Περιοδικό - Test

Citroen Xsara:
 
Η "γαλλική" πλευρά της ασφάλειας
 

Η Citroen, χρησιμοποιώντας τη γνωστή επιτυχημένη συνταγή που συνδυάζει την άνεση με την ευρυχωρία, αποφάσισε τον Ιούλιο του 1997 να αντικαταστήσει το πετυχημένο, αλλά και σχετικά γερασμένο ZX με ένα πιο σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά αυτοκίνητο. Στην εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου έχουν συνδυαστεί επιτυχώς οι καμπύλες με τις ευθείες γραμμές. Στο εσωτερικό, παρά τα κλασικά πρότυπα σχεδίασης που ακολουθούνται, η συνολική εικόνα είναι θετική, καθώς η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Οι χώροι είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας και επαρκούν για τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Η Xsara διατίθεται με πεντάθυρο αμάξωμα, για μεγαλύτερη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση και τρίθυρο, για πιο νεανικά γούστα.
Οι κινητήρες που κινούν την Xsara είναι ο 1,4 λίτρων με απόδοση 75 ίππους, ο 1.587 κ.εκ. ονομαστικής ισχύος 90 ίππων, ο 1,8 λίτρων βέλτιστης ισχύος 116 ίππων και ο κορυφαίος των 1.998 κ.εκ. απόδοσης 167 ίππων, ο οποίος μάλιστα διατίθεται μόνο σε τρίθυρο αμάξωμα και στην έκδοση VTS. Στο σύνολό τους, οι κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται το γαλλικό μικρομεσαίο είναι πρόθυμοι να ανεβάσουν στροφές από χαμηλά. Το δίλιτρο μηχανικό σύνολο προσφέρει επιπλέον και πολύ καλές επιδόσεις.
Η οδική συμπεριφορά όλων των εκδόσεων της Xsara είναι εξαιρετική. Το αυτοκίνητο είναι σταθερό στις ευθείες και απόλυτα προβλέψιμο στις στροφές, ενώ προσφέρει στους επιβάτες και πολύ καλά επίπεδα άνεσης.
Στο δεύτερο μισό του 2000, η Citroen προέβη σε μερική ανανέωση του μικρομεσαίου της τόσο όσον αφορά την αισθητική, όσο και τους κινητήρες. Εξωτερικά, οι αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος και ειδικότερα, στα φωτιστικά σώματα, τη μάσκα, τον προφυλακτήρα και το λογότυπο της κατασκευάστριας εταιρείας. Επιπλέον, τα νέα μοντέλα διαθέτουν ζάντες μεγαλύτερης διαμέτρου και φαρδύτερα ελαστικά. Τα μηχανικά σύνολα των 1,4 και 2,0 λίτρων παρέμειναν ως είχαν, εκείνο των 1,8 λίτρων καταργήθηκε, ενώ ο κινητήρας των 1,6 λίτρων αντικαταστάθηκε από έναν ίδιου κυβισμού, 16βάλβιδο, απόδοσης 110 ίππων.
Ο υποψήφιος αγοραστής μιας μεταχειρισμένης Xsara θα πρέπει να ελέγξει με προσοχή αν έχουν τηρηθεί οι ημερομηνίες των προκαθορισμένων από την κατασκευάστρια εταιρεία ελέγχων (σέρβις) και αν οι αναρτήσεις είναι "κουρασμένες" και χρειάζονται αλλαγή.
Τα ανταγωνιστικά μοντέλα της κουπέ έκδοσης της Xsara είναι οι αντίστοιχες εκδόσεις του Renault Megane και του Honda Civic, ενώ της πεντάθυρης, το Peugeot 306, το VW Golf (98-) και το Opel Astra.

. Αξίζει για:
1. Τους πολύ καλούς κινητήρες.
2. Το εξαιρετικό επίπεδο παθητικής ασφάλειας.
3. Το ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό.