσεις. Ετσι, ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος κλιματισμός με τα ξεχωριστά χειριστήρια για τους πίσω επιβάτες, οι 8 αερόσακοι, τα ESP, ABS με BAS, οι ηλεκτρικές ευκολίες σε παράθυρα-καθρέφτες-κλειδαριές, το δερμάτινο σαλόνι και οι ζάντες αλουμινίου περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Ολα τα παραπάνω στη "συσκευασία" της εντυπωσιακής ML 320 με τον κινητήρα που όπως υποδηλώνει και η κωδική ονομασία του μοντέλου έχει χωρητικότητα 3,2 λίτρων και αποδίδει 218 ίππους προσφέρονται στην τιμή των 25,1 εκατομμυρίων δραχμών. 


Στις ευθείες το Γερμανικό εκτός δρόμου πολυτελές όχημα κινείται με υποδειγματική σταθερότητα ακόμα και με ταχύτητες κοντά στα 200 χλμ./ώρα.




H μάσκα με το χρώμιο στον κεντρικό αεραγωγό είναι ένα ακόμα γνώρισμα της ανανεωμένης Mercedes ML 320.




Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, όπως και τα πίσω αλλά και οι προφυλακτήρες, είναι νέας σχεδίασης και υπογραμμίζουν την ανανέωση που έχει υποστεί το μοντέλο.




Οι ζάντες ελαφρού κράματος ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, έχουν διάμετρο 17 ιντσών και φέρουν ελαστικά διάστασης 275/55.

 ΔΟΚΙΜΗ Mercedes ML 320
 
Με 1.100 βελτιώσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Μεγάλη ισχύς και ροπή από τα 3,2 λίτρα
Μικρές αλλαγές εσωτερικά