Το νέο VW Polo 1,4 85 PS απέναντι σε 16 μικρά | Polo(ς) έλξης |
Διαβάστηκε από 30100 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης:21/7/2009 |
|  | Απέναντι στο νέο Polo 1.4 85 PS: Aveo 1.4 5d, Sirion 1.3, Grande Punto 1.4 95PS 5d, Fiesta 1.4 5d, Jazz 1.4, i20 1.4, Ypslilon 1.4 16V, Mazda2 1.3 5d, Colt 1.3 5d, Micra 1.4 5d, Corsa 1.4 5d, 207 1.4 95 PS 5d, Ibiza 1.4 85 PS, Fabia 1.4, Swift 1.3 5d, Yaris 1.3 35d |
| Εν μέσω καλοκαιριού, το άρτι αφιχθέν Polo εκτινάσσει στα ύψη τη θερμοκρασία στη μικρή κατηγορία, την οποία συγκεντρώσαμε σχεδόν σύσσωμη και το φέρνουμε αντιμέτωπο απέναντι σε 16 μοντέλα της στο μέγα συγκριτικό τεστ που ακολουθεί. |
| | Το 5ης γενιάς Polo, 4 μήνες μετά την πρώτη επίσημη παρουσίασή του στην Έκθεση της Γενεύης, δηλώνει "παρών" στην ελληνική αγορά, με την 5θυρη έκδοση να είναι άμεσα διαθέσιμη, ενώ η 3θυρη και με το νέο 1,2 TSI κινητήρα των 105 ονομαστικών ίππων λανσάρονται στις αρχές του 2010. Οι αλλαγές που φέρνει σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο είναι αρκετές, καθώς διαφέρει ριζικά ως προς την εξωτερική του εμφάνιση, ενώ ανεβάζει ακόμα υψηλότερα τον πήχη στον τομέα της ποιότητας, μοιάζοντας με ένα μικρότερο Golf. Παράλληλα, οι τιμές του κυμαίνονται στα επίπεδα του προγενέστερου μοντέλου, αφού, συγκρίνοντας τις βασικές εκδόσεις (με 100% το Ε.Τ.Τ.), το νέο Polo είναι ακριβότερο μόνο κατά 200 ευρώ, ποσόν που υπερκαλύπτεται από τη συνολικά πιο σύγχρονη εικόνα του και την ύπαρξη ESP και ηχοσυστήματος από το βασικό εξοπλισμό. Μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο αισθητικά Εξωτερικά, το νέο μικρό VW δε φέρει καμία ομοιότητα με το προγενέστερο μοντέλο, υιοθετώντας στοιχεία από το καινούργιο Golf -ειδικά στο εμπρόσθιο τμήμα του. Συγκριτικά με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας με τα οποία το συγκρίνουμε, δίνει την εντύπωση ενός μικρομεσαίου, αλλά παρ' όλη την αισθητική του αναβάθμιση, δεν ξεφεύγει από τα συντηρητικά πρότυπα της φίρμας καθώς οι χωρίς εξάρσεις σχεδίασή του αρέσει στους αγοραστές του Polo διαχρονικά. Παράλληλα, από πλευράς διαστάσεων, το μήκος, πλάτος και μεταξόνιο έχουν αυξηθεί κατά 54, 32 και 4 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 14 χλστ. Για τον πιο νεανικό τους "αέρα" μεταξύ των μοντέλων της δοκιμής διακρίνονται το Fiesta, το 207, το Mazda2, το Grande Punto και το Swift, ενώ ξεχωρίζουμε και το σικ και πολυτελές Ypsilon. Από 12.350 ευρώ με 2 κινητήρες βενζίνης Η γκάμα του νέου Polo περιλαμβάνει 2 μηχανικά σύνολα βενζίνης, αυτά των 1,2 λτ. και 1,4 λτ., απόδοσης 70 και 85 ονομαστικών ίππων και το ντίζελ 1,6 TDI, ισχύος 75 ίππων. Αντίστοιχα, οι τιμές τους ξεκινούν από 12.350, 13.350 και 15.600 ευρώ, ενώ το 