H ανανεωμένη Octavia πληρεί τις προδιαγραφές Euro 5

H ανανεωμένη Octavia πληρεί τις προδιαγραφές Euro 5

Τι προβλέπει το πρότυπο Euro 5

(9/3/2009)

Φροντίζοντας για το περιβάλλον και τον άνθρωπο, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το υποχρεωτικό πρότυπο Euro 5, που θα μπει σε ισχύ από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θέτουν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων.

Από το Σεπτέμβριο του 2009, όλα τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς με βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα, για να λάβουν έγκριση Τύπου, θα πρέπει να τηρούν τα νέα, αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων, που ορίζει το πρότυπο Euro 5 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σήμερα, τα αυτοκίνητα που λαμβάνουν έγκριση Τύπου και, παράλληλα, έχουν το δικαίωμα να ταξινομηθούν και να πωληθούν στη χώρα μας ως καινούργια, είναι υποχρεωμένα να τηρούν το πρότυπο Euro 4. Τα αυτοκίνητα αυτά, όπως και όσα λάβουν έγκριση Τύπου ως Euro 4 μέχρι και το Σεπτέμβριο, θα μπορούν να ταξινομούνται και να πωλούνται σύμφωνα με όσα ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, μόνο μέχρι και το τέλος Δεκεμβρίου του 2010. Από τον Ιανουάριο του 2011 και ύστερα, όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι Euro 5, ενώ οι Euro 4 κινητήρες είτε θα έχουν αντικατασταθεί με κινητήρες Euro 5, είτε θα λάβουν μια σειρά από βελτιώσεις από το εργοστάσιο, ώστε να τηρούν τα νέα όρια. Ήδη πάντως οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και, ακόμη και σήμερα, 7 περίπου μήνες πριν ξεκινήσουν οι εγκρίσεις Τύπου Euro 5 μοντέλων, μπορεί κανείς να βρει μερικά αυτοκίνητα που πληρούν από τώρα τα όρια του νέου προτύπου. Μάλιστα λίγα από αυτά, μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού, έχουν ήδη λάβει έγκριση Τύπου ως Euro 5. Όσο πάντως φτάνουμε πιο κοντά προς το Σεπτέμβριο και την υποχρεωτική εφαρμογή του προτύπου, αναμένουμε συνεχώς το λανσάρισμα περισσότερων μοντέλων με κινητήρες, που θα τηρούν τα νέα όρια εκπομπών ρύπων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Προσοχή! Δεν πρέπει να συγχέουμε τις εκπομπές ρύπων που περιλαμβάνονται στο πρότυπο Euro 5, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων. Οι πρώτες αφορούν στους ρύπους οι οποίοι είναι άμεσα επιβλαβείς στον άνθρωπο, ενώ το διοξείδιο του άνθρακα προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου και βλάπτει άμεσα το περιβάλλον και έμμεσα τον άνθρωπο.

&&&& &&&& Σύμφωνα με το νέο πρότυπο Euro 5, που θα ισχύσει για τις εγκρίσεις Τύπου επιβατικών αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου του 2009, τα ανώτατα όρια εκπομπών ρύπων ορίζονται ως εξής:

Κινητήρες πετρελαίου:

• Μονοξείδιο του άνθρακα (CO): 0,5 γρμ./χλμ.
• Αιωρούμενα σωματίδια (PM): 0,005 γρμ./χλμ.
• Οξείδια του αζώτου (NOx): 0,18 γρμ./χλμ.
• Συνδυασμένες εκπομπές υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου (HC+NOx): 0,23 γρμ./χλμ.

Κινητήρες βενζίνης:

• Μονοξείδιο του άνθρακα (CO): 1,0 γρμ./χλμ.
• Υδρογονάνθρακες (HC): 0,1 γρμ./χλμ.
• Αιωρούμενα σωματίδια (PM): 0,005 γρμ./χλμ.*
• Οξείδια του αζώτου (NOx): 0,06 γρμ./χλμ.
*Μόνο για τα βενζινοκίνητα οχήματα με άμεσο ψεκασμό, τα οποία λειτουργούν με καύση πτωχού μείγματος.

Οι κατασκευαστές, από την πλευρά τους, υποχρεούνται να εναρμονιστούν με τα νέα όρια, ενώ παράλληλα η Ευρωπαϊκή Ένωση ορίζει ρητά, ότι αυτοί οφείλουν να διασφαλίζουν την ανθεκτικότητα των διατάξεων ελέγχου της ρύπανσης για απόσταση 160.000 χλμ. Επιπλέον, η συμμόρφωση κατά τη λειτουργία πρέπει να είναι δυνατόν να ελέγχεται επί χρονικό διάστημα έως πέντε έτη ή 100.000 χλμ.
CORAL GAS PASXA
citroen