Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/9/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/9/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Φίλτρο Σωματιδίων Πετρελαίου (DPF)
Πώς λειτουργεί
Καθώς τα καυσαέρια μπαίνουν στους θαλάμους του ειδικού φίλτρου, μπλοκάρονται από τα πώματα, που είναι τοποθετημένα εναλλάξ στο πάνω και κάτω μέρος του. Μη βρίσκοντας δρόμο διαφυγής, κινούνται προς τα πορώδη κεραμικά τοιχώματα, που παρακρατούν τα σωματίδια πετρελαίου, με αποτέλεσμα οι εκπομπές να είναι φιλικότερες (ακόμα και σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες) για την υγεία και το περιβάλλον. Κατόπιν, μέσω της θερμότητας που αναπτύσσεται, τα σωματίδια καίγονται και εξέρχονται πια ως διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Μακροχρόνια
Οι κεραμικές επιφάνειες συγκρατούν μεταλλικά στοιχεία, τα οποία σταδιακά μεταλλάσσονται σε στάχτη που κλείνει τους πόρους των τοιχίων του φίλτρου. Η εξάτμιση λοιπόν κλείνει, εμποδίζοντας έτσι την ομαλή ροή καυσαερίων, με άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα. Την απάντηση στο πρόβλημα δίνουν τα καλής ποιότητας συνθετικά λιπαντικά.
EURO 4
Οι χώρες που υπέγραψαν το Πρωτόκολλο του Κιότο συμφώνησαν μέχρι το 2012 να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 5,2%, σε σχέση με το 1990. Η Ε.Ε. φιλοδοξεί να φέρει το ποσοστό στο 8% και μερικές χώρες, όπως η Γερμανία και η Δανία, ευελπιστούν να αγγίξουν το 21%. Εξαιτίας των επιβλαβών επιδράσεων στην υγεία και το κλίμα από τις εκπομπές ρύπων και σωματιδίων, οδηγηθήκαμε σταδιακά από το EURO-1 στο EURO-4. Το αποτέλεσμα των πιο πάνω αλλαγών στην τεχνολογία των κινητήρων είναι η κατά 50% μείωση των εκπομπών σωματιδίων αιθάλης. Η αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών ποικίλει. Οι Γάλλοι προτίθενται να εισάγουν άμεσα το DPF, ενώ οι Γερμανοί προσανατολίζονται στην υιοθέτησή του μέχρι το 2009.
Τα αποτελέσματα της κακής συντήρησης και λειτουργίας του (δεξιού) φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου είναι παραπάνω από εμφανή.

Η στάχτη από τα κακής ποιότητας λιπαντικά προοδευτικά φράσσει τους πόρους των κεραμικών τοιχωμάτων του φίλτρου.