Τα πάντα πλέον ελέγχονται ηλεκτρονικά από εκατοντάδες αισθητήρες οι οποίοι λαμβάνουν τιμές ασταμάτητα για όλες τις συνθήκες λειτουργίας του αυτοκινήτου(όπως θερμοκρασία κτλ.) Αυτή η ασταμάτητη συλλογή έχει πρακτικό σκοπό, αφού ο «εγκέφαλος» του κινητήρα μπορεί να ρυθμίζει όλες τις παραμέτρους για να λειτουργεί το αυτοκίνητο πάντα στην καλύτερη κατάσταση και με τον στόχο που του έχει τεθεί από το εργοστάσιο.
Να το πούμε πιο απλά, το καθήκον της μονάδας ελέγχου είναι να εξασφαλίζει τη βέλτιστη συμπεριφορά οδήγησης υπό τις τρέχουσες συνθήκες και σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών ( η λεγομένη και ως χαρτογράφηση του κινητήρα).
Με την εισχώρηση σε αυτή την μονάδα ελέγχου, μπορεί ένας επαγγελματίας να αλλάξει τον αρχικό εργοστασιακό χάρτη ή ακόμα και να θεωρήσει εκ νέου τις εργοστασιακές τιμές που έχουν οριστεί, επεμβαίνοντας ουσιαστικά στον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου.
Εδώ πρέπει να επισημάνουμε πως ακόμα και εάν ένας επαγγελματίας επέμβει και καθορίσει εκ νέου τις τιμές αυτές, μία ενημέρωση λογισμικού από τον κατασκευαστή μπορεί να καταστρέψει ολόκληρο το συντονισμό και να «επαναφέρει» το αυτοκίνητο, όπως ένα format έναν υπολογιστή.