Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/3/2011
Παρουσίαση
Τα μικρομεσαία hatchback με τους καλύτερους χώρους
Οι… χωροφύλακες
Διαβάστηκε από 44036 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:29/3/2011
Συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με τους χώρους που θα καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας, τα μικρομεσαία μοντέλα χαίρουν άκρας δημοτικότητας στο αγοραστικό κοινό. Το μικροσκόπιο του Auto Τρίτη αναλύει ποιο μικρομεσαίο πεντάθυρο hatchback της αγοράς φυλάει καλύτερα το μυστικό της ευρυχωρίας.
Συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με τους χώρους που θα καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας, τα μικρομεσαία μοντέλα χαίρουν άκρας δημοτικότητας στο αγοραστικό κοινό. Το μικροσκόπιο του Auto Τρίτη αναλύει ποιο μικρομεσαίο πεντάθυρο hatchback της αγοράς φυλάει καλύτερα το μυστικό της ευρυχωρίας.
Βασικό πλεονέκτημα των μικρομεσαίων μοντέλων είναι ο συνδυασμός σχετικής ευρυχωρίας με compact διαστάσεις και λογικό κόστος. Ο μέσος οικογενειάρχης - και όχι μόνο - χρειάζεται τους χώρους για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειάς του και, όπως είναι λογικό, στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, οι διαθέσιμοι χώροι αποτελούν γι´ αυτόν ένα σοβαρό παράγοντα επιλογής ενός αυτοκινήτου. Επιλέξαμε λοιπόν, να εστιάσουμε σε τέσσερις τομείς που έχουν να κάνουν με την ευρυχωρία των αυτοκινήτων. Αυτοί είναι ο διαθέσιμος "αέρας" για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ο χώρος για τα γόνατα τους, καθώς και το πλάτος του πίσω καθίσματος. Όλα τα παραπάνω στοιχεία προέκυψαν από δικές μας αντικειμενικές και απόλυτα έγκυρες μετρήσεις. Αντίθετα, για τον όγκο του χώρου αποσκευών, συγκρίναμε τα στοιχεία των κατασκευαστών και τις μετρήσεις τους που έχουν προκύψει με τη μέθοδο VDA.

Πως γίνονται οι μετρήσεις μας;
Συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με τους χώρους που θα καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας, τα μικρομεσαία μοντέλα χαίρουν άκρας δημοτικότητας στο αγοραστικό κοινό. Το μικροσκόπιο του Auto Τρίτη αναλύει ποιο μικρομεσαίο πεντάθυρο hatchback της αγοράς φυλάει καλύτερα το μυστικό της ευρυχωρίας.
Για το πλάτος του πίσω καθίσματος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο.
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… "Λυκούργου", μιας συσκευής που προσομοιώνει το πρότυπο ενός μέσου ανθρώπου. Ο "Λυκούργος" λοιπόν έχει ύψος 1,78 μ. και βάρος 76 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), τη πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, γίνονται όλες οι μετρήσεις εκ των υστέρων, για να υπάρχει αντιπροσωπευτική μέτρηση για το χώρο στα πόδια των πίσω επιβατών. Για το πλάτος του πίσω καθίσματος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους του "Λυκούργου". Σε περίπτωση που υπάρχει συρόμενο πίσω κάθισμα, ο χώρος για τα γόνατα υπολογίζεται με το κάθισμα τέρμα πίσω. Αντίστοιχα, και ο χώρος αποσκευών του αυτοκινήτου με συρόμενο πίσω κάθισμα, είναι ο μικρότερος.

Η συσκευή που χρησιμοποιούμε για τις μετρήσεις των χώρων προσομοιώνει το πρότυπο ενός μέσου ανθρώπου. Η συσκευή μέτρησης χώρων, που έχει βαφτιστεί με το όνομα "Λυκούργος", χρησιμοποιείται και για τη μέτρηση του "αέρα" για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Τι είναι η μέθοδος VDA
Η μέθοδος VDA χρησιμοποιείται από την Verbund Die Automobilindustrie που ουσιαστικά, είναι η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας. Η τιμή μέτρησης κατά τη μέθοδο VDA προκύπτει από τη συμπλήρωση του χώρου αποσκευών με μπλοκ διαστάσεων 00x100x50 χλστ. Το κάθε μπλοκ έχει όγκο δηλαδή 1.000.000 κ.χλστ. ή 1.000 ml ή 1 λτ. Η καταμέτρηση των μπλοκ που χώρεσαν στο χώρο αποσκευών μας δίνει την τιμή της μέτρησης κατά VDA.
 
 Τα μικρομεσαία hatchback με τους καλύτερους χώρους
Διαθέσιμος «αέρας» για τα κεφάλια
Ωφέλιμο εσωτερικό πλάτος
Το συρόμενο κάθισμα
Χώρος για τα γόνατα
Χώρος αποσκευών
Το πιο ευρύχωρο μικρομεσαίο συνολικά είναι…