Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/7/2007
TEST
Fiat Panda Panda 1,2 με φυσικό αέριο
“Καθαρές” κουβέντες…
Διαβάστηκε από 7636 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/7/2007
Φιλικό προς το περιβάλλον είναι το νέο Fiat Panda Panda 1,2 με φυσικό αέριο.
Ξεχωριστό και ιδιαίτερο το νέο Fiat Panda Panda, λειτουργεί τόσο με βενζίνη όσο και με φυσικό αέριο. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματά του;
Το 1997, η Fiat ενέταξε στην γκάμα της για πρώτη φορά ένα μοντέλο, που λειτουργούσε με φυσικό αέριο (Marea NGV). Aκολούθησαν το Multipla το 1998, το Punto και το Doblo το 2003. Φέτος, η ιταλική φίρμα παρουσίασε και το Panda Panda.
Οδική συμπεριφορά
Το Panda Panda χρησιμοποιεί το πάτωμα της τετρακίνητης έκδοσης του mini μοντέλου. Αν και η Fiat δεν ανακοινώνει λεπτομέρειες, το αμάξωμα είναι σχετικά υπερυψωμένο σε σχέση με το απλό Panda, γεγονός που στοιχίζει λίγο στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Μας προβλημάτισε αρκετά το αργό τιμόνι (3,5 στροφές έναντι 3 του απλού Panda), ενώ αισθητές είναι και οι τάσεις υποστροφής, λογικές όμως για τα δεδομένα της κατηγορίας και πάντα σε ασφαλή επίπεδα. Άλλωστε, η έλλειψη ισχύος και ροπής του κινητήρα δεν επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί ιδιαίτερα γρήγορα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και έχουν αρκετά καλή αίσθηση.
Χάνει σε απόδοση
Η χαμηλή θερμοκρασία -στην οποία καίγεται το φυσικό αέριο- είναι ο βασικότερος παράγοντας στον οποίο οφείλεται η μικρότερη απόδοση του κινητήρα. Οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι με τη βενζίνη η ισχύς του Panda Panda είναι 58 ίπποι/4.900 σ.α.λ., ενώ με το φυσικό αέριο 52/4.910 σ.α.λ. Μεγαλύτερη είναι η διαφορά στις επιταχύνσεις, όπου τα 0-100 χλμ./ώρα με τη βενζίνη έρχονται σε 21,8 δλ., ενώ με το φυσικό αέριο σε 24,9 δλ.
Ίδιοι θόρυβοι
Οδηγώντας το Fiat Panda Panda τόσο στην πόλη όσο και στην εθνική οδό, δυσκολευτήκαμε αρκετά για να καταλάβουμε αν υπάρχουν διαφορές στο θόρυβο που παράγει ο κινητήρας με τις δύο μορφές καυσίμου ξεχωριστά. Οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι, λειτουργώντας με βενζίνη και 100 χιλιόμετρα με 4η και 5η, το μοντέλο της Fiat είναι ελάχιστα πιο ήσυχο. Αντίθετα, το φυσικό αέριο υπερτερεί στο κριτήριο αυτό, με τη 2α στο max και στο ρελαντί.
Πώς λειτουργεί;
To Fiat Panda Panda εφοδιάζεται με 8βάλβιδο κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,2 λίτρων τεχνολογίας Fire, που λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο όσο και με βενζίνη. Το φυσικό αέριο διοχετεύεται στις ειδικές φιάλες που βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, καλυμμένες με ειδικό προστατευτικό υλικό, συνολικής χωρητικότητας 72 λίτρων (12 κιλών). Εκεί αποθηκεύεται υπό συνθήκες πίεσης, περίπου 200 bar. Αυτό αρκεί για να προωθηθεί στους ξεχωριστούς -από αυτούς της βενζίνης- ψεκαστήρες, αφού πρώτα ο μειωτήρας της πίεσης (πνεύμονας για τους ειδικούς) το επαναφέρει σε κανονικές συνθήκες.
Φιλικό προς το περιβάλλον
Σύμφωνα με τη Fiat, το Panda Panda με φυσικό αέριο εκπέμπει σχεδόν μηδενικές εκπομπές επικίνδυνων μικροσωματιδίων (PM=10). Ταυτόχρονα, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που προέρχονται από την καύση του καυσίμου αυτού, είναι κατά 23% μειωμένες σε σχέση με αυτές που προέρχονται από τη βενζίνη.
Οι μπουκάλες φυσικού αερίου βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου προστατευμένες από ειδικό υλικό.

Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο περνάει από τον "πνεύμονα" για να φτάσει στην ξεχωριστή γραμμή ψεκασμού στις κατάλληλες συνθήκες.

Μέσω αυτού του διακόπτη, ο οδηγός επιλέγει ποιο είδος καυσίμου θα χρησιμοποιήσει. Σύμφωνα με τη Fiat, στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία του Panda Panda, χρησιμοποιώντας μόνο φυσικό αέριο, φτάνει στα 300 χλμ.