Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/12/2007
Test mtx
BMW 316i 122 PS
3πλό όφελος
Διαβάστηκε από 15428 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/12/2007
Η Σειρά 3 της BMW, ακόμη και με το μικρότερο σε ισχύ κινητήρα, κερδίζει τον οδηγό της με τη στιβαρότητα που αποπνέει, την οδική της συμπεριφορά και την οδηγική αίσθηση
Η 316i απέκτησε νέο κινητήρα 1,6 λτ., οποίος συνδυάζει την περισσότερη ισχύ και τις καλύτερες επιδόσεις με τη χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης.
Η μεσαία BMW στη βασική της έκδοση τροφοδοτείται πλέον με το νέο μηχανικό σύνολο των 1,6 λτ., απόδοσης 122 ονομαστικών ίππων, ενώ φέρει και την τεχνολογία EficientDynamics. Περαιτέρω αλλαγές δεν υπάρχουν (π.χ. αισθητικές), ενώ σημαντικό είναι το γεγονός, ότι η τιμή της δεν άλλαξε σε σχέση με της προγενέστερης 316i, η οποία -ούτως ή άλλως- είναι η πιο ακριβή, με αισθητή διαφορά μάλιστα, σε σχέση με τα υπόλοιπα μεσαία 1.600άρια αυτοκίνητα.
Παράδειγμα προς μίμηση στο δρόμο
Η Σειρά 3 της BMW, ακόμη και με το μικρότερο σε ισχύ κινητήρα, κερδίζει τον οδηγό της με τη στιβαρότητα που αποπνέει, την οδική της συμπεριφορά και την οδηγική αίσθηση. Βέβαια, τα 119 πραγματικά "άλογα" της κινητήριας μονάδας είναι και πάλι λίγα για τις δυνατότητες του πλαισίου και της ανεξάρτητης ανάρτησης με τα τμήματα αλουμινίου και τη σφιχτή ρύθμιση.
Καλύτερες επιδόσεις - χαμηλότερη κατανάλωση
Ο νέος κινητήρας των 1,6 λτ., ο οποίος έχει εξελιχθεί από κοινού με την Peugeot και αποδίδει 119 πραγματικούς ίππους (έναντι 122 εργοστασιακών), προσδίδει στην 316i αισθητά καλύτερες επιδόσεις σε όλες τις μετρήσεις (βλ. παρακάτω σύγκριση με την 316i των 115 ονομαστικών ίππων). Παράλληλα, χάρη στα 10 Nm επιπλέον ροπής, έχει βελτιωθεί το τράβηγμα και η ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, ενώ με τη συνδρομή της τεχνολογίας EficientDynamics, έχει "πέσει" αισθητά και η κατανάλωση καυσίμου. Το μόνο αρνητικό στοιχείο αφορά στην πιο θορυβώδη λειτουργία του νέου μηχανικού συνόλου, χωρίς ωστόσο και πάλι να διαταράσσει την… ησυχία του εσωτερικού.
Σε σχέση με την προγενέστερη 316i
...5 ίπποι περισσότεροι
...10 Nm ροπής περισσότερα
...1,8 λτ./100 χλμ. χαμηλότερη κατανάλωση
...0,6 δλ. πιο γρήγορη στα 0-100 χλμ./ώρα
...0,9 δλ. και 1,2 δλ. πιο γρήγορη στα 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 5η ταχύτητα
...2,4 δλ. και 2,6 δλ. πιο γρήγορη στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η και 6η ταχύτητα
...2,1db (κατά μέσο όρο) πιο θορυβώδης
...Ίδια τιμή σε όλες τις εκδόσεις
Στο εσωτερικό με την πολυτελή εικόνα κυριαρχούν η υψηλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης. Παράλληλα, οι χώροι είναι άνετοι για τις μετακινήσεις 4 ενήλικων επιβατών.

Μέσω του συστήματος start/stop (το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί με το πάτημα του εικονιζόμενου διακόπτη), ο κινητήρας "σβήνει" όταν το αυτοκίνητο σταματάει, π.χ. σε ένα μποτιλιάρισμα, και τίθεται σε λειτουργία αυτομάτως με το πάτημα του συμπλέκτη.