Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/5/2008
TEST
Hyundai i10 CRDi 1,1λτ.
Προνομιακό...
Διαβάστηκε από 7119 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/5/2008
Σίγουρο και πάνω απ' όλα ασφαλές είναι κατά την κίνησή του στο δρόμο το Hyundai i10.
Mε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel 1,1 λίτρου (για την κατηγορία), το νέο Hyundai i10 CRDi ξεχωρίζει μεταξύ άλλων και για τις καλές επιδόσεις που διαθέτει.
Στοχεύοντας ξεκάθαρα στην κορυφή της κατηγορίας του, ο διάδοχος του Atos είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε τεχνικά χαρακτηριστικά. Βεβαίως, οι εκδόσεις με το diesel μοτέρ απευθύνονται σε όσους τυχερούς διαμένουν εκτός των ορίων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι, πέρα από το ότι απολαμβάνουν καλύτερη ποιότητα ζωής, μπορούν νόμιμα να ταξινομήσουν ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Σε κάθε περίπτωση, το i10 CRDi διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα που έχει και η βενζινοκίνητη έκδοσή του με κινητήρα χωρητικότητας επίσης 1,1 λίτρου (π.χ. πολύ καλή οδική συμπεριφορά), αυτή τη φορά όμως με καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση.
Εσωτερικό - Χώροι
Το εσωτερικό του i10 CRDi, όπως είναι λογικό, δε διαφέρει σε κάτι από αυτό της βενζινοκίνητης έκδοσης. Η συνολική του εικόνα είναι νεανική και μάλιστα με υλικά πολύ καλής ποιότητας, παρ' όλο που είναι σκληρά. Περισσότερο ενδιαφέρον χαρίζει η διχρωμία των υλικών, ενώ στο σύνολό τους οι διακόπτες είναι τοποθετημένοι σωστά και άμεσα προσβάσιμοι από τον οδηγό. Στον τομέα των χώρων, 4 ενήλικες μπορούν ακόμη και να ταξιδέψουν δίχως παραχωρήσεις, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει στα 225 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία.
Κινητήρας
Ελαστικό και με αρκετά καλές επιδόσεις είναι το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,1 λίτρων, που φιλοξενείται κάτω από το καπό το i10 CRDi. Παρ' όλο που μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. μοιάζει σχετικά απρόθυμο, από εκεί και μετά αναδεικνύει σημαντικά πλεονεκτήματα. Στον τομέα των επιδόσεων, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, υπερτερεί σημαντικά της βενζινοκίνητης έκδοσης, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στα επίπεδα θορύβου. Το CRDi ακούγεται περισσότερο μόνο στο ρελαντί.
Οδική συμπεριφορά
Σίγουρο και πάνω απ' όλα ασφαλές είναι κατά την κίνησή του στο δρόμο το Hyundai i10. Με δεδομένο τον αστικό του προσανατολισμό, το μοντέλο της Hyundai παρουσιάζεται αρκετά ευέλικτο, κινούμενο στους στενούς δρόμους της πόλης. Η ψηλή θέση οδήγησης επιτρέπει αρκετά καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ και το τιμόνι βοηθά αρκετά σε διαδικασίες όπως αυτή του παρκαρίσματος. Στην κατάλληλη θέση βρίσκεται και το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο ημιάκαπτος πίσω άξονας παρουσιάζει αρκετή σταθερότητα, ακόμα και σε δρόμο με στροφές και μεγαλύτερες ταχύτητες. Παρόμοια είναι η κατάσταση και όταν το i10 diesel κινείται στον αυτοκινητόδρομο. Παραμένει ασφαλές, δίχως επικίνδυνες τάσεις πλεύσεις, ακόμα και με ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα.
Σε σχέση με το βενζινοκίνητο i10 1,1 λτ.
Το i10 CRDi 1,1λτ. είναι:
• Ισχυρότερο κατά 9 ίππους με ροπή 153 Nm από τις 1.900-2.750 σ.α.λ. (έναντι 100 Nm/2.930 σ.α.λ.).
• Πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα με 13,9 δλ. έναντι 14,6 δλ.
• Πιο γρήγορο στο 60-100 χλμ./ώρα με 11,2 δλ. έναντι 14,5 δλ.
• Πιο γρήγορο στο 80-120 χλμ./ώρα με 19,1 δλ. έναντι 24,5 δλ.
• Πιο βαρύ κατά 106 κιλά (σύνολο 1.078).
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Επιδόσεις, χώροι, εικόνα εσωτερικού
(-): Τιμή σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση, μικρή υστέρηση κινητήρα μέχρι τις 2.000 σ.α.λ.
Η ελκυστική αισθητική του i10 έχει πολλά νεανικά στοιχεία, χαρίζοντας στο μοντέλο της Hyundai τη δική του προσωπικότητα.

Ασφαλές και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά είναι στο δρόμο το i10 CRDi.