Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/3/2004
Test mtx
BMW Z4 2,2
Golden eye
Ουδέτερο ή με ελεγχόμενη υπερστροφή το Z4 είναι προβλέψιμο, και ευχάριστο.
Η Ζ4 δεν πρωταγωνίστησε σε κάποια από τις ταινίες του James Bond όπως τα δύο αμέσως προγενέστερα ρόουντστερ της BMW (Ζ3 και Ζ8). Παρά το γεγονός ότι δε συνεργάστηκε με τον αειθαλή Βρετανό υπερπράκτορα, εμφανίζεται γοητευτική, μυστηριακή και απόλυτα αποτελεσματική στις "...αποστολές" της.
Διαφορετικό από πλευράς αισθητικής είναι το πίσω μέρος με χαρακτηριστικό γνώρισμα την ανασηκωμένη "ουρά".
Για την BMW είναι απολύτως απαραίτητο να διαθέτει στην αγορά ένα ρόουντστερ όχημα καθώς μέσω τέτοιων κατασκευών εκφράζει πλήρως το χαρακτήρα της ως εταιρεία. Το Ζ3 και το Ζ8, από τη σύγχρονη ιστορία της Βαυαρικής φίρμας, προέβαλαν (και προβάλλει το δεύτερο) το καθένα με διαφορετικό τρόπο τις βασικές αξίες της (το ίδιο ίσχυε και μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990 όταν σταμάτησε η έτσι κι αλλιώς περιορισμένη παραγωγή του Ζ1). Η Ζ4 είναι μια εντυπωσιακή επίδειξη των σχεδιαστικών ικανοτήτων της BMW και παρά το γεγονός ότι δεν έκανε "καριέρα" στο σινεμά όπως τα δύο αμέσως προγενέστερα "αδέλφια" της δείχνει ότι ξέρει να κλέβει την παράσταση. Η εμφάνισή της ξεχωρίζει από το χαμηλό εμπρός μέρος με την έντονη καμπυλότητα και το έντονο σχεδιαστικό νεύρο το οποίο διατρέχει το αμάξωμα από τα εμπρός φτερά των τροχών έως τα πίσω. Το στοιχείο αυτό μαζί με το ωοειδές περίγραμμα της πόρτας αλλά και ένα ακόμη νεύρο εμπρός από τις πόρτες (εκεί όπου έχει τοποθετηθεί το πλαϊνό σήμα της εταιρείας με τον ενσωματωμένο δείκτη πορείας) συνθέτουν μια επιβλητική προσωπικότητα. Αυτή συμπληρώνεται αισθητικά από το πίσω μέρος με την ανασηκωμένη άκρη του πορτ-μπαγκάζ (εν είδει μικρής αεροτομής) και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα τα οποία εκτείνονται προς το κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών. Είναι προφανές ότι η BMW ασπάστηκε για πολλοστή φορά τις βασικές αρχές της κατηγορίας των κλασικών ρόουντστερ, για παράδειγμα: μεγάλο μεταξόνιο, πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, επιμηκυμένο εμπρός και κοντό πίσω άκρο, κινητήρας τοποθετημένος εμπρός και μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι εκλεπτυσμένη και διακριτικά σπορτίφ ενώ τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι κορυφαίας ποιότητας και δημιουργούν όμορφους συνδυασμούς τόσο στην όψη όσο και στην αφή. Η μαλακή υφασμάτινη οροφή έχει αψεγάδιαστη εφαρμογή ενώ διεκδικεί το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτερης αναδίπλωσης με χρόνο μόλις 10 δευτερολέπτων. Σε τεχνικό επίπεδο η αυξημένη στιβαρότητα σε σχέση με το Ζ3 και το άκαμπτο πλαίσιο είναι τα πρώτα στοιχεία που διαπιστώνει ο οδηγός. Η έκδοση που δοκιμάσαμε διέθετε κινητήρα 2,2 λίτρων ισχύος 170 ίππων και αποδείχτηκε γρήγορη, φιλική και ενίοτε διασκεδαστική. Οι τιμές ξεκινούν από 42.800 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά



Μας άρεσε
Το επιβλητικό αλλά και ελαφρώς... θλιμμένο "βλέμμα". Η σχεδίαση του τιμονιού με τη διπλή κάθετη ακτίνα.
Δε μας άρεσε
Ο πίνακας οργάνων είναι μικρός και δε θυμίζει ιδιαίτερα...BMW. Θα θέλαμε λίγο περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα.
Ο κινητήρας
Δυνατός ειδικά από τις μεσαίες στροφές και πάνω, καθώς ο κινητήρας της BMW Z4 2,2 προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις.
Γόνος της γνωστής οικογένειας των εξακύλινδρων σε σειρά μηχανικών συνόλων της BMW, ο κινητήρας των 2,2 λίτρων διαθέτει 24 βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού Double Vanos. H λειτουργία του είναι βελούδινη σε ό,τι αφορά τη μεταφορά κραδασμών στο αμάξωμα. Η ελαστικότητα και η απόκρισή του ικανοποιούν κυρίως από τις μεσαίες στροφές και πάνω. Μάλιστα, ο δείκτης του στροφόμετρου συχνά ανεβαίνει πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. χωρίς δισταγμό και χωρίς να θεωρείται ανούσια η πίεση του μοτέρ μέχρι αυτό το επίπεδο. Όσο και εάν ακούγεται επουσιώδες για ορισμένους, ο ήχος του κινητήρα είναι συνέχεια (έως επιτηδευμένα) αισθητός στον οδηγό και τον προκαλεί να κινηθεί πιο γρήγορα. Η συνεργασία του πολύ καλού κινητήρα με το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων της Getrag είναι πολύ αρμονική.

 
 BMW Z4 2,2
Στο δρόμο
Εσωτερικό - Χώροι