• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τελικά ευθύνεται η κατανάλωση και η οικονομία για τον θάνατο της τετρακίνησης; Τι λέτε;

Ο «φονιάς» της τετρακίνησης

Διαβάστηκε από 18926 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/4/2017

H ανάγκη για χαμηλές καταναλώσεις και ανάλογες εκπομπές CO2 μετέτρεψε τα SUV από βαρβάτα τετρακίνητα σε light οχήματα με αυτόματη τετρακίνηση. Πιστεύετε τελικά ότι η κατανάλωση σκότωσε την τετρακίνηση;

 
Βασικό χαρακτηριστικό των σκληρών τετρακίνητων SUV είναι, αν μη τι άλλο, η ικανή τετρακίνηση -είτε μόνιμη με κεντρικό διαφορικό, είτε κατ` επιλογή με ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς- αλλά και χαρακτηριστικά, όπως οι κοντές σχέσεις και τα μπλοκέ διαφορικά. Αλλά για μισό λεπτό. Τι έγιναν όλα αυτά;
 
Που πήγαν οι τζιπούρες, που όργωναν τα βουνά; Ποιος κομήτης απειλεί την ύπαρξή τους; Ρίχτε μια ματιά στους σημερινούς δρόμους. Κοιτάξτε τη λίστα των SUV μοντέλων των κατασκευαστών, όπου είναι έκδηλη η τάση για δικίνητες προτάσεις ή στην καλύτερη περίπτωση για αυτόματη τετρακίνηση. Μα τι έγιναν τα σκληροτράχηλα τζιπ; Γιατί τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας οι δικίνητες εκδόσεις και οι αυτόματες τετρακινήσεις;

Το Suzuki Vitara από 3 διαφορικά, κοντά και κλείδωμα τώρα έγινε δικίνητο ή με αυτόματη τετρακίνηση χωρίς κοντά. Είναι πιο χαμηλό και έχει πιο ασφάλτινη ανάρτηση-στήσιμο. Το Jeep Renegade στο 70% των εκδόσεων του είναι δικίνητο και να για να πάρεις τετρακίνητο πάς σε ακριβές 2λιτρες diesel εκδόσεις ή 1,4 turbo βενζίνη με 170 άλογα και χωρίς κοντά. Το Pajero, το σκληροτράχηλο SUV της Mitsubishi, εξαφανίστηκε και δεν διατίθεται καν στην ελληνική αγορά. Tα Hyundai iX35 και Kia Sportage δεν έχουν καν τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ πριν τα αντίστοιχα Tucson και Sportage ήταν τετρακίνητα και με κλείδωμα (στην Ελλάδα). 

Η μόνιμη τετρακίνηση έχει αυξημένες τριβές και συνεπώς αυξημένη κατανάλωση και υψηλές εκπομπές CO2. H κατΆ επιλογή τετρακίνηση ακόμα και χωρίς εμποκή της έχει αυξημένο βάρος. Όλα αυτά λοιπόν είναι εχθροί της κατανάλωσης. Γι αυτό λοιπόν οι κατασκευαστές έχουν στραφεί στα δικίνητα (προσφέρουν αίσθηση SUV και πανοραμική θέση οδήγησης χωρίς το κόστος και κυρίως την αυξημένη κατανάλωση της τετρακίνησης) ή στην αυτόματη τετρακίνηση. Χωρίς κεντρικό διαφορικό, η αυτόματη τετρακίνηση εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητο. Έτσι το όχημα είναι βασικά προσθιοκίνητο και μόνο όταν σπινάρουν οι τροχοί τότε εμπλέκονται και οι πίσω και σε ποσοστό ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Εσείς τι λέτε; Με τόσο αυστηρές νόρμες καυσαερίων και την ανάγκη για χαμηλή κατανάλωση καλώς χάθηκαν τα ενεργοβόρα τζιπ; Χρειάζονται θηριώδη τετρακίνητα οχήματα τη στιγμή μάλιστα, που από έρευνες έχει αποδειχθεί, πως μόνο το 1% των αγοραστών τους εξαντλεί τις δυνατότητές τους;

 
  • Sylvestros

    ΝΑΙ ΡΕ , ΠΑΝΑΘΕΜΑ ΤΙΣ ΜΟΔΕΣ ΣΑΣ. ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ..... Κρατάμε αμάξια 15 ετών κ βάλε, γιατί δε μπορούμε να βρούμε ενα πραγματικό αμάξι να μας πάει μια πραγματική εκδρομή, στη φύση, στα βουνά κ σε μέρη που δε πάνε οι τρέντυδες με τα άχρηστα SUV τους. Αυτό δεν είναι επιβάρυνση με αμάξια 15ετίας? Ή θα μας τα απαγορεύσουν? Φασισμό μήπως κ στα αμάξια? Επιλογές 0? Πρέπει ντε κ καλά να γίνουμε τρέντυδες για αράχωβα? Κ όσοι κάναμε κ δουλειές παράλληλα κ τα χωριά μας είναι σε κακοτράχαλα βουνά τι? Πήρα σβάρνα το Δεκέμβριο τις αντιπροσωπείες αποφασισμένος να αλλάξω το 15ετίας σαραβαλάκι μου κ μου γύρισε το μάτι. Ειδικά με το Βιτάρα, Η απογοήτευση.

