Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/5/2007
TEST
Ford Focus Coupe-Cabriolet 2,0
Love me two times!
Διαβάστηκε από 5932 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/5/2007
Πολύ καλό στο δρόμο είναι το νέο Ford Focus Coupe-Cabriolet
Με αρκετή καθυστέρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό της, η Ford εισέρχεται στην κλάση των ανοικτών μικρομεσαίων και φυσικά το κάνει όπως επιτάσσει η κατηγορία: με ένα Focus με διπλό χαρακτήρα και σκληρή αναδιπλούμενη οροφή…
Ένα σημαντικό κενό (τόσο προϊόντικό, όσο και από πλευράς εικόνας της Ford) έρχεται να καλύψει το Focus Coupe-Cabriolet, το οποίο αποτελεί την έβδομη εκδοχή του μικρομεσαίου μοντέλου, τουλάχιστον μέχρι να ανεξαρτητοποιηθεί και επίσημα το C-Max.
Για όλες τις εταιρείες οι οποίες θέλουν να πρωταγωνιστούν στη μικρομεσαία κατηγορία, είναι σχεδόν απαραίτητο να έχουν και μια ανοικτή έκδοση. Η πρόταση της Ford σε αυτό τον τομέα φέρει φυσικά το όνομα του Focus και έχει σκληρή αναδιπλούμενη οροφή, όπως επιτάσσει το ρεύμα της εποχής και φυσικά ο ανταγωνισμός.
Από την εποχή του Escort…
… δεν είχε μικρομεσαίο κάμπριο η Ford στην αγορά, ενώ γενικά, ως ανοικτό μοντέλο, διέθετε μόνο το Streetka. Ένα ανοικτό Focus και ειδικά με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή ήταν εκ των ουκ άνευ για την εταιρεία, η οποία προ ετών είχε δείξει την απόφασή της για κάτι τέτοιο με το πρωτότυπο Vignale Concept. Σχεδιαστικά, το Focus Coupe-Cabriolet, όπως είναι το επίσημο όνομά του, είναι απόλυτα γνώριμο στο εμπρός μέρος, παρά τις μικροαλλαγές στον εμπρός προφυλακτήρα και στους αεραγωγούς, όμως είναι εντελώς νέο πίσω. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των κουπέ-κάμπριο είναι ο επιμηκυμένος τρίτος όγκος, καθώς ο χώρος αποσκευών πρέπει να είναι ικανός να φιλοξενήσει τα τμήματα της οροφής. Το Focus Coupe-Cabriolet δεν αποτελεί εξαίρεση και έχει να επιδείξει αυτό το στοιχείο, το οποίο ίσως θα είχε πιο περιορισμένη επίδραση στη συνολική εμφάνιση του οχήματος, εάν η διαίρεση της οροφής γινόταν σε τρία και όχι σε δύο κομμάτια. Σε κάθε περίπτωση, ο επιπλέον όγκος στο πίσω μέρος χρειαζόταν διαφορετική… διακόσμηση και η Ford επέλεξε νέου σχήματος και πολύ κομψά φωτιστικά σώματα, με όμορφο λευκό και κόκκινο χρώμα, ενώ μια μακρόστενη επιχρωμιωμένη ράβδος, η οποία "ενώνει" τα φώτα, προσθέτει μια αίσθηση πολυτέλειας. Η επιγραφή "Focus" στο εμπρός πλαϊνό μέρος και η αντίστοιχη "Pininfarina" στο πίσω πλαϊνό υποδηλώνουν αφ' ενός την καταγωγή του μοντέλου, αφ' ετέρου τη σημαντική συμβολή του ιταλικού σχεδιαστικού και κατασκευαστικού οίκου στην εξέλιξη του μοντέλου, αλλά και στην παραγωγή του.
Κινητήρες: Δύο βενζίνης γνωστοί και καθιερωμένοι
