Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/10/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/10/2005
Test mtx
Νέο Kia Rio 1,4 5d
Από πού πάνε για το Ρίο;
Το νέο Kia Rio παρουσιάζεται εξαιρετικά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του και σαφώς πιο ευρωπαϊκό, το νέο Kia Rio επέλεξε να πάρει τον δύσκολο δρόμο του ανταγωνισμού στη μικρή κατηγορία. Θα χαθεί ή θα βρει τελικά το σωστό μονοπάτι ο νέος μικρός Κορεάτης;
Tο πλέον σημαντικό γεγονός που επηρεάζει όλη την ύπαρξη και την υπόσταση του νέου Kia Rio είναι η απόφαση της Kia να εντάξει το μοντέλο στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι υπάρχει πλέον μια "αυθεντική" hatchback έκδοση (που πλαισιώνει το σεντάν μοντέλο), δηλαδή μια πιο νεανική εκδοχή, αφού το 5θυρο της προηγούμενης γενιάς ήταν ουσιαστικά ένα station wagon αυτοκίνητο. Φυσικά η απόφαση αυτή δεν πάρθηκε "εν μια νυκτί", αφού η Κia μέχρι σήμερα δεν διέθετε έναν εκπρόσωπο σε μια από τις πιο δυναμικές κατηγορίες αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Το νέο Rio λοιπόν έχει εξελιχθεί με γνώμονα τα πιο πρόσφατα ευρωπαϊκά στάνταρ, κάτι που είναι εμφανές και στη σχεδιαστική του γραμμή. Το καμπυλόγραμμο σχήμα, τα αμυγδαλωτά εμπρόσθια φωτιστικά και η μικρή "μάσκα" τονίζουν επιπλέον μια πιο νεανική διάθεση σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ οι αυξημένες για την κατηγορία εξωτερικές διαστάσεις ικανοποιούν τη ματαιοδοξία του ματιού. Από πλευράς τιμής, το νέο Rio στη βασική 5θυρη έκδοση EX κοστίζει 12.200 ευρώ, περιλαμβάνοντας ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. H βασική τιμή της σεντάν έκδοσης κοστίζει 11.300 ευρώ με φτωχότερο όμως εξοπλισμό.
Μας άρεσε
Η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και η απουσία κλίσεων στις στροφές, οι καλοί για την κατηγορία χώροι επιβατών, το φρέσκο σχήμα του.
Δεν μας άρεσε
Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και του επιλογέα, ορισμένες εργονομικές μικροατέλειες, τα σκληρά καθίσματα.

Ζωηρός και πρόθυμος 1.400άρης
Δίχως αμφιβολία, ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου αποτελεί ο νέος 1.400ρης κινητήρας των 99 δυναμομετρημένων ίππων. Κύρια χαρακτηριστικά του αποτελούν η προθυμία του στο πάτημα του γκαζιού και η ελαστικότητά του από το μεσαίο φάσμα των στροφών. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός του οχήματος δεν αναγκάζεται να καταφεύγει συχνά στο 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, που διαθέτει καλή κλιμάκωση, αλλά μέτρια αίσθηση. Στον τομέα της κατανάλωσης τα 8,5 λτ./100 χλμ. θεωρείται σχετικά υψηλή τιμή για την κατηγορία.

Παθητική ασφάλεια
Και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, το νέο Rio παρουσιάζεται σημαντικά βελτιωμένο, προσφέροντας από τη βασική πεντάθυρή του έκδοση 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής). Ακόμα πάντως, το νέο μοντέλο δεν έχει πάρει μέρος σε crash test από τον Euro NCAP, με τους υπευθύνους της εταιρείας να δηλώνουν ότι το αυτοκίνητο είναι σε θέση να επιβραβευθεί με 4 αστέρια.

 
  Νέο Kia Rio 1,4 5d
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά