Περιοδικό - Test

Hyundai Elantra:
 
Οικογενειακό με...προσόντα
 
Το Hyundai Elantra 1.6 - το οποίο παρουσιάστηκε μέσα στο 2000 - ως διάδοχος του επιτυχημένου Lantra, αποτελεί για την κορεάτικη εταιρεία τη φυσική εξέλιξη της απελθούσης έκδοσης, αλλά και ένα εφ' όλης της ύλης αναβαθμισμένο οικογενειακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, που διατηρεί στο ακέραιο πολλά από τα πλεονεκτήματα του Lantra, όπως το εξαιρετικό value for money, που χαρακτηρίζει όλα σχεδόν τα μοντέλα της εταιρείας. Η αύξηση τόσο του μήκους, όσο και του μεταξονίου του αυτοκινήτου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, εξασφάλισε αισθητά μεγαλύτερους χώρους, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, γεγονός που έχει μεγάλη σημασία για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Από την άλλη, η ποιοτική αναβάθμιση τόσο των υλικών, όσο και της συναρμογής ολόκληρου του εσωτερικού του αυτοκινήτου, δημιουργούν μια νέα εικόνα από αυτήν που μας είχε συνηθίσει το προηγούμενο - απλοϊκό Lantra.
Ο 16βάλβιδος 1.600άρης κινητήρας του Elantra με τους 107 ονομαστικούς ίππους ανταποκρίνεται με ευκολία στα καθήκοντά του, όντας εύστροφος και πρόθυμος στις μεσαίες στροφές, χωρίς παράλληλα να είναι τόσο θορυβώδης όσο οι κινητήρες προηγούμενης γενιάς. Η μαλακή - άνετη ρύθμιση της ανάρτησης παραμένει και στο νέο μεσαίο μοντέλο της Hyundai, γεγονός που αποτελεί το βασικό λόγο για την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων στις στροφές. Ωστόσο, το Elantra 1.6 εκδηλώνει ήπιες, προοδευτικές αντιδράσεις, όντας υποστροφικό στο όριο, αλλά και αρκετά ικανοποιητικό σε σταθερότητα στις ευθείες.
Το Elantra κυκλοφόρησε (και κυκλοφορεί) στην ελληνική αγορά σε δυο εκδόσεις, μια τετράθυρη και μια πεντάθυρη, αμφότερες εφοδιασμένες με το νέο 1.600άρη κινητήρα της εταιρείας. Δεδομένου ότι αποτελεί τον απόγονο και αντικαταστάτη του Lantra, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα μοντέλο δοκιμασμένο στη χώρα μας από το 1990. Από τότε μέχρι σήμερα, η πρόταση της Hyundai στη μεσαία κατηγορία έχει κυκλοφορήσει σε τετράθυρες, πεντάθυρες και στέισον βάγκον εκδόσεις, με πρώτο κινητήρα έναν 1.600άρη (της Mitsubishi) των 114 ίππων. Αυτός αντικαταστάθηκε το 1995 από τους νέας γενιάς J2 κινητήρες της Hyundai, 1.6 και 1.8 λίτρων (114 και 127 ίππων, αντίστοιχα), οι οποίοι παρουσιάστηκαν μαζί με το πρώτο facelift του μοντέλου και διατηρήθηκαν μέχρι και το 2000, οπότε το Lantra μεταμορφώνεται ολοκληρωτικά σε Elantra.
Δεδομένου ότι τόσο ο κινητήρας όσο και το υπόλοιπο σύνολο του Elantra, μετρά λίγο σχετικά χρόνο στην αγορά, αλλά και συνυπολογίζοντας ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που στηρίζεται σε μια από τις πλέον δοκιμασμένες και αξιόπιστες λύσεις, το Elantra αναμένεται τουλάχιστον να ακολουθήσει τα υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας του προγόνου του.

. Αξίζει για:
1. Τους άνετους χώρους.
2. Την καλή οδική συμπεριφορά.
3. Την καλή μεταπωλητική αξία.