Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/5/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/5/2004
Test mtx
Citroen C3 1,4 16V X-TR
Με στυλ... αθλητικό
Η νέα αισθητική παραλλαγή είναι απόλυτα επιτυχημένη.
Η Citroen διευρύνει την γκάμα του C3 με την έκδοση Χ-ΤR. Τα νέα στοιχεία είναι η πιο “αθλητική” και “δραστήρια” εμφάνιση αλλά και η “πρεμιέρα” του 16βάλβιδου κινητήρα των 1,4 λίτρων με τους 90 ίππους.
Σε κατηγορία ζωτικής σημασίας αναδεικνύεται πέρα από κάθε αμφιβολία αυτή των μικρών οχημάτων καθώς σε αυτό το πεδίο η Γαλλική φίρμα διέθετε μέχρι πρόσφατα έναν εκπρόσωπο ενώ στην τρέχουσα περίοδο οι προτάσεις της μαζί με C3 και C3 Pluriel ανέρχονται στις τρεις έπειτα και από την προσθήκη του C3 X-TR (τέσσερις εάν συνυπολογίσουμε και το C2, το οποίο τοποθετείται ένα “κλικ” πιο χαμηλά από πλευράς μεγέθους). To C3 X-TR διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από τα “απλά” C3 στον τομέα της αισθητικής, χάρη στην προσθήκη πλαστικών προστατευτικών σε μαύρο χρώμα σε ολόκληρη την περιφέρεια του αμαξώματος. Ειδικά στο εμπρός μέρος όπου μαύρο χρώμα έχει και η μάσκα με αποτέλεσμα να τονίζεται πολύ το σήμα της εταιρείας, το Χ-TR τραβάει αμέσως την προσοχή του εξωτερικού παρατηρητή. Σε συνδυασμό με τις μπάρες στην οροφή το ύφος του αυτοκινήτου είναι πιο νεανικό και επιδεικνύει πολλά στοιχεία που θυμίζουν οχήματα ελεύθερου χρόνου. Το σύνολο των αισθητικών επεμβάσεων ολοκληρώνεται από έξυπνες επιλογές διακόσμησης όπως το επιχρωμιωμένο πλαίσιο στους προβολείς ομίχλης αλλά και ένα ακόμη τμήμα επίσης με ασημί χρώμα που έχει τοποθετηθεί στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα. Σε αυτό σταματούν ουσιαστικά και οι διαφορές με τα υπόλοιπα C3 καθώς στο εσωτερικό η εικόνα είναι όμοια αν και σχετικά πιο ευχάριστη χάρη στις επιχρωμιωμένες χειρολαβές των θυρών και τα δύο εμπρός καθίσματα με (στάνταρ) υποβραχιόνια. Από πλευράς εξοπλισμού το X-TR διαθέτει στοιχεία ανάλογα των ακριβότερων εκδόσεων του “κανονικού” C3 στα οποία ανήκουν το Moduboard (πτυσσόμενο πλαστικό χώρισμα για διαμόρφωση του χώρου αποσκευών σε τμήματα) και το Child Pack, το οποίο περιλαμβάνει ευρυγώνιο εσωτερικό καθρέφτη για καλύτερη επιτήρηση των παιδιών στο πίσω κάθισμα, κλειδαριές ασφαλείας που ενεργοποιούνται με κουμπί στο ταμπλό καθώς και τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Σε τεχνικό επίπεδο και σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα περίμενε κανείς δεν υπάρχει διαφορά με το C3, δηλαδή οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι όμοιες όπως και η απόσταση από το έδαφος. Το γεγονός αυτό βεβαίως καθιστά μεγάλο πρωταγωνιστή το νέο 16βάλβιδο κινητήρα των 1,4 λίτρων και 90 ονομαστικών ίππων του PSA (Peugeot-Citroen) τον οποίο πρώτη φορά συναντούμε σε όχημα της Citroen. Παρά την αύξηση της παρεχόμενης ισχύος και τη βελτίωση στους χρόνους των επιταχύνσεων ο χαρακτήρας του C3 X-TR δεν εμφανίζει αλλαγές παραμένοντας φιλικό και ευχάριστο στο δρόμο με μικρές μόνο υποστροφικές τάσεις. Η τιμή της έκδοσης ανέρχεται στα 14.100 ευρώ (15.300 κοστίζει η έκδοση των 1,6 λίτρων) και είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη του C3.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι όμοια με αυτή των υπολοίπων C3 και συνεπώς ευχάριστη.

Τόσο η έκδοση των 1,4 λίτρων που δοκιμάσαμε όσο και εκείνη των 1,6 λίτρων διαθέτουν το γνωστό αυτόματο-σειριακό κιβώτιο Sensodrive.

Όσο και αν φαίνεται ως πιο ικανό για κίνηση στο χώμα στο X-TR επί της ουσίας δεν προσφέρει κάτι επιπλέον σε αυτόν τον τομέα.

Μας άρεσε
Η νέα αισθητική παραλλαγή είναι απόλυτα επιτυχημένη. Οι μπάρες της οροφής το εσωτερικό τμήμα των οποίων ξεβιδώνεται και εκτείνεται στην απέναντι πλευρά χρησιμεύοντας ως κανονική σχάρα (στάνταρ εξοπλισμός).
Δεν μας άρεσε
Ο χαρακτήρας μεταβλήθηκε μόνο σε ό,τι αφορά την εμφάνιση και όχι τις δυνατότητες κίνησης στο χώμα. Στο εσωτερικό θα θέλαμε περισσότερες “έξυπνες” λύσεις με πολυχρηστικές καταβολές.
Πρεμιέρα για τον 16βάλβιδο 1.400άρη
Το 16βάλβιδο μοτέρ του C3 1,4 X-TR παρέχει καλές επιδόσεις και ειδικά επιταχύνσεις εν κινήσει.
Το Citroen C3 X-TR σηματοδοτεί την πρώτη εμφάνιση του 16βάλβιδου κινητήρα των 1,4 λίτρων που πρόσφατα λάνσαρε ο όμιλος PSA Peugeot-Citroen και τον οποίο έχουμε ήδη γνωρίσει στα Peugeot 206 και 307. Πρόκειται για κινητήρα ο οποίος σε συνδυασμό με το κιβώτιο Sensodrive έδειξε να εργάζεται πιο ευχάριστα κυρίως στο μεσαίο φάσμα των στροφών του όπου εμφανίζει και καλή ελαστικότητα. Η ονομαστική ισχύς του μοτέρ ανέρχεται σε 90 ίππους και αποδεικνύεται καλή για το μικρό Γαλλικό όχημα. Συγκεκριμένα σε σύγκριση με την οχταβάλβιδη έκδοση του C3 είναι σχεδόν ίδιος ο χρόνος της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ/ώρα (14,3 δλ. για το X-TR και 14,1 για το για το 1,4 8V), όμως σε ό,τι αφορά τις ρεπρίζ 60-100 και 80-120 χλμ/ώρα με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα το X-TR είναι ταχύτερο κατά 1,2 και 6,7 δλ. αντίστοιχα. Από πλευράς κατανάλωσης το 16βάλβιδο μοτέρ αποδείχτηκε ελαφρώς πιο οικονομικό ενώ από πλευράς θορύβου, ο ήχος του είναι λίγο πιο έντονος.