1,4 διατίθεται και με το κιβώτιο DSG7 (από 14.800 ευρώ). Οι τιμές αυτές πάντως είναι με ολόκληρο το Τέλος Ταξινόμησης και όχι το μειωμένο. Επιπλέον υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Trendline, Comfortline και Highline, όπου από τη βασική περιλαμβάνονται ESP, 2 μετωπικοί αερόσακοι και 2 πλευρικοί κεφαλής/θώρακος, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Hold Assist), ράδιο CD, ημιαυτόματος κλιματισμός Climatic, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα των θυρών κ.ά. Πρωταθλητής 6μήνου το Fiesta Το μικρό μοντέλο της Ford είναι αυτό που βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων για το 1ο 6μηνο του 2009 και το οποίο αναμένεται να οδηγήσει την κούρσα μέχρι το τέλος της χρονιάς. Μάλιστα, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008, έχει σχεδόν διπλασιάσει τις πωλήσεις του, ενώ και το μερίδιό του έχει αυξηθεί κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες. Από το δεύτερο και περσινό πρωταθλητή το Yaris δε φαίνεται να "μαρκάρεται" σκληρά, αφού ήδη έχει ανοίξει διαφορά της τάξεως των 1.045 αυτοκινήτων, κάτι που ισχύει και για το τρίτο μέχρι στιγμής Corsa. Από εκεί και κάτω, υπάρχει κόντρα ανάμεσα στο 207 και στο Swift, με το Peugeot να προηγείται για 59 αυτοκίνητα. | | Εξωτερικές διαστάσεις (χλστ.) | Μοντέλο | Μήκος | Πλάτος | Ύψος | Μετα- ξόνιο | Aveo 1,4 5d | 3.920 | 1.680 | 1.505 | 2.480 | Sirion 1,3 | 3.600 | 1.665 | 1.550 | 2.430 | Grande Punto 1,4 95PS 5d | 4.030 | 1.687 | 1.490 | 2.510 | Fiesta 1,4 5d | 3.950 | 1.722 | 1.433 | 2.489 | Jazz 1,4 | 3.900 | 1.695 | 1.525 | 2.500 | i20 1,4 | 3.940 | 1.710 | 1.490 | 2.525 | Ypslilon 1,4 16V | 3.810 | 1.704 | 1.530 | 2.388 | Mazda2 1,3 5d | 3.900 | 1.695 | 1.475 | 2.490 | Colt 1,3 5d | 3.940 | 1.695 | 1.550 | 2.500 | Micra 1,4 5d | 3.719 | 1.660 | 1.540 | 2.430 | Corsa 1,4 5d | 3.999 | 1.737 | 1.488 | 2.511 | 207 1,4 95 PS 5d | 4.030 | 1.720 | 1.472 | 2.540 | Ibiza 1,4 85 PS | 4.052 | 1.693 | 1.445 | 2.469 | Fabia 1,4 | 3.992 | 1.642 | 1.498 | 2.462 | Swift 1,3 5d | 3.695 | 1.690 | 1.500 | 2.380 | Yaris 1,3 35d | 3.785 | 1.695 | 1.530 | 2.460 | Polo 1,4 5d | 3.970 | 1.682 | 1.463 | 2.470 | |
|  | Aveo 1,4 5d (+): Σχεδίαση, αναβαθμισμένη ποιότητα, χώροι επιβατών (-): Χώρος αποσκευών, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, επιδόσεις εν κινήσει, αποτελεσματικότητα φρένων |  | Sirion 1,3 (+): Σχέση τιμής - αξίας, ευελιξία, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, εργονομία, πρακτικότητα εσωτερικού (-): Ατέλειες στο φινίρισμα, θόρυβος κινητήρα, οδηγική αίσθηση |  | Grande Punto 1,4 95PS 5d (+): Σχεδίαση, άνεση, οδική συμπεριφορά, τιμή-εξοπλισμός (-): Ατέλειες στην ποιότητα, ελαφρύ τιμόνι |  | Fiesta 1,4 5d (+): Οδική συμπεριφορά, άνεση, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, ποιότητα μαλακού πλαστικού στο ταμπλό, θέση οδήγησης, ποιότητα κύλισης (-): Ατέλειες στο φινίρισμα, διαθέσιμο πλάτος στο πίσω κάθισμα |  | Jazz 1,4 (+): Χώροι, επιδόσεις, εξοπλισμός, κατανάλωση, πρακτικότητα, ορατότητα, εργονομία, κοντές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων (-): Τιμή αγοράς, όχι τόσο καλή αμεσότητα τιμονιού |  | i20 1,4 (+): Σχέση τιμής - αξίας, χώρος αποσκευών, εργονομία, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά (-): Υφή πλαστικών στο εσωτερικό, άνεση καθισμάτων, ξερή απόσβεση ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες |  | Ypsilon 1,4 16V (+): Σχεδίαση, ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, διάκοσμος, επιδόσεις (-): Διαθέσιμοι χώροι, οδηγική αίσθηση |
|  |
|  | Mazda2 1,3 5d (+): Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, εργονομία, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, φρένα (-): Λιτό εσωτερικό, πλάτος στο πίσω κάθισμα |
|  | Colt 1,3 5d (+): Απόδοση κινητήρα, χώροι επιβατών, αποτελεσματικότητα φρένων (-): Θόρυβος κινητήρα, μικρός χώρος αποσκευών |
|  | Micra 1,4 5d (+): Επιδόσεις, ευελιξία, ευχάριστη οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, νεανική εικόνα (-): Ατέλειες στο φινίρισμα, θόρυβος κινητήρα, χώροι, φρένα |
|  | Corsa 1,4 5d (+): Διαθέσιμοι χώροι, ποιότητα, σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, 6ετής εγγύηση στα μηχανικά μέρη (-): Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, ασάφεια επιλογέα ταχυτήτων, επιδόσεις εν κινήσει |
|  | 207 1,4 95 PS 5d (+): Οδική συμπεριφορά, ποιότητα υλικών, σχεδίαση, άνεση, επιδόσεις (-): Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, σχετικά ελαφρύ τιμόνι |
|  | Ibiza 1,4 85 PS (+): Οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα, χώρος αποσκευών, θέση οδήγησης, ποιότητα (-): Αίσθηση πεντάλ φρένων, αέρας για τα κεφάλια και πλάτος πίσω |
|  | Fabia 1,4 (+): Οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών - αποσκευών, ελαστικότητα κινητήρα (-): Θόρυβος κινητήρα, αίσθηση πεντάλ φρένων, ατέλειες στο φινίρισμα |
|  | Polo 1,4 5d (+): Ποιότητα κατασκευής, άνεση, στιβαρότητα, φρένα (-): Ωφέλιμο ύψος πίσω, έλλειψη νεανικού χαρακτήρα, θόρυβος κινητήρα |
|  | Yaris 1,33 5d (+): Ευελιξία, πρακτικότητα εσωτερικού, χώροι, κατανάλωση, φρένα (-): Ποιότητα πλαστικών εσωτερικού, οδηγική αίσθηση, σχέση τιμής - αξίας |
|  | Swift 1,3 5d (+): Ευελιξία, οδική συμπεριφορά, σχεδίαση αμαξώματος, απόδοση κινητήρα (-): Επιδόσεις εν κινήσει, ατέλειες στο φινίρισμα στο εσωτερικό, χώροι για τα γόνατα πίσω και τις αποσκευές |
|
|
|