Η εργοστασιακή ανάρτηση είναι «συμβιβασμός» λόγω κόστους ή απλά ξέρουμε εμείς καλύτερα και τη «βελτιώνουμε»;

Η εργοστασιακή ανάρτηση είναι «συμβιβασμός» λόγω κόστους ή απλά ξέρουμε εμείς καλύτερα και τη «βελτιώνουμε»;

(18/3/2009)

Βελτιώσεις υπάρχουν πολλές, όμως η «βελτίωση» της ανάρτησης είναι φτηνή, απλή και εύκολη. Είναι όμως πραγματική βελτίωση; Ένα σετ ελατήρια, ένα σετ αμορτισέρ και το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται. Σαφώς, αφού αλλάζει τελείως η δυναμική του συμπεριφορά, όμως επηρεάζεται τόσο η άνεση όσο και οι ικανότητές του. Θα περίμενε κανείς πως το «σφίξιμο» της ανάρτησης κάνει το αυτοκίνητο καλύτερο, ασφαλέστερο και γενικά πιο γρήγορο. Όμως τα πράγμα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Η ανάρτηση, όσο απλή είναι στη δομή της τόσο πολύπλοκη είναι στην σύλληψη. Η δυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου αποτελεί αυτόνομη επιστήμη και οι εταιρείες δαπανούν τεράστια ποσά στην εξέλιξη, σχεδίαση, δοκιμή και εφαρμογή ώστε να πετύχουν το στήσιμο που χρειάζεται κάθε μοντέλο. Αν η δουλειά που γίνεται πριν την τοποθέτηση δεν συγκινεί, ίσως τα εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν λανσαριστεί ένα αυτοκίνητο να δώσουν ένα μέγεθος της σημασίας που δίνεται από τους κατασκευαστές. Η ανάρτηση έχει δύο βασικούς σκοπούς. Πρώτον να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί την επαφή του με την άσφαλτο και δεύτερον να απομονώνει την καμπίνα από τις ανωμαλίες προσφέροντας σχετική άνεση. Αντίθετα με ότι πιστεύεται τα δύο αυτά χαρακτηριστικά δεν είναι αντιμαχόμενα. Δε σημαίνει δηλαδή πως μία ανάρτηση που εκμηδενίζει την άνεση έχει κάνει πετύχει να αυξήσει την πρόσφυση και άρα ασφάλεια ή ακόμη και επιδόσεις του αυτοκινήτου. Και όμως αυτό είναι το μόνο που επιτυγχάνουν οι αυτοσχέδιες «βελτιώσεις». Αφαιρώντας τελείως την άνεση και μαζί τις κλίσεις του αμαξώματος, δίνουν την εντύπωση πως βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά. Όμως αυτό δεν ισχύει. Δεν είναι σπάνιο ακόμη και βελτιώσεις που γίνονται από αντιπροσωπίες ή ακόμη και τους ίδιους τους κατασκευαστές να δίνουν μεν τον σπορ χαρακτήρα που θέλει μια έκδοση ενός μοντέλου, να χειροτερεύουν όμως εκτός από την άνεση και την οδική συμπεριφορά. Είναι εξάλλου πολύ λιγότερος ο χρόνος που έχει δοθεί στην εξέλιξη της ανάρτησης μιας μόνο έκδοσης σε σχέση με τη δουλειά που έχει γίνει για ολόκληρο το μοντέλο. &&&& Συχνά η ανάρτηση γίνεται τότε ξερή, τερματίζει αμέσως, ξεκολλάει τον τροχό από το δρόμο στις ανωμαλίες, και οδηγεί σε έντονα φαινόμενα υποστροφής. Μαζί με την άνεση, χάνεται και η οδική συμπεριφορά. &&&& Υπάρχουν βέβαια και εκδόσεις μοντέλων που φέρουν πραγματικά βελτιωμένη ανάρτηση που λειτουργεί άψογα και με μικρές απέριττες παραχωρήσεις στην άνεση. Τα GTI μοντέλα των περισσότερων εταιρειών έχουν τέτοια ανάρτηση, όμως αυτή συνοδεύεται συχνά και με άλλες αλλαγές, όπως στις αντιστρεπτικές, τα ψαλίδια ή ακόμη και ενισχύσεις στο αμάξωμα. &&&& Η δική μας αυτοσχέδια «βελτίωση» είναι συνήθως εμπειρική και το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε ανταλλακτικά από άλλες εκδόσεις ή από τρίτους κατασκευαστές που ταιριάζουν στο αυτοκίνητό μας δεν εγγυάται ουσιαστικά κάτι. &&&& Εσείς την πειράζετε την ανάρτηση; Εμπιστεύεστε τη δική σας εμπειρία έναντι της δουλειάς που έχει γίνει στο εργοστάσιο; Πιστεύεται πως η ανάρτηση του αυτοκινήτου σας είναι προϊόν οικονομικού συμβιβασμού και με την επένδυση που κάνετε παρέχετε πραγματική βελτίωση;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

peugeot
citroen