Οι επιλογές στον τομέα των κινητήρων βενζίνης είναι δύο: ο 1.600άρης των 100 ίππων και ο δίλιτρος των 145 (φωτό), αμφότεροι καταξιωμένοι στη συνείδηση του κοινού, από τη μακρά θητεία τους σε μικρότερα ή μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Η δοκιμή του δίλιτρου μοντέλου έγινε αμέσως μετά την επίσημη παρουσίασή του στην Ελλάδα και οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε είναι ικανοποιητικές. Σύμφωνα και με τις σχετικές μετρήσεις, οι επιδόσεις είναι μέτριες, ωστόσο επιτρέπουν αρκετά άνετο ταξίδι. Βασικό όπλο του εν λόγω μοτέρ -και επίσης το σημαντικότερο μέσο διαχείρισής του από πλευράς οδηγού- είναι η ελαστικότητά του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Όσο για την έκδοση των 1,6 λίτρων, δεν είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε στο πλαίσιο της παρουσίασης στην Καβάλα, η οποία προηγήθηκε της δοκιμής. Ωστόσο έγινε γνωστό, ότι συνοδεύεται από κιβώτιο πέντε σχέσεων με αρκετά κοντές σχέσεις, προκειμένου να αποκτά το όχημα ένα πιο "ζωντανό" προφίλ από πλευράς επιδόσεων. Με κλειστή την οροφή, η πίσω όψη του Ford Focus Coupe-Cabriolet εκπέμπει κυρίως κομψότητα και έχει ένα αρκετά σοβαρό ύφος.
Πλαίσιο - ασφάλεια
Το δάπεδο του Coupe-Cabriolet προέρχεται από αυτό της σεντάν έκδοσης του Focus, με πολλές όμως επεμβάσεις -ειδικά στο πίσω άκρο του. Ενισχύσεις υπάρχουν σε πλήθος σημείων (έξτρα εγκάρσιες ράβδοι στο κάτω μέρος, ενισχυμένες πόρτες, πλαίσιο παρμπρίζ κ.λπ.), ενώ από πλευράς εξοπλισμού διατίθενται τέσσερις αερόσακοι, καθώς και εκτινασσόμενα ρολ-μπαρ πίσω από τα πίσω προσκέφαλα. Τα εν λόγω ρολ-μπαρ εκτινάσσονται σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος, ακόμη και με κλειστή την οροφή.
Παραγωγή
Η παραγωγή γίνεται στην Ιταλία σε μονάδες του Πινινφαρίνα. Η Ford έδειξε εμπιστοσύνη στον ιταλικό οίκο, λαμβάνοντας υπ' όψιν της και τη θετική συνεργασία που είχαν οι δύο πλευρές με το Streetka. Εννοείται βέβαια, ότι την εξέλιξη του μοντέλου ανέλαβαν από κοινού ομάδες της Ford και του Πινινφαρίνα, με την πρώτη να αναλαμβάνει την ευθύνη για τις αναρτήσεις και τα μηχανικά μέρη, καθώς και το γενικό έλεγχο της εξελικτικής διαδικασίας.
Με κλειστή την οροφή, η πίσω όψη του Ford Focus Coupe-Cabriolet εκπέμπει κυρίως κομψότητα και έχει ένα αρκετά σοβαρό ύφος.

Με ανοικτή την οροφή, το αυτοκίνητο δείχνει αρκετά ισορροπημένο. Βασικό στοιχείο είναι η εκ νέου διαμόρφωση ολόκληρου του πίσω άκρου και η έντονη λάμψη που προσθέτουν διάφορες χρωμιωμένες λεπτομέρειες.

Η οροφή ανοίγει σε 29 δλ.
Η οροφή διαιρείται σε δύο σχετικά μεγάλα τμήματα και αναδιπλώνεται με το συνεχές πάτημα ενός και μόνο μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Η όλη διαδικασία βασίζεται στη λειτουργία πέντε υδραυλικών κυλίνδρων, τριών ηλεκτρικών μοτέρ και έντεκα συνολικά αισθητήρων. Ο χρόνος που ανακοινώνεται είναι της τάξης των 29 δλ. Με ανοικτή την οροφή είναι αρκετά προσεγμένη η ροή του αέρα στο εσωτερικό, ενώ με κλειστή την οροφή δεν εντοπίστηκαν σημαντικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι.

 
  Ford Focus Coupe-Cabriolet 2,0
Εσωτερικό
Στο δρόμο