Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/1/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/1/2004
Test mtx
Ford SportKa
“ Kaκό” το μικρό
Η σταθερότητα που απορρέει από την ανάρτηση είναι πολύ καλή ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του.
Σε μια εποχή που τα μικρά GT αυτοκίνητα ολοένα και λιγοστεύουν, η Ford με το SportKa προσπαθεί να μας υπενθυμίσει τον λόγο ύπαρξής τους που δεν είναι άλλος από την οδηγική ευχαρίστηση σε κάθε στιγμή “επαφής” μαζί τους. με το SportKa.
Η Ford, ύστερα από το «ανοιχτό» StreetKa, λάνσαρε και την σπορτίφ έκδοση όλης της σειράς με την ονομασία SportKa. Βασιζόμενο σχεδιαστικά και μηχανολογικά στο ανοιχτό αυτοκίνητο, το SportKa εφοδιάζεται με τον ίδιο 1.600άρη κινητήρα των 95 ίππων ενώ μοιράζεται και την ίδια δομή στην ανάρτηση με τα υπόλοιπα αδέλφια του με όμως σκληρότερη ρύθμιση αφού προορίζεται για την προσφορά μεγαλύτερης οδηγικής ικανοποίησης. Εμφανισιακά η σχέση του SportKa με το μικρό του κλειστό αδελφό είναι ορατή όχι όμως σε σημείο να γίνεται η αιτία σύγχυσής τους. Το SportKa «έριξε» τα μούτρα του διαμορφώνοντας ένα έντονα επιθετικό πρόσωπο που σε συνδυασμό με το μεγάλο αεραγωγό του προφυλακτήρα και τους προβολείς ομίχλης που βρίσκονται σε αυτόν προδίδει το σπορ ύφος της κατασκευής. Τα έντονα τόξα των τροχών και ο επίσης μυώδης πίσω προφυλακτήρας με το χαρακτηριστικό σποτ της όπισθεν (βρίσκεται στο κέντρο του κάτω μέρους του και περιβάλλεται από χρώμιο) αλλά και η παρουσία αεροτομής στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας συνθέτουν τη συνολικά διαφορετική άποψη αυτού του Ka έναντι των υπολοίπων Ka. Στο εσωτερικό του SportKa αντίθετα, η εικόνα είναι άμεσα συμβατή με όλα τα άλλα μοντέλα της σειράς (Ka και StreetKa) αφού όλα τα μέρη είναι κοινά. Η απαραίτητη ωστόσο σπορτίφ εικόνα στο SportKa πηγάζει από τη χρήση δέρματος στη στεφάνη του τιμονιού και αλουμινίου στον επιλογέα ο οποίος προέρχεται αυτούσιος από το κουπέ Puma τόσο σε οπτικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο όντας πραγματικό παιχνίδι σε αίσθηση. Στο δρόμο οι αρετές του SportKa προσφέρουν δυσανάλογα με το μέγεθός του απόλαυση στον οδηγό αφού εκείνος νιώθει ότι μπορεί να το κάνει ό,τι θέλει ενώ του δημιουργεί παράλληλα την αίσθηση της ασφάλειας. Η οδική συμπεριφορά του SportKa αντικατοπτρίζει άμεσα την εικόνα της Ford δίδοντάς της την ευκαιρία να διακριθεί και σε αυτή την κατηγορία. Η τιμή του αποτελεί άλλο ένα ατού για το SportKa αφού εκείνο κοστίζει 12.899 ευρώ έχοντας στον εξοπλισμό του ABS, αερόσακο για τον οδηγό, ηλεκτρικά παράθυρα αιρ-κοντίσιον και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά



Ο καταλληλότερος κινητήρας
Μπορεί δεδομένου του κυβισμού του ο Duratec κινητήρας να αποδίδει συγκριτικά με ανταγωνιστικά ίδιου κυβισμού σύνολα μικρότερη τιμή ισχύος -καθότι 8βαλβιδος- ωστόσο κρίνεται υπέρ του δέοντος επαρκής για να κινήσει με ευκολία το αμάξωμα του SportKa. Στην ουσία οι 95 -ονομαστικοί- ίπποι του αποδίδονται γραμμικά μέχρι και τον κόφτη (6.200 σ.α.λ.) και σε κανένα φάσμα των στροφών ο κινητήρας δεν παρουσιάζει κομπιάσματα δείχνοντας ζωντανός παντού. Ο ήχος του συμβάλλει και αυτός στη διαμόρφωση μιας σπορτίφ εικόνας όντας μπάσος ενώ δε λείπουν και τα «σκασίματα» όταν ο κινητήρας φρενάρει με χαμηλή σχέση το αμάξωμα. Οι επιδόσεις του SportKa, που αφορούν τις ρεπρίζ, είναι οι καλύτερες στην κατηγορία, κάτι που οφείλεται εν μέρει και στην σφιχτή διάταξη του κιβωτίου ταχυτήτων που ναι μεν προσδίδει σπιρτόζικο χαρακτήρα, από την άλλη όμως μειώνει την τελική ταχύτητα που μπορεί να επιτύχει αφού αυτή περιορίζεται στα 174 χλμ./ώρα. Επίσης, οι κοντές σχέσεις επιφέρουν και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου αφού για κάθε 100 μεικτά χλμ. το μικρό SportKa χρειάζεται 9,9 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης.

Μας άρεσε
Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και η αμεσότητα που το διακρίνει. Η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων και η σφιχτή κλιμάκωσή του.
Δε μας άρεσε
Τα καθίσματα δεν προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Ο φωτισμός του πίνακα οργάνων από τον οποίο απουσιάζει και ο δείκτης θερμοκρασίας.
 
 Ford SportKa
Στο δρόμο
Εσωτερικό