Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/6/2008
TEST
Volvo S40 1,8 f/l
Ξεχωριστό και πάλι
Διαβάστηκε από 8653 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/6/2008
Χωρίς την παραμικρή αλλαγή στη δομή και στη ρύθμιση της ανάρτησης, και το ανανεωμένο S40 παρουσιάζει ως κύρια χαρακτηριστικά του την άνεση και την ασφάλεια.
Με έμφαση στη δυναμική, το ανανεωμένο S40 ήρθε να συνεχίσει το έργο του προκατόχου του, ως μια premium πρόταση στην κατηγορία.
Η Volvo, έχοντας ως βάση το ήδη δυναμικό και κομψό σχήμα του μεσαίου της S40, προέβη σε μικρές αλλαγές, με σκοπό να τονιστούν αυτά τα στοιχεία. Έτσι, στο ανανεωμένο S40 δύσκολα θα αντιληφθεί κανείς τα σημεία εκείνα που δέχτηκαν αλλαγή. Για να τα εντοπίσει, θα πρέπει να εστιάσει στο εμπρός μέρος, εκεί όπου η ανασχεδιασμένη μάσκα είναι πιο μυώδους σχεδίασης και αποτελεί συνέχεια του καπό, ενώ με τη σειρά του και ο προφυλακτήρας έχει τονιστεί προς την ίδια κατεύθυνση. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι δυσδιάκριτες και αφορούν στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και στα πιο κομψά φωτιστικά σώματα.
Oδική συμπεριφορά
Χωρίς την παραμικρή αλλαγή στη δομή και στη ρύθμιση της ανάρτησης, και το ανανεωμένο S40 παρουσιάζει ως κύρια χαρακτηριστικά του την άνεση και την ασφάλεια. Είναι σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες και ανταποκρίνεται θετικά στις ανήσυχες απαιτήσεις του οδηγού και σε στροφές -όσο βέβαια επιτρέπει ο κινητήρας. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) δε θα χρειαστεί να επέμβει, παρά μόνο σε ιδιαίτερα υπερβολικές κινήσεις του οδηγού, ενώ ο οδηγός λαμβάνει καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης.
Εσωτερικό
Και στο εσωτερικό του, το ανανεωμένο S40 δεν παρουσιάζει τρανταχτές διαφορές σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο έχει αναβαθμιστεί η εικόνα του από τη χρήση αληθινού ξύλου οξιάς (φωτό δεξιά) στην πρωτότυπης σχεδίασης –γνωστής και από του προηγούμενου μοντέλου- κονσόλα. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με τα αφρώδη υλικά να παρουσιάζουν πολύ καλή συναρμολόγηση, ενώ οι περισσότεροι διακόπτες βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα και προσφέρουν πολύ καλή εργονομία. Οι χώροι παραμένουν αμετάβλητοι και χαρακτηρίζονται μέτριοι για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού, αφ' ενός το περιορισμένο εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος επιφέρει περιορισμούς σε περίπτωση που χρειαστεί να φιλοξενηθεί ένας μεσαίος επιβάτης, και αφ' ετέρου άτομα άνω του μέσου ύψους θα συναντήσουν πρόβλημα, λόγω της κλίσης της οροφής στο πίσω μέρος. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, έχει χωρητικότητα 404 λίτρων.
Κινητήρες – Επιδόσεις
Ο 1,8 λίτρων κινητήρας του S40 δεν έχει υποστεί αλλαγές στην ανανεωμένη έκδοση. Αποδίδει 122 δυναμομετρημένους ίππους και είναι σε θέση να κινήσει ικανοποιητικά το αμάξωμα των 1.375 κιλών. Η λειτουργία του είναι ελαστική στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ δείχνει την αδυναμία του μόνο σε υψηλές, εκεί όπου αυξάνονται και τα επίπεδα θορύβου που παράγει. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με 5τάχυτο αραιής κλιμάκωσης κιβώτιο.