      30
  • cool

    Οταν σε νοιάζει μόνο η εικόνα ...δηλαδή ψηλό και μεγάλο αμάξι ,αλλα η ουσία απουσιάζει ..δηλαδή η τετρακίνηση τότε το αποτελεσμα είναι αυτά τα άσχημα χοντροκομμένα αυτοκίνητα που δεν προσφέρουν τίποτα άλλο παρα μόνο μια πλασματική εικόνα του status του wannabe πλουσιου ....Ε οι Ελληνες ως καρακομπλεξικοι γουσταρουν τα φτιασιδώματα...βέβαια υπάρχουν και οι πραγματικοί γνώστες όπως πολλοι σχολιαστές εδω μέσα που ούτε συζητάμε να κουβαλαμε καθημερινά 1,5 και 2 τόνους έτσι για να μας περνάνε για σημαντικούς. Δηλαδή ρε καρντάσια , μιας και είναι σε διπλανό άρθρο ...πείτε μου γιατί να δώσω 20Κ για το ateca και όχι 15Κ για το LEON...;ένα λόγο ...και μή μου πείτε για χώρους γιατί η χρηματική διαφορά είναι τεράστια... Κρίμα... εδω και καιρό ψάχνω ένα όχημα ελευθερου χρόνου αλλά που;

      14
  • Χρήστος

    Δυστυχώς, στο βωμό του χρήματος και του κέρδους είναι αυτό που έχουν θυσιάσει όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν τους νοιάζει, τι θέλει ο κόσμος. Του πασάρουν ότι αυτοί θέλουν για να βγάλουν όσο το δυνατόν περισσότερα! Από την άλλη φταίμε και εμείς οι ίδιοι που είχε γίνει μόδα και έπαιρνε και η κουτσή Μαρία, Τζιπ για να πάει για ψώνια στο Κολωνάκι! Έτσι τα μπαστάρδεψαν.

      13
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Εάν είχα να επιλέξω μεταξύ ενός LC79 και ενός "αυτόματου" τέτρα, φυσικά και η επιλογή μου θα ήταν το Landcruiser 79, ή το γυμνό Merc Gwagen με το flat tray αντί για καρότσα.Με ένα τόνο φορτίο plus, αυτό θα ήθελα...

      12
  • vaggelis

    Η αλήθεια είναι πως το 99% των κατόχων 4χ4 δεν τα χρησιμοποιούν για αυτό που κατασκευάστηκαν. Και είναι προφανές πως οι εταιρείες δεν μπορούν να κρατάν μοντέλα στην αγορά πραγματικά τετρακίνητα με ικανότητες την στιγμή που τα SUV καλύπτουν σχεδόν το 100% των αναγκών των κατόχων. Αυτή τη στιγμή όπως το βλέπω η μόνη λύση για κάποιον που χρειάζεται ένα πραγματικό 4χ4 και ταυτόχρονα οικογενειακό αμάξι πρέπει να πάει σε Pick up τύπου Isuzu D-max δικάμπινο, Hilux, Navara Κλπ. Και αν εξαιρέσοουμε το μεγάλο τους μήκος είναι εξαιρετικά all around αυτοκίνητα πλέον! Απλά δεν ξέρω κατα πόσο μπορεί κάποιος να τα αγοράσει και να μην είναι επαγγελματικά.

      9
  • ΝΙΚΟΛΑΣ Δ

    Αυξημένο βάρος, υψηλό κέντρο βάρους, σίγουρα υψηλή κατανάλωση , σίγουρα είναι πολύ σωστό που πέρασε η μόδα των τετρακίνητων , στην τελική ελάχιστοι είναι αυτοί που πραγματικά την χρειαστήκαν . Προτάσεις έξυπνων ηλεκτρονικών όπως του 3008 που βελτιώνουν την πρόσφυση χωρίς να κουβαλάς το 99% του χρόνου περιττά κιλά είναι στη σωστή κατεύθυνση.

      6

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα