Περιοδικό - Test

BMW σειράς 3:
 
 
Η γοητεία του κύρους
 

Η σειρά 3 της BMW συνεχίζει εδώ και πολλά χρόνια την επιτυχημένη της πορεία στην αγορά. Η φιλοσοφία της στηρίζεται στη νεανική και συνάμα κλασική εξωτερική της σχεδίαση και τον επιτυχή συνδυασμό του σπορτίφ χαρακτήρα με το πολυτελές αμάξωμα. Στα τέλη του 1990, παρουσιάστηκε το νέο -για εκείνη την εποχή- μοντέλο της σειράς 3, αρχικά σε τετράθυρη έκδοση. Το 1992, ακολούθησε η κουπέ έκδοση και ενάμιση χρόνο μετά, η κάμπριο. Το χειμώνα του 1993, η BMW λάνσαρε στην αγορά την κόμπακτ έκδοση και την γκάμα ολοκλήρωσε η στέισον βάγκον, το πρώτο μισό του 1995. Τέσσερα χρόνια αργότερα και καθώς η σεντάν έκδοση είχε κλείσει οκτώ χρόνια παρουσίας στην αγορά, η BMW λάνσαρε το νέο μοντέλο της σειράς 3. Οποιος λοιπόν επιθυμεί να αποκτήσει μια μεταχειρισμένη BMW έχει να επιλέξει κάποιο από τα παραπάνω αμαξώματα. Το πιο διαδεδομένο μηχανικό σύνολο που κινεί το γερμανικό αυτοκίνητο είναι εκείνο με χωρητικότητα κυλίνδρου 1.596 κ.εκ. και ονομαστική ισχύ 102 ίππους. Ο χαμηλός κυβισμός είναι ένα από τα μεγάλα του ατού στη χώρα μας, αφού επιτρέπει τη χαμηλή φορολογία. Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων της προηγούμενης σειράς διατίθεται με δύο διαφορετικές αποδόσεις: 115 (318) και 140 ίππων (318is). Η νέα 318 διαθέτει κινητήρια μονάδα 1.895 κ.εκ., η οποία αποδίδει 118 ίππους. Αρκετά δημοφιλής είναι και η έκδοση των δύο λίτρων με μέγιστη ισχύ 155 ίππους. Το σύνολο των κινητήρων της σειράς 3 διακρίνεται για την ελαστικότητά του, ενώ εκείνοι με το μεγαλύτερο κυβισμό έχουν να επιδείξουν και πολύ καλές επιδόσεις. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, ο χαρακτήρας της σειράς 3 αποδεικνύεται αρκετά σπορτίφ. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με υποδειγματική σταθερότητα στο εθνικό οδικό δίκτυο και με ασφάλεια σε επαρχιακούς δρόμους με κλειστές στροφές. Η 316 της προηγούμενης σειράς παρουσίαζε μια ανομοιομορφία στα φρένα, κάτι που βελτιώθηκε στα πιο πρόσφατα μοντέλα. Οσον αφορά το αμάξωμα (μιλώντας πάντα για την προηγούμενη έκδοση), γενικά μπορεί να εμφανιστούν αεροδυναμικοί θόρυβοι, λόγω της εφαρμογή των θυρών, οι οποίες μπορεί να χαλαρώσουν με τη χρήση. Επίσης, είναι πιθανό να καίει λάδια ο κινητήρας (των παλιότερων μοντέλων). Τέλος, πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί με το κεντρικό κλείδωμα και τους προβολείς. Κύριοι ανταγωνιστές της κόμπακτ έκδοσης είναι το Audi A3, το VW Golf (92-98) και το Saab 900 (93-98), ενώ της σεντάν έκδοσης, το Audi A4, η Mercedes C-Class και η Alfa Romeo 156.

. Αξίζει για:
1. Τους ελαστικούς κινητήρες, υψηλών επιδόσεων.
2. Το ιδιαίτερα υψηλό πρεστίζ.
3. Την πολύ καλή αξιοπιστία.
4. Την άριστη μεταπωλητική